0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت توحش

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت توحش

نویسنده:
ابوبکر ناجی
درباره مدیریت توحش
کتاب «مدیریت توحش» را می‌توان «مانیفست» گروه تروریستی داعش به‌شمار آورد. «ابوبکر ناجی» ـ استراتژیست برجسته القاعده ـ در سال۲۰۰۴ این کتاب را نوشت و به چاپ رساند. این اثر که در ابتدا جزوه‌ای درون سازمانی به شمار می‌آمد،‌ نشان‌دهنده چرخش ذهنی ـ ایدئولوژیک و به تبع آن چرخش استراتژیک گروهی از مبارزان است که از القاعده منشعب شده‌اند. مدیریت توحش، اگرچه سرآغاز دور جدیدی از تفکر بنیادگرایی اسلامی است و با اسلاف خود تمایزهایی دارد اما هنوز شباهت‌های خویش را با آن حفظ کرده است. ایده‌هایی که ابوبکر ناجی در جزوه مدیریت توحش ارائه می‌کند تا حدی همان‌هایی است که در رهبری ابومصعب الزرقاوی به صورت خام، پراکنده و بدون انسجام تبلور یافته است. ایده‌هایی که در ‌کمتر از یک دهه بعد در رهبری ابوبکر بغدای به پختگی رسید و در عملکرد سازمانی داعش ـ دولت اسلامی شام و عراق ـ به تمامی به اجرا گذاشته شد. بنابراین، می‌توان ادعا کرد که مدیریت توحش، صورت‌بندی ایدئولوژیک گروهی است که امروز مسبب بیشترین ناآرامی‌ها، ترس و وحشت، ‌کشتار و آوارگی مردم بی‌گناه سوریه و عراق است؛ گروهی که البته هرگاه امکانش را بیابد از آتش افروختن در دیگر نقاط جهان غفلت نمی‌کند. کتاب «مدیریت توحش»، در مباحث ابتدایی خود،‌ دنیایی را به تصویر می‌کشد که در سیطره ابرقدرت‌ها ـ‌ آمریکا و روسیه ـ قرار گرفته است؛ ابرقدرت‌هایی که توان خود را از نیروهای نظامی جبار و فریب رسانه‌ای اخذ کرده‌اند. ابوبکر ناجی در ابتدای مباحث خود،‌ ضمن مشخص کردن آمریکا و روسیه به‌مثابة دشمنان اصلی و نقطه هدف مبارزات جهادگران، حکومت‌های متاثر و تحت سلطه این دو ابرقدرت را نیز به مبارزه می‌طلبد. او با این مقدمه، به تعریف مدیریت توحش رو می‌آورد و شرایطی را ترسیم می‌کند که در آن بر اثر «قدرت دشمنی و فرسودگی»، قدرت متمرکز دولتی نابود می‌‌‌شود و ناحیه‌‌‌ای را به قلمروی توحش بدل می‌‌‌سازد. ناجی توضیح می‌‌‌دهد که چگونه یک گروه جهادی در چنین شرایطی به «مدیریت توحش» روی آورده و با توسعه خدمات مدنی و رفاهی، و تشکیل نهادهای نظامی، اطلاعاتی و آموزشی به تدریج به سمت تشکیل «دولت» می‌‌‌رود. ناجی، در سراسر اثر خود، برای نشان دادن حقانیت کلام خود به ذکر نمونه‌ها و الگوهایی از صدراسلام روی می‌آورد و در این میان، حتی از جعل روایت نیز ابایی ندارد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهابوبکر ناجی
مترجم لادن احمدیان هروی
مترجم دومسوده منصوری
ناشرپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
16,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۹ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

واقعا افتضاحه درگاه پرداختتون. یک ساعته وقت من رو گرفتید و نمی‌ذارید این کتاب رو بخرم. اگر بلد نیستید نرم‌افزار بنویسید، لطفا جمعش کنید و مردم رو مسخره خودتون نکنید. بی‌سوادا.

5

بهترین کتاب موجود برای شناخت تفکر نظامی-سیاسی بخشی از القاعده که تبدیل به داعش شد. البته احتمالا بخش های زیادی تفکر تمام القاعده است.

5

کتابی بسیار مهم که سازوکار درونی گروه‌های بنیادگرا رو برای ما تصویر می‌کنه. ترجمه هم بسیار خوب و روون بود.

3

تازه گرفتم و هنوز نخوندم ولی قطعا این کتاب باید در کنار کتاب های دیگر در این مورد خونده بشه

4.6
(5)
9,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت توحش
مدیریت توحش
ابوبکر ناجی
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
4.6
(5)
9,600
تومان