0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش

معرفی، خرید و دانلود کتاب تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش

نویسنده:
کوین گسکل
درباره تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش

در دنیای امروز که تجارت پر از خطر و ریسک است و تصمیمات کوچک و بزرگ گاهی سرنوشت یک کسب‌وکار را معین می‌کنند اهمیت وجود مدیران کارآمد و با بینش بالا بسیار بیشتر از گذشته است. مدیرانی که بتوانند اتفاق خارق‌العاده‌ای را رقم بزنند اتفاقی که هرکسی از پس آن برنیاید. کوین گسکل مدر عامل سابق پورشه و بی ام و یکی از این آدم‌های تأثیرگذار است. آدمی که سرنوشت تجارت شرکت‌ها را عوض کرده و اثری ماندگار در دنیای تجارت و مدیریتی از خود به‌جای گذاشته است. این مدیر انگلیسی توانمند با نگارش کتاب «» سال‌ها دانش و تجربه‌اش را در اختیار همگان گذاشته است. کتابی که نه‌تنها راهنمای مدیریتی ارزشمندی است بلکه داستان بسیار جذابی را هم روایت می‌کند.

درباره کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش اثر کوین گسکل

کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش با عنوان اصلی «» سال 2017 منتشر شد. این کتاب مجموعه تجربیات مردی است که شرکت‌هایی مانند پورشه را از ورشکستگی نجات داده و بی ام و را هم به سودهای عجیب‌وغریب رسانده است. رهبران خوب نتیجه می‌گیرند، رهبران بزرگ نتیجه‌ی خوبی می‌گیرند، امام رهبران الهام بخش نتایج فوق‌العاده‌ای می‌گیرند، شرکت‌ها را به گردش درمی‌آورند، سودها را تضمین می‌کنند و برندها را به خانواده تبدیل می‌کنند.  این کتاب به هرکسی نشان می‌دهد مسیر تبدیل‌شدن به یک رهبر الهام‌بخش چگونه است. این کتاب از همان آغاز انتشار با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و به‌زودی به زبان‌های مختلف برگردانده شد.

مروری بر فصل‌های کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش

رهبری الهام‌بخش با مقدمه‌ی مترجم آغازشده است که در آن مترجم انگیزه‌اش از ترجمه‌ی کتاب مدیرعامل پورشه و بی ام و را توضیح داده است. محمدمهدی روحانی که خودش از کسانی است که در حوزه‌ی کارآفرینی مشغول است معتقد است یکی از نقاط ضعف اصلی سازمان‌ها در ایران نداشتن درک مناسب از «مشارکت سازمانی» است. او در این مقدمه درباره کتابی که ترجمه کرده است می‌گوید: «درس مهم این کتاب این است که چگونه می‌توان در مقام رهبر سازمانی، الزامی درونی و واقعی برای نیروها در جهت تحقق رؤیا و هدف یک سازمان پدید آورد... گسکل نماد رهبری سازمانی مدرن در دوران حاضر است که در هنگامه‌ی تغییر نسل‌ها و انفجار ارتباطات و تکنولوژی به یاری کارآفرینانی می‌آید که دغدغه‌ی اداره کسب‌وکار پایداری را دارند که اثربخشی، مشکل‌گشایی اجتماعی و رونق را به شکل توأمان و بادوام هدف گرفته است.»

متن اصلی کتاب یک شامل مقدمه و سه فصل اصلی به شرح زیر است:

مقدمه: انسان‌های عادی می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهند.

بخش اول : تعهد

بخش دوم: ارتباط

بخش سوم : ساختن

نظرات درباره کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش

کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش توانست نظرات زیادی را به خود جلب کند و گفت گوه‌ای زیادی اطراف آن شکل گرفت. افراد زیادی نظرات مختلفی درباره‌ی این کتاب داشته‌اند که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. لوییس مودی کاپیتان تیم راگبی انگلیس درباره‌ی کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش گفته است: «کار تیمی برای موفقیت در بالاترین سطوح، بسیار مهم است. اعضای تیم نیاز به رهبری دارند که آن‌سوی افق‌ها را ببیند و ایده‌هایی داشته باشد که اثرات شگرف و فراگیری می‌گذارند. این‌که بتوان در اجرای این ایده‌ها سهیم بود، بسیار هیجان‌انگیز است و این وقتی امکان‌پذیر است که رهبری خلاق در تمام رده‌ها در یک تیم به کار گرفته شود. این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌شود به این سطح از موفقیت و خلاقیت در جهان واقعی دست پیدا کرد.»

مارشال گلد اسمیت یکی از فعالان تفکر رهبری سازمانی درباره‌ی این کتاب گفته است: «در کتاب «تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش»، کوبن گسکل بینش و آگاهی وصف‌ناپذیری را از تجربه‌ی شخصی خود در رهبری تعدادی از بهترین برندهای جهان، ساخت شرکت‌های جدید و احیای کسب‌وکارهای راکد به ما منتقل می‌کند. دانش  او به رهبران کمک می‌کند تا درک کنند ساختن یک تیم فوق‌العاده از آدم‌های عادی یک کار سهل و ممتنع است. رهبران خلاق نقاط قوت و ضعفشان را می‌شناسند، دائم در حال هدایت تیمشان هستند و به آن‌ها توجه دارند. آن‌ها تیم‌شان را تشویق می‌کنند تا عقاید و باورهای خود را با بقیه به اشتراک بگذارند، برای اهداف مشترک تلاش کنند و به این صورت فضای خاص، موفق و سرگرم‌کننده به وجود می‌آورند. این کتاب را بخوانید و فرآیند توصیف‌شده در آن را برای رسیدن به موفقیت به کار بگیرید.»

 

در بخشی از کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش می‌خوانیم

وقتی در دوران نوجوانی‌ام، کنفدراسیون صنایع بریتانیا (متشکل از اصناف مختلف) ورشکسته شد، من عضو کوچکی از یک کسب‌وکار موفق بودم که به‌خوبی خودش را مدیریت کرد. چون اعضای آن. از صدر تا ذیل معتقد بودند دارند کار درستی انجام می‌دهند. پانزده سال بعد، عضو شرکتی بودم که در کنفدراسیون صنایع موفقیت بی‌نظیری داشت؛ ولی همه در انتظار وقوع یک فاجعه به سر می‌بردند.

سرانجام در پایان مارس ۰1۹۹۲ مدیرعامل نمایندگی انگلستان اخراج شد و مدیران آلمانی پورشه همگی به دفتر ما آمدند. در اتاق هیات مدیره نشستند و درخواست ملاقات با من و مدیرمالی آلمانی را داشتند که برای بقای شرکت: به اینجا منتقل‌شده بود. من و او با هم در پشت پرده برای نجات این کشتی به‌گل‌نشسته تلاش می‌کردیم. قبلش با همسرم تماس گرفتم و گفتم: «امروز اخراج خواهم شد».

از ترس خشکم زده بود. سی‌ودوساله بودم، دو فرزند کوچک داشتم. با کلی قسط و بدهی.

بالاخره وارد جلسه شدیم و آن‌ها شروع کردند به سرزنش کردن ما. چیزی برای از دست دادن نداشتیم. چون می‌دانستم درهرصورت اخراج خواهم شد. به آن‌ها گفتم: «صبر کنید. شما باید شرمنده باشید. این اتفاق کاملاً قابل پیش‌بینی بود. شما انتظارش را داشتید و ما هم منتظرش بودیم».

به آن‌ها گفتم: «می‌توانید اين اوضاع را درست کنید».

گفتند: «منظورت چیست؟».

چهار ساعت پای دو نمودار گزارش کار ایستادیم و برنامه‌مان را به این هیات مدیره‌ی آلمانی توضیح دادیم.

از ما خواستند از اتاق بیرون برویم.

بعد از این که جلسه تمام شد. با همسرم تماس گرفتم و گفتم: «به خانه نمی‌آیم».

گفت: «چی شده؟».

گفتم: «آن‌ها من را به‌عنوان مدیرعامل انتخاب کردند».

فقط یک مدرک مهندسی داشتم با چند سال سابقه در حسابداری مدیریتی و این ایده در ذهنم که اگر بتوانیم احترام، غرور و حمایت متقابلی را که در کار اولم دیده بودم. احیا کنیم و اگر دستاوردهای پدرم یادم بیاید. می‌توانیم به موفقیت برسیم.

این ایده‌ها را در اولین هفته‌ی مدیرعاملی‌ام در شرکت پورشه اجرا کردم. درگذشته. سابقه‌ی مدیریت شرکتی نداشتم. ولی می‌دانستم هر روز بدون راهکار مشخصی فعالیت می‌کردیم و از پولی خرج می‌کردیم که نداشتیم. باوجوداینکه فروشندگانمان سالانه کم‌تر از دو هزار خودرو می‌فروختند و پورشه تمام تولیداتش را در آلمان انجام می‌داد، ولی در دفتر مرکزی، دویست و شصت کارمند داشتیم.  

درباره کوین گسکل

کوین گسکل مدیر انگلیسی شرکت‌های پورشه و بی ام و است. او سال 1958 در ماکسفیلد انگلستان به دنیا آمد . او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در مقطع لیسانس در دانشگاه بردفورد و در مهندسی عمران و سازه گذراند  و سپس در همین دانشگاه به تحصیل در رشته‌ی مدیریت مشغول شد. او در سال 1987 به پورشه پیوست و در 1992 به‌عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد. در این زمان پورشه با رکود اقتصادی وحشتناکی مواجه بود و او توانست این شرکت را به سودآورترین شرکت اتومبیل انگلیس تبدیل کند. او از سال 95 به‌طور هم‌زمان مدیرعامل لامبورگینی هم بود و در سال 1999 توانست فروش شرکت بی ام و را بیش از 1.5 میلیارد برساند.

او در سال 1998 یکی از 40 مدیر برتر زیر چهل سال در انگلستان شد.

سال 2000 او بی ام و  را تک کرد و پس از آن در شرکت‌های بسیار زیادی فعالیت کرده و کسب‌وکارهای مختلفی را توسعه داده است. او همچنینی مجموعه سخنرانی‌هایی در ارتباط با جنبه‌های  رهبری کشورها، توسعه برند، بهبود عملکرد شرکت و دستیابی به موقفت در محیط‌های مختلف برگزار می‌کند.

او در سال 2009 همراه پسر 18 ساله‌اش به قطب جنوب سفر کرد. کوین گسکل سالگرد تولد چهل‌سالگی‌اش را در اورست گذراند و سال 2010  کلیمانجارو را فتح کرد.

ترجمه کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش به فارسی

کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش  اوایل سال 98 در ایران منتشر شد. انتشارات نگاه نوین این کتاب را در مجموعه کتاب‌های ثروتمندان خودساخته منتشر کرده است. مترجم این کتاب محمدمهدی روحانی است و حسین یاغچی این ترجمه را ویراستاری کرده است.

 

چرا باید این کتاب را خواند؟

این کتاب یک راهنمای واقعی است. راهنمایی برای اینکه از یک انسان معمولی به رهبری فوق‌العاده تبدیل شوید و یک تیم معمولی را به یک تیم بی‌نظیر تبدیل کنید. کوین گسکل در این کتاب تجربیات گران‌قیمت سال‌ها کار سخت را در اختیار مخاطبانش قرار داده است تا هرکسی که می‌خواهد کسب‌وکاری قدرتمند داشته باشد و به یک رهبر واقعی تبدیل شود راهنمایی برای خودش داشته باشد. کتاب گسکل چیزهایی زیادی را به هرکسی می‌آموزد و نگاه فرد را نسبت به دنیای تجارت و مدیریت تغییر می‌دهد. یکی از موفق‌ترین مدیران جهان راهنمایی نوشته است که می‌تواند هرکسی را که بخواهد به مدیر بهتری تبدیل کند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تجارت خارق‌العاده با رهبری الهام‌بخش اثر کوین گسکل با ترجمه‌ی محمدمهدی روحانی است. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه ممکن است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
252 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۴:۰۰
نویسندهکوین گسکل
مترجممحمدمهدی روحانی
مترجم دوم محمد مهدی روحانی
ناشرانتشارات نگاه نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Inspired leadership : how you can achieve extraordi nary results in business
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۶۶ مگابایت
۲۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
86 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام این کتاب فوق العاده است انرژی زا ست در این کتاب می فهمی که باید هدف داشته باشی و تلاش کنی و در زمان طلوع آفتاب زندگی صحنه ای زیبا و خارق العاده از موفقیت رو خواهی دید

5

#کتاب_بعدی_من چون یه کتاب کامل در راستا رهبری و تجارت آن هم با اصول روانشناسی هستش. مرسی فیدیبو

5

#کتاب_بعدی_من مطالعه این کتاب به من انرژی لازم برای ادامه دادن برنامه هام برای رسیدن به هدفم را فراهم میکنه

5

#کتاب_بعدی_من این کتابه، و واقعا اشنیاق برای خوندنش دارم چون در کسب و کارم مطمئنا بهم کمک میکنه

4

کتاب خوبی به دوستان پیشنهاد میکنم .بخون اما به نظرم کتاب های کامل تر از این هستن .

5

#کتاب_بعدی_من کتاب های انگیزشی برای پیشرفت فردی مناسب هستند

5

عالی عاالی

5

خوبه در حال خوندنشم

5

بسیار عالی

5

عالیه

4.9
(15)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش
تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش
کوین گسکل
انتشارات نگاه نوین
4.9
(15)
30,000
تومان