0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ملاقات بانوی سالخورده
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ملاقات بانوی سالخورده

درباره ملاقات بانوی سالخورده
ملاقات بانوی سالخورده نمایشنامه‌ای تراژدی-کمدی اثر نمایشنامه‌نویس سوئیسی فردریش دورنمات است. نمایشنامه درباره زنی سالخورده و بسیار ثروتمند با نام کلارا زاخاناسیان است که در جوانی به دلیل وقایع ناعادلانه ای که در زادگاهش برایش اتفاق افتاده، مجبور به ترک آن می شود و پس از سال‌ها با شرطی وحشتناک به زادگاهش بازمی‌گردد. شرط او این است که مردم شهر گولن، معشوق قدیمی‌اش، آلفرد ایل، معروف به آنتون، را که در روزگار جوانی او را باردار و بی‌آبرو کرده و سرانجام به او جفا کرده است، به قتل برسانند. کلارا حاضر است در ازای کشته شدن معشوق دوران جوانی خود توسط مردم گولن، ثروتی هنگفت و مبلغ مورد نیاز مردم زادگاهش را که اکنون با دشواری مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند در اختیار آنها قرار دهد. و شهروندان گولن در نهایت به خواسته او تن می‌دهند. در دراماتورژی دورنمات «فقر» نیرومندتر از ملاک‌های اخلاقی بشر است. در «ملاقات بانوی سالخورده» نیروی ثروت کلیه‌ ملاک‌های با ارزش را بی‌اعتبار می‌کند و از بی‌گناهان جنایتکار می‌سازد. اما تقصیر به گردن هیچ‌کس نمی‌افتد چرا که قربانی و جلاد هردو دربند و اسیر نیرو‌های مخرب یکدیگرند که از میان برداشتن‌شان تا به امروز ممکن نشده زیرا همه‌ی رشته‌ها به هم مربوط‌ند و یقه‌ مسئول خاصی را نمی‌توان چسبید. چون ما مطلق هستیم و به تاریخ بسته‌ایم. دورنمات در عدالت مطلق، بی‌عدالتی را معرفی می‌کند و در ایمان کفر را. آدم‌های او مدام در تلاش‌اند که در این دنیای بی‌در و پیکر و وانفسا تغییری ایجاد کنند. همگی با فکر و قصدی استثنایی پا به میدان می‌گذارند ولی «دن‌کیشوت‌وار» مسخره می‌شوند و لای پره‌های آسیا می‌افتند. ملاقات بانوی سالخورده ترجمه حمید سمندریان است و دو بار توسط او، در سال‌های ۵۱ و ۸۶ به روی صحنه رفته است. اجرای سال ۸۶ او با بازی گوهر خیراندیش و پیام دهکردی آخرین اثر او بر روی صحنه تئاتر است. این نمایشنامه با خوانش جمعی از گویندگان منتشر شده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
167.۹۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۲:۳۴
نویسندهفردریش دورنمات
مترجمحمید سمندریان
راویشهاب غزالی
راوی دومبیژن گنجعلی
راوی سوممیلاد فتوحی
راوی چهارم میلادفتوحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۶۷.۹۹ مگابایت
۰۳:۰۲:۳۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در کتاب ملاقات با بانوی سالخورده حکایت شهری را خارج از مسیر توسعه ، در حال سقوط ،فاقد رویا ،ورشکسته با زمینه کج خلقی و بی تعهدی نظاره نشسته ایم ،که در انتظار بازدید و استمداد توسط بانویی ثروتمند و از همشهریان قدیمی است و او نیز که سالها پیش در وضعیت درمانده ،از شهر رانده شده بود ،و رها نشده و به انتقام میاندیشد ، اکنون با ظهور در هیبتی متحول و بعنوان ناجی شهر ،شرطی مهیب ، برای اهالی شهر جهت اختصاص کمک تعیین میکند . هر چند هیچ فردی شخصا حاضر به اجرای آن نیست، و اغلب با شوخ طبعی ،انکار میکنند ،اما شرایط اجتماعی و طبع پست انسانی گریزناپذیر مینماید .در این میان ، سه نفر از افراد ظاهراً مصلح و فرهیخته( کشیش ،معلم ،پزشک ) نیز فقط موضوع شده‌اند و گویا برای رهایی خود کوشش میکنند . بدین ترتیب شاهد سست بنیادی ارزش ها و اعتقادات متعالی و خوی درنده و ناسازگار انسان به شکلی اسفبار خواهیم بود ، درونمات با قلمی اعجاز آور،پیامبر گونه انحطاط اجتماعی را در سرزمین تنهایی ،مال اندوزی ،میل شدید به کسب لذت ، ارضای حس انتقام و...(سرمایه داری) را نشان میدهد و راه نجات را عبور از این سرزمین بوسیله احساس بی نیازی ،شفقت ،جبران گناهان و غلبه بر ترس از مرگ میداند ، تا از میل به همرنگی برای زندگی در جهنم برساخته همگانی ،معاف شویم و به نوعی آماده رستگار شویم .

4

? بُریده ای از کتاب ? . ? ایل : از وقتی که تو از پَهلوی من رفتی دارم توی جهنم زندگی میکنم. کلر : ولی من خودم تبدیل به جهنم شدم! ?

5

کتاب که یک شاهکاره اون هم با ترجمه فوق‌العاده سمندریان. درسته که بهتره این اثر رو رو صحنه تئاتر دید اما گروه گویندگان هم از نظر من خوب بودن.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بی نظیر بود و لحظه به لحظه گوش دادن به این کتاب تاسف میخوردم که نتونستم این تائتر رو با بازی مرحومه خانم جمیله شیخی ببینم

5

کتاب خوبی صدای گوینده ها شاید اولش جالب نباشه ولی بعد اونقدر داستانش جذابه که صدا ها براتون مهم نیست

1

صدای گوینده خانم برای من خیلی آزاردهنده بود...و صدای شخصیت های فرعی... من شخصا دوست نداشتم

5

قطعا یکی از ۵ نمایشنامه محبوب من در زندگیه. عاااالیه و اجرای صوتیشم خوب بود.

5

اجرای راویان عالی و کتاب جذاب و واقع گرایانه و روانشناسانه نیز هست

5

بسیار زیبا

5

عالی

4.4
(17)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
34,000
٪30
23,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ملاقات بانوی سالخورده
ملاقات بانوی سالخورده
فریدریش دورنمات

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ملاقات بانوی سالخورده
٪30
ملاقات بانوی سالخورده
فردریش دورنمات
نوین کتاب
4.4
(17)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
34,000
٪30
23,800
تومان