0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی خودیار
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روانشناسی خودیار

افسردگی/اضطراب
نویسنده:
رابرت داف
درباره روانشناسی خودیار

در زندگی ترس‌ها و اضطراب‌های فلج‌کننده‌ای وجود دارند که در نهایت زندگی را پر از وحشت، نگرانی و استرس‌های مداوم می‌کند. موضوعی که ممکن است فرد را تا افسردگی بکشاند. بلایی که روح آدمی را می‌کشد و زندگی‌اش را مختل می‌کند؛ اما برای درک این که عوامل این ترس‌ها و اضطراب‌ها چیست نیاز به مطالعه، تمرین، پزشک، اراده و باور است. رابرت داف دکتر روانشناسی بالینی در کتاب روانشناسی خودیار به افراد کمک می‌کند تا ضمن شناخت دلایل افسردگی و اضطراب با آن مقابله و در نهایت درمانش کنند.

درباره کتاب روانشناسی خودیار

کتاب روانشناسی خودیار نوشته دکتر رابرت داف است که در زمینه خودیاری نوشته شده است. دو موضوع اصلی که دکتر داف در این کتاب به شرح و ارائه راهکارهایی در آن پرداخته است افسردگی و اضطراب است. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است و تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی آن 176 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در کمتر از 8 روز بخوانید. انتشارات ذهن آویز کتاب روانشناسی خودیار را در سال 1396 با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب روانشناسی خودیار حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی افسردگی و اضطراب را بخوانند مفید خواهد بود.

رابرت داف در بخش اول کتاب موضوع افسردگی را مورد بررسی قرار می‌دهد. او در این بخش افسردگی را به بلا تشبیه می‌کند و می‌گوید که افسردگی می‌تواند مثل یک انگل همه انرژی فرد را ببلعد و به حیاتش ادامه دهد. او توضیح می‌دهد که افسردگی مثل ابر سیاهی است که دور آدم را احاطه می‌کند؛ اما کافی است خورشید درون خود را به منظر طلوع بنشانید. رابرت داف روانشناسی است که در طول عمر خود با افراد زیادی سر و کار داشته است که می‌خواستند از تاریکی افسردگی بیرون بیایند. او در این کتاب مطالبی را برای بهبود و درمان افسردگی ارائه می‌کند که به مراجعه‌کنندگان خود نیز ارائه می‌کرده است. بخش اول کتاب شامل 9 فصل است؛ که در هر بخش توضیحات و تمریناتی برای مقابله با افسردگی ارائه می‌شود.

بخش دوم مربوط به اضطراب است و نویسنده با بیان این موضوع که مغز انسان یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های بدن اوست مبحث خود را آغاز می‌کند. رابرت داف می‌گوید که اضطراب را می‌توان یک‌بار برای همیشه از زندگی پاک کرد. او در ادامه توضیح می‌دهد که مغز انسان چه تاثیر و نفوذی بر اعمال و رفتار او دارد و نقش آن در اضطراب چیست. بخش دوم هم متشکل از 9 فصل است که در نهایت افراد را به سوی بهبودی و رهایی از اضطراب سوق می‌دهد.

درباره رابرت داف نویسنده کتاب روانشناسی خودیار

رابرت داف روانشناس اهل کالیفرنیای جنوبی است. او به عنوان یک روانشناس و روان‌درمانگر به صورت حضوری و آنلاین فعالیت دارد. او یکی از افرادی است که در حوزه خودیاری پادکست و ویدیوهای متنوعی تولید می‌کند تا افرادی که خیلی به خواندن کتاب‌های این چنینی علاقه ندارند را نیز در درمان مشکلات عصبی و روانی کمک کند. دکتر رابرت داف کتاب‌های خود را به زبان ساده و صریح نوشته تا همه افراد بتوانند از مطالب آن استفاده کنند. او یکی از افرادی است که در حوزه مشکلات عاطفی، ترس و اضطراب کار می‌کند. دکتر داف عنوان کرده که راهنمای روان‌شناختی برای همه افراد نیاز است. چرا که افراد همیشه باید در حال تکامل و ترمیم احساسات و عواطف خود باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی خودیار می‌خوانیم

راز؟ چقدر اسرارآمیز، این راز از آن رازهایی نیست که در کتاب‌های دیگر می‌خوانید و افکار شاد به ذهنتان خطور می‌کند و بعد به شکلی جادویی اتفاقات خوشایند برایتان روی می‌دهد. اگر از روی عادت فکر می‌کنید که اندیشه‌های مثبت چیزهای مثبت و اندیشه‌های منفی چیزهای منفی در زندگی‌تان ایجاد می‌کند، باید بدانید که دنیا به گونه‌ای است که در آن انواع اتفاقات خوب و بد رخ می‌دهد. راز من این است که من تاکنون صد درصد با شما صادق نبوده‌ام.

وقتی می‌گویم بر فرق اضطراب بکوبید و آن را از پای درآورید منظورم این نیست که می‌توانید اضطراب را از صحنه روزگار محوکنید. نمی‌توانید شرایطی به وجود آورید که اضطراب دیگر به زندگی شما وارد نشود. درست همان‌طور که نمی‌توانید رئیس پرخاشگرتان را برای همیشه اخراج کنید، نمی‌توانید با یک فوت کردن اضطراب را دود کنید و به هوا بفرستید. تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که از اضطراب بی‌دلیل فاصله بگیرید و یا تا حد امکان نشانه‌های اضطراب را تحمل کنید.

یکی از اقداماتی که بر شدت نشانه‌های اضطراب و حملات وحشت می‌افزاید این است که خودتان را بیش از اندازه درگیر این نشانه‌ها بکنید. مغز شما شرایطی فراهم می‌آورد که گاه از تجربه کردن اضطراب خشمگین، ناراحت و هراسیده باشید.

حرف مرا به اشتباه برداشت نکنید. اضطراب آزار می‌دهد. برای همین است که این کتاب را می‌خوانید. اضطراب

شرایط سختی است؛ اما اگر در دریا موج‌سواری می‌کنید و یک موج شما را سرنگون می‌کند عصبانی نشوید. این‌گونه به زیر آب می‌روید؛ و یا موج دیگری به صورت شما می‌خورد. روش بهتر مدارا کردن با موج است. برای لحظه‌ای زیر آب بمانید تا موج از شما عبور کند و بعد خود را برای موج‌سواری بعدی آماده نمایید.

اضطراب هم مانند این امواج است. هرچه بیشتر بتوانید ناراحتی ناشی از اضطراب را تحمل کنید و آن را حکایتی

موقتی بدانید، کمتر زندگی شما را مختل می‌کند. منظورم این نیست که تسلیم اضطراب شوید. ابدا این حرف را نمی‌زنم. شما هنوز لازم است که بر فرق اضطراب بکوبید؛ اما جنگیدن با اضطراب بهترین راهکار نیست. برای اینکه اضطراب هم به سهم خود با شما می‌جنگد و ابعادش هر لحظه وسیع‌تر می‌شود.

شمار قابل‌توجهی از شما احتمالا اضطراباتی را تجربه کرده‌اید که منشاء اجتماعی دارند. فکر اینکه به میان یک جمعیت بزرگ بروید و راهی برای خروج از دل جمعیت را نداشته باشید و راه گریزی نشناسید بر شدت تنفس شما می‌افزاید، میزان آن را افزایش می‌دهد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
870.۴۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهرابرت داف
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hardcore Self - Help Self - Help techniques Depression, Mental Anxiety
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۷۰.۴۶ کیلوبایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
66 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

این کتاب به درمان افسردگی شما کمک بزرگی می کند همچنین برای مداراکردن باافسردگی برایتان بسیار مفید است.

3
(3)
35,000
٪50
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی خودیار
٪50
روانشناسی خودیار
افسردگی/اضطراب
ذهن‌آویز
3
(3)
35,000
٪50
17,500
تومان