0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیرمرد و دریا

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیرمرد و دریا

درباره پیرمرد و دریا
وقتی پسرک برگشت خورشید غروب کرده بود و پیرمرد روی صندلی خوابش برده بود. پسرک پتوی کهنۀ ارتشی‌ای که روی تخت بود را برداشت و روی شانه‌های پیرمرد و باقی‌اش را دور صندلی انداخت. شانه‌های عجیبی داشت، با این که خیلی پیر بود، هنوز هم قدرتمند بودند و با این که خواب بود و سرش به جلو افتاده بود، چین و چروک چندانی روی‌شان نداشت. مثل بادبان قایقش، پیراهنش هم پر از وصله و پینه بود که به خاطر نور آفتاب، وصله‌ها سایه‌های تیره و روشن گرفته بودند. سر پیرمرد، خیلی پیر بود و حالا که چشمانش را بسته بود، هیچ رنگ زندگی‌ای در چهره‌اش دیده نمی‌شد. روزنامه روی پاهایش باز مانده بود و وزن دستانش که روی آن بود نگذاشته بود که نسیم عصرگاهی آن را با خود ببرد. پاهایش هم برهنه بودند. پسرک کلبه را ترک کرد و وقتی برگشت پیرمرد هنوز خواب بود. پسرک گفت: «بیدار شو پیرمرد!» و دستش را روی یکی از زانوهای پیرمرد گذاشت. پیرمرد چشمانش را باز کرد و برای لحظه‌ای انگار از راه خیلی دوری برگشت. بعد لبخند گرمی زد. او پرسید: «چی با خودت آوردی؟» پسرک گفت: «شام، می‌خوایم با هم شام بخوریم.» - من اون‌قدرها گرسنه نیستم. - بیا و بخور. غذا نخوری نمی‌تونی ماهی بگیری. پیرمرد بلند شد و روزنامه را برداشت و گفت: «من می‌گیرم.» سپس شروع به جمع کردن پتو کرد. پسرک گفت: «پتو رو دور خودت نگه دار، بدون خوردن غذا نمی‌تونی ماهی بگیری، نه تا وقتی من زنده‌ام.» پیرمرد گفت: «پس مدت طولانی‌ای زنده بمون و خوب از خودت مراقبت کن. حالا قراره چی بخوریم؟» - برنج و لوبیای سیاه، موز سرخ شده و مقداری خامه. پسرک غذا را که در یک ظرف فلزی دو طبقۀ نگه‌داری غذا بود، از تراس خریده بود. دوتا چاقو و چنگال و قاشق را در یک دستمال کاغذی پیچیده و در جیبش گذاشته بود. - کی این‌ها رو بهت داده؟ - مارتین. - باید ازش تشکر کنم. - من ازش تشکر کردم، نیازی نیست تو ازش تشکر کنی. - گوشت شکم یه ماهی بزرگ رو به اون می‌دم. تا حالا بیشتر از یه بار این لطف رو به ما کرده؟ - فکر می‌کنم آره. - پس باید چیزی بیشتر از گوشت شکم ماهی بهش بدم، اون خیلی به فکر ما بوده. - اون دو تا آبجو هم برامون فرستاده. - من آبجو قوطی‌ای دوست دارم.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
719.۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهارنست همینگوی
مترجمآمنه ترکاشوند
ناشرنشر یوشیتا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The old man and the Sea
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۲۶
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۱۹.۸۷ کیلوبایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
21 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

وااااای خدا انگار یه مستند ماهی گیری میبینی همون قدر کثالت اور سه روز با یه پیره مرد کله شق تو دریا ماهی میگیری ثانیه به ثانیه شو به تصویر کشیده

4

ن گوشیمو عوض کردم و با گوشی جدید وارد اکانت فیدیبوی خودم شدم. اتفاق وحشتناک این بود ک تمام هایلایت هایی ک قبلا کشیده بودم پاک شده بود. آخه این چ مدله.

1

پیرمرد و دریا شاهکاره،حتما بخونید،برای یه کتاب خوان لازمه این کتابو بخونه

4

این شاهکار ارنست همینگوی ، چه زیاد ترجمه فارسی شده است!

5

واقعا عالی بود مثل یک فیلم مستند با جزییات دقیق

5

دوستان ترجمه ی بهتری سراغ دارید؟

4

الان خریدم ببینم این کتاب چطوره?

4

حجم کامل نسخه ۱ مگا بایت؟؟؟؟

5

عالی من اینو خیلی دوس دارم

4

با این ترجمه؟هه

نمایش 2 نقد دیگر
3.6
(19)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیرمرد و دریا
پیرمرد و دریا
ارنست همینگوی
نشر یوشیتا
3.6
(19)
24,000
تومان