0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردی بدون وطن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مردی بدون وطن

نویسنده:
کورت ونه گوت
درباره مردی بدون وطن

کورت وانه گت:« دلیلی ندارد که خیر نتواند بر شر چیره شود، فقط یک شرط دارد، که فرشتگان همپای سازمان مافیا سازمان‌دهی کنند.» آن شکارچی که در جنگل شکار می‌کند. آن مستی که در سنترال پارک خفته است و دندان پزشک چینی و ملکه انگلیس همه بهم می‌آیند. همه چرخ و دنده‌های یک ماشین هستند. چه خوشگل، چه خوشگل این آدم‌های ناجور در یک قالب جور.»

نقد و بررسی کتاب صوتی «مردی بدون وطن»

کتاب صوتی مردی بدون وطن A Man Without Country توسط کورت وانه گت Kurt Vonnegut نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2005 به زبان انگلیسی در آمریکا منتشر شد. این کتاب در آمریکا توسط انتشارات سون استوریز پِرس Seven Stories Press به چاپ رسید. کتاب مردی بدون وطن را انتشارات بلومزبری Bloomsbury در بریتانیا منتشر کرد. این کتاب یکی از پروفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. به علاوه یکی از کتاب‌های پربحث بوک سنس Book sense بود. در ژانویه 2007 وانه گت اظهار داشت، که این کتاب آخرین اثر او است. وی در همان سال درگذشت و کتاب مردی بدون وطن آخرین اثر نوشته شده، از این نویسنده شد. این کتاب داستان خود را در دوازده فصل روایت می‌کند.

کتاب مردی بدون وطن از کودکی کورت وانه گت آغاز می‌شود. او کوچک‌ترین بچه خانواده است. در میان حرف‌ها و افکار بزرگ‌ترهایش کورت سعی داشت که با شوخ‌طبعی خاص خود باعث خنده دیگر اعضای خانواده شود. وانه گت همراه با این کتاب قد می‌کشد. او در مورد زندگی در آمریکا می‌گوید. زمانی که به دوران بزرگ‌سالی می‌رسد، رئیس جمهور وقت جورج دبلیو. بوش George W Bush است. در واقع بخش اصلی کتاب در همین دوران روایت می‌شود. از این کتاب به عنوان «شرح زندگی در آمریکای جورج دبلیو. بوش» نیز نام برده می‌شود. در واقع این کتاب مجموعه‌ای از مقالات است. مقالاتی که به موضوعات مختلفی مانند سیاست و مسائل جامعه مدرن آمریکا، اغلب از منظر انسان‌گرایی می‌پردازد. در بین این مقالات موضاعات مختلف دیگری مانند مشکلات تطبیق زندگی سنتی با مدرن، تفاوت‌های زن و مرد و اهمیت شوخ‌طبعی وجود دارد. به علاوه نویسنده در این مقالات انزجار خود را در مورد فریب‌کاری‌های دولت فعلی نشان می‌دهد. او این کتاب را به عنوان وسیله‌ای برای براندازی روند دموکراتیک دولت فعلی معرفی می‌کند.

او همچنین رفتار فاسدانه و سودجویانه افراد را محکوم می‌کند. این نویسنده زندگی مدرن را خوب می‌داند. اما از اهمیت خانواده‌های بزرگ غافل نشده‌است. او بیان می‌کند که نسلی از این خانواده‌های بزرگ باقی نمانده است. به همین دلیل زندگی مدرن آنقدر هم خوب نیست. به طور کلی کورت وانه گت در مورد زندگی، هنر، جنسیت، سیاست و دولت آمریکا در این کتاب صحبت می‌کند.

کتاب مردی بدون وطن نظرات بسیاری را به خود جلب کرده‌است. مجله استرالیایی برای این کتاب نوشت:« خوانندگان این کتاب در هر لحظه با نقطه نظر جدیدی روبرو هستند ... وانه گت در این کتاب پیچیدگی وضعیت انسان را با سادگی بسیار زیبا تلفیق می‌کند.»

جروزالم پست Jerusalem Post نوشت:« هیچ طنزپرداز دیگری در آمریکا نمی‌تواند همانند او باشد. زندگی برای او بسیار جدی است. از منظر وانه گت بهترین راه برای مقابله با ترس این است که در چهره آن بخندیم.» یو‌اس‌ای تودی USA Today درمورد وانه گت و کتاب مردی بدون وطن گفت:« برای همه کسانی که در رویایشان با وانه گت زندگی کرده‌اند باید گفت این کتاب خود خود واقعی او است.»

خواندن این کتاب خالی از لطف نیست. زیرا کمله به کلمه، جمله به جمله و صفحه به صفحه این کتاب طنز تلخی است. طنز تلخی که برخلاف تمامی زیبایی‌های آمریکا چهره زشت آن را نیز نشان می‌دهد. کورت وانه گت تمام خشم و انتقاد خود را با پوشش طنز و کنایه بیان می‌کند. داستان این کتاب روان و هموار است. مقالات این کتاب همانطور که شما را با زشتی‌ها، خشم‌ها و شکست‌ها روبرو می‌کند، با طنز خود شما را میخنداند.

ترجمه کتاب صوتی «مردی بدون وطن» به زبان فارسی

کتاب مردی بدون وطن تاکنون سه بار به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب برای اولین بار توسط علی‌اصغر بهرامی در سال 1397 و انتشارات نشر چشمه به چاپ رسید. کتاب مردی بدون وطن در همان سال هم توسط حسین شهرابی با انتشارات مکتوب منتشر شد. سپس در سال 1399 توسط زیبا گنجی و پریسا سلیمان زاده با کمک نشر مروارید در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

کتاب پیش‌روی شما توسط علی اصغر بهرامی در سال 1397 به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب توسط انتشارات نشر چشمه منتشر شد. نسخه صوتی این کتاب به ترجمه علی‌اصغر بهرامی و انتشارات رادیو گوشه است. گوینده کتاب گویای مردی بدون وطن، رامین بیرق‌دار است.

علی‌اصغر بهرامی در سال 1319 چشم به جهان گشود. او زاده شهر گل‌های نرگس و شهر لسان الغیب شیراز است. او پس از تولد، بخاطر شرایط خانوادگی به مدت ده سال در نی‌ریز، یزد ساکن بود. سپس برای ادامه تحصیلات مدرسه به شیراز بازگشت. او فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه شیراز و رشته تدریس زبان انگلیسی از دانشگاه سیدنی است. آقای بهرامی چند سالی پس از بازگشت از سیدنی در شهر سمنان به تدریس زبان انگلیسی مشغول بود. سپس به زادگاه‌ش بازگشت و تا دوران بازنشستگی در شیراز ماند. علی‌اصغر بهرامی همسر استاد فرنگیس مزداپور است. خانم مزداپور نیز همانند همسرش مترجم و استاد دانشگاه است. این زوج ادیب و بلند آوازه هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کنند. از آثار منتشر شده توسط این مترجم شیرازی می‌توان به سلاخ خانه شماره5، اساطیر خاورمیانه، شب مادر، منطقه مصیب زده شهر، رهنمودهایی برای نزول در دوزخ، بی در کجا، همه چیز فرو می‌پاشد و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب صوتی مردی بدون وطن اثر کرت وانه گت، ترجمه علی‌اصغر بهرامی و انتشارات رادیو گوشه را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «مردی بدون وطن»، کرت وانه گت

کرت وانه گت Kurt Vonnegut زاده 11 نوامبر 1922 است. وی در شهر نیویورک، آمریکا چشم به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات خود در دبیرستان وارد دانشگاه کورنل شد. وانه گت فارغ التحصیل رشته زیست شناسی است. زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز شد وی به جبهه‌های جنگ اعزام شد. در طول جنگ جهانی توسط آلمانی‌ها اسیر شد. وی زمانی که در شهر درسدن اسیر بود، کشتار وحشیانه مردم را دید. این خاطرات برای وی تا پایان زندگی‌اش عذاب‌آورترین لحظات را ساخت. وانه گت پس از آزادی به کشورش بازگشت. او در آن زمان 22 سال داشت. وانه گت در سال 1945 با دوست دوران مدرسه خود، خانم جین ماری کاکس ازدواج کرد. در همان سال به ادامه تحصیل در رشته مردم شناسی دانشگاه شیکاگو پرداخت. او در همان سال‌های تحصیل، به عنوان خبرنگار نیز کار می‌کرد. پس از فارغ التحصیلی وی سال‌ها مسئول تبلیغات شرکت جنرال الکترویک بود.  وانه گت اولین اثر خود را در سال 1950 با عنوان «گزارش درمورد اثر بارنهاوس» Report on the Barnhouse منتشر کرد. این اثر حمایت ناکس برگر را به همراه داشت. در نهایت وانه گت در اوایل سال 1951 به همراه خانواده‌اش به ماساچوست رفت. او در آنجا تمام وقت خود را وقف نوشتن کرد. اولین رمان او در همان سال به نام «پیانوی خود نواز» منتشر شد. این نویسنده آمریکایی در کارنامه آثار خود رمان، نمایش‌نامه، داستان‌های کوتاه و مقالات متعددی را دارد. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به ریش آبی، سلاخ خانه شماره 5، گهواره‌ی گریه، به خانه میمون خوش آمدید و ... اشاره کرد. سرانجام کرت وانه گت در سال 2007 درگذشت. بعدا اعلام شد که بر اثر ضربه مغزی درگذشته‌ است.

بخشی از کتاب «مردی بدون وطن»

این پایان هرگونه خبرخوش درباره همه چیز است. سیستم ایمنی سیاره ما دارد، تلاش می‌کند بلکه خود را از شر، آدمیان خلاص کند. چند سال پیش یک زن هالوی اهل اکسیرانتی برایم نامه‌ای فرستاد. این زن می‌دانست من هم هالو هستم. به بیان دیگر یک دموکرات تمام عمر شمالی هستم، به همان سنت فرانکلین دلانو روزولت و دوست برو بچه‌های کارگر. این زن در آستانه بچه‌دار شدن بود.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
159.۵۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۸:۴۶
نویسنده کورت ونه گوت
مترجم علی اصغر بهرامی
راوی رامین بیرق دار
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۹.۵۶ مگابایت
۰۲:۴۸:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
20 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

حقیقتش کتاب رو هنوز نشنیدم ولی بعد از شنیدن رمان جز از کل باصدای فوق العاده فوق العاده و فقط العاده زیبا ، گیرا و دلنشین آقای رامین بیرق دار ، تصمیم گرفتم هر کتابی رو که ایشون خوندن ، گوش کنم ولی تعداد کمی بود و یکیشون هم این بود. و من هم با لذت حتما گوشش خواهم کرد .

5

طنز عمیق و جذاب و فکر برانگیز آثار ونه گوت برای من همیشه جذاب بوده. اگر دنبال یک داستان و خط داستانی باشین شاید اذیت بشین ولی با دید باز و پذیرا کتاب رو گوش کنین و لذت ببرین. ممنون از راوی خوب

4

اصلن دوست نداشتم غیر از تسلط خوانش و صدای خوب رامین بیرق دار هیچ چیز دیگه نداشت. فکر کنم اولین باری باشه بخاطر پول دادن پای یه کتاب پشیمونم

5

این رو گوش ندادم 😁 ولی کتابشو خوندم عاشقش شدم عالیه. احساس کردم جهان بینی و شوخ طبعیش خیلی نزدیک به منه برای همین لذتش مضاعف بود

5

اینکه اخرین کتاب این نویسنده‌ست لذتشو بیشتر میکنه. راوی عالی بود. ممنون از فیدیبو که میشه روزی یه کتاب گوش کرد حین کارای روزمره.

3

طنز خاصی داره. همه پسند نیست. ونه‌گات، نگاه و جهانبینی خاص خودش را دارد. پیش از خرید کتاب، سعی کنید درباره‌اش بیشتر بدانید.

5

من اول این کتابو برای صدای آقای بیرق دار انتخاب کردم بعد متوجه شدم اثر قوی پیشنهاد می کنم حتما گوش کنید

5

کتاب عالیه و دوست داشتم! البته من نسخه چاپی رو خوندم و به نظر من یکی از بهترین هاست

5

طنز بی‌رحم و جذاب ونه‌گات مثل سایر آثارش در نقد جامعه‌ی زشتی که در آن می‌لولیم.

1

اصلاً کتاب خوبی نبود سر و ته نداشت موضوعش نامشخص بود حسابی گیج شدم?

نمایش 2 نقد دیگر
3.7
(35)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردی بدون وطن
مردی بدون وطن
کورت ونه گوت
رادیو گوشه
3.7
(35)
آموزنده 🦉 (1)
58,000
تومان