0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دل و دلدادگی و موانع در کمین
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

درباره دل و دلدادگی و موانع در کمین

روابط عاطفی یکی از مهم‎ترین انواع رابطه است که در آن افراد درگیری‌های بیشتری دارند. این درگیری گاهی از انسان‌ها زمان بیشتری می‌گیرد و باعث مختل کردن باقی بخش‌های زندگی فرد شود. دکتر نهضت صالحیان سالیان سال است که در حوزه‌ی روابط زناشویی مشغول به کار و تحصیل است. این کتاب حاصل بیست سال تحقیق و تفحص دکتر فرنودی درباره‌ی این امر است. ‌

درباره‌ی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین اثر نهضت صالحیان (فرنودی)

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین نوشته‌ی دکتر نهضت صالحیان است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1398 منتشر شد و به نوعی حاصل سالیان فعالیت دکتر فرنودی است. او درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «هدف این کتاب هم چیزی نمی‌توانست باشد جز یافتن راهی مناسب‌تر برای برون رفت از درد و طاقت بریدگی. راهی که مانع از آن شود که انسان در تنهایی و سرخوردگی احساس عجز و تک افتادگی کند و در ابریشم عادت‌های ناسالم و رو به فنا احساس آسودگی و تسلیم کند، که چنین آسودگی‌های مسمومی باعث مرگ رابطه و بیگانگی و صرفا زندگی زیر یک سقف می‌شود. با در نظر گرفتن «هدف اصلی این نگارش» می‌بایست طرحی پیاده می‌شد که هم قصه‌های واقعی زندگی را دربر بگیرد و هم از پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی روابط انسانی بهره‌مند باشد و اطلاعات دقیقی را به سطح آگاهی عموم برساند.»

مروری بر فصل‌های کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

کتاب دل و دلدادگی‌ و موانع در کمین در شش فصل نوشته شده است.

فصل اول:احترام

فصل دوم:یگانگی

فصل سوم: شفافیت

فصل چهارم: امنیت و آرامش

فصل پنجم:جور یا ناجور بودن

فصل ششم: نیمه‌ی گمشده

درباره‌ی نهضت صالحیان (فرنودی) نویسنده‌ی کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین

نهضت صالحیان روانشناس، سخنران و نویسنده‌ی ایرانی متولد 1325 است. دکتر نهضت فرنودی تحصیلات خود را در دانشگاه تهران آغاز کرد و برای تحصیلات تکمیلی به آمریکا رفت در آن جا مدرک دکتری خود را در رشته‌ی روانشناسی بالینی گرفت. او حدود بیست سال است که به صورت مداوم و بی وقفه با برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی شاگردان زیادی را تربیت کرده است. نهضت فرنودی از سال 1986 تا امروز سخنران مهمان دانشگاه‌های معتبری مانند جان هاپکینز، یو سی ال ای و برکلی بوده است.  او درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «من این کتاب را بسیار دوست دارم زیرا به اندازه‌ی زندگی بالا و پایین دارد. امیدوارم نظر شما را هم جلب کند. این کتاب حاصل حدودا چهل سال کار حرفه‌ای من است که آن را به زبانی ساده برای همگان نوشته‌ام و جای پای بیشتر قصه‌های آن در زندگی همه‌ی ما پیداست. شاید این کتاب راه‌هایی برای برون رفت از بن بست‌های رابطه شکن ارائه کند و جلوی خیلی از رنج‌های ناشی از ندانستن را بگیرد.

هدف من از نگارش این کتاب ارائه‌ی کاری علمی به جامعه‌ی حرفه‌ای نبوده، اگرچه از فرضیه‌های بسیاری یاری گرفته است که می‌تواند برای همگان آموزنده باشد. هدف واقعی گسترش مهربانی و زخم زدابی از روابط صمیمانه است، جابی که ما ناخواسته و ندانسته حوض رابطه را گل آلوده می‌کنیم و دیگر آب آن برای هیچ کس صاف نیست و چه بسا مجبور باشیم تا پایان عمر آن را بنوشیم. این کتاب را به این امید نوشتم که کاری در راه بهبود روابط آدمی کرده باشم. بیایید با اين منظور آن را بخوانیم که به دیگران نزدیک‌تر شویم و مهربانی را گسترش بدهیم. وصلت‌های عاطفی که آدمی را عضو منظومه‌ی «دل دانی» ‌دیگران می‌کند، بزرگ‌ترین ثروت ماست.» انتشارات لیوسا کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات لیوسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب زوج‌هایی است که میخواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند و یا به تازگی ازدواج کرده اند. این کتاب انتخاب مناسبی برای درک روابط عاطفی است و خواندنش می‌تواند آغاز خوبی برای مطالعه در حوزه‌ی روانشناسی باشد.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین در دسته‌ی کتاب‌های زندگی زناشویی قرار دارد.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 171 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.

کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع زندگی زناشویی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین می‌خوانیم

حتما شنیده‌اید که درمورد فردی نیازمند پیوند کلیه یا کبد یا قرنیه‌ی چشم و غیره، ابتدا می‌گویند که منتظر باشد تا یک دهنده‌ی مناسب یا عضو «جور» برایش پیدا شود. یعنی باید تناسبی فیزیولوژیکی بین فرد دهنده و فرد گیرنده وجود داشته باشد تا این پیوند بگیرد و بدن عضو جدید را پس نزند.

بعد از پیدا شدن اهداکننده‌ای مناسب، آن وقت شرایط بدنی و آمادگی گیرنده و دهنده هر دو مطرح و بررسی می‌شود. مرحله‌ی بعد، دوران آماده‌سازی هر دو طرف است. اتاق عمل در بهترین شرایط تمیز و میکروب‌زدایی می‌شود و در این فاصله گیرنده و دهنده در قرنطینه‌ای موقت نگهداری می‌شوند تا ویروس یا میکروبی بیرونی شرایط جسمانی آنها را تقلیل ندهد.

بعد، تیم جراحی وارد عمل می‍شود و وقتی عمل جراحی پایان یافت، بیمار دوران نقاهت طولانی مدت خود را در بهترین شرایط پذیرایی می‌گذراند. در این دوران تعمدا نیروی مقاومت طبیعی بدن، یعنی آنچه نیروی دفاعی بدن خوانده می‎شود. در فرد گیرنده به پایین‎ترین سطح کشیده می‎شود تا او عضو جدید را عنصری خارجی نداند و به دفع و واپس زدن آن اقدام نکند.

کم کم بدن فرد گیرنده با عضو جدید مانوس و آشنا می‌شود و نیروهای حفاظتی بدن را به سوی این میهمان تازه وارد گسیل می‌کنند و بدن وارد دوران بهبود می‌شود. تازه پس از این بهبود اولیه، بیمار با یک دفترچه راهنمای طولانی به خانه می‌رود و مدت‌ها باید با اين پیوند مدارا کند تا همه چیز خوب جلو برود.

تصور کنید که اگر پیوند یک عضو به بدن یک انسان به اين همه آمادگی و تدارک نیاز دارد، پیوند دو انسان به یکدیگر چقدر باید دقیق و سنجیده و ماهرانه باشد تا این پیوند بگیرد و حیات خانوادگی آغاز شود. درباره‌ی این مسئله فکر کنید. شاید پاسخ به این سوال که چرا بیشتر ازدواج‌ها و پیوندهای زناشویی خوب پیش نمی‌رود، در همین مسئله یافت شود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب دل و دلدادگی و موانع در کمین اثر نهضت صالحیان (فرنودی) بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی زندگی زناشویی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
961.۵۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
171 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۲:۰۰
نویسنده نهضت صالحیان فرنودی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۶۱.۵۵ کیلوبایت
۱۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابای دکتر فرنودی عالی ان

5
(3)
25,000
٪50
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دل و دلدادگی و موانع در کمین
٪50
دل و دلدادگی و موانع در کمین
نهضت صالحیان فرنودی
انتشارات لیوسا
5
(3)
25,000
٪50
12,500
تومان