0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراهای تام بامبادیل
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراهای تام بامبادیل

درباره ماجراهای تام بامبادیل
«ماجراهای تام بامبادیل» نام مجموعه اشعاری است که جان رونالد روئل تالکین، شاعر، نویسنده و زبان شناس بریتانیایی ابتدا به صورت پراکنده سروده و بعدها این اشعار در سال ۱۹۶۲ و در زمان حیات تالکین جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است. این نویسنده‌ی پرآوازه‌ی بریتانیایی که بیشتر به خاطر خلق جهان آردا و نگارش سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها مشهور است در سه شعر از شانزده شعر این کتاب به روایت‌های مربوط به زندگی «تام بامبادیل» پرداخته است و بقیه این اشعار نیز که در همان جهان خیالی اتفاق می‌افتد به قصه‌های کوتاه، حیوانات افسانه‌ای و حکایت‌های این چنینی می‌پردازد. این مجموعه اشعار همچنین با عنوان «تام بامبادیل و دیگر اشعار کتاب سرخ» در ویرایش‌های مختلف و در سال‌های متعدد در بریتانیا چاپ و منتشر شده است. کاراکتر تام بامبادیل شخصیتی کلیدی ولی درعین حال بسیار مرموز است، او ساکن جنگل قدیمی است و در قلمروی خود قدرت‌های بی‌نظیری دارد. او همچنین با این‌که شخصیتی خیرخواه و نیک‌اندیش است اما هیچ نشانه‌ای از واکنش و ایستادگی در برابر اربابان تاریکی از خود نشان نمی‌دهد. (گفته می‌شود زمانی که ارباب تاریکی به جهان آردا آمد تام بامبادیل از قبل آن‌جا بوده) درباره‌ی او روایت‌های مختلفی وجود دارد، گویا تام که نه انسان است، نه اِلف، نه جادوگر، نه هابیت، نه دورف و نه هیچ نژاد شناخته‌شده‌ی دیگری؛ تنها موجودی است که حلقه‌ی یگانه بر او کوچکترین اثری ندارد و این یکی از نشانه‌های خِرد، دانش بالا و قدرت بی‌همتای تام بامبادیل است، (به روایتی او ارباب خودش است! و عده‌ای حتی او را روح جهان آردا می‌دانند) شخصیتی استثنایی که هیچ‌گاه به درستی و کامل معرفی نشد و شاید کتاب «ماجراهای تام بامبادیل» تنها مرجع برای شفاف‌تر شدن ابهامات درباره‌ی این کاراکتر مرموز باشد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
142 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۴:۰۰
نویسنده جی آر آر تالکین
مترجمرضا کیامحمدی
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The adventures of Tom Bombadil, and other verses from the Red book
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۱۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
54,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۷ مگابایت
۱۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ماجرا های جالبی داره ولی جمله بندی ها جذابیتی ندارن. فکر میکنم تبدیل کردن اشعار انگلیسی به فارسی ایده خوبی نباشه مگر بلد باشی همچنان متن زیبایی ازش در بیاری. شاید بهتر بود که سعی نمیشد به شکل شعر نو ترجمه بشه و مثل یک داستان ترجمه میشد.

5

بهترین کتاب تالکین هست. به شعر از موجودی که قبل همه تو سرزمین میانه بوده و تقریبا در تمام کتابهای بعدی رد پاش هست. اولین کتابی که تالکین شروع کرد و آخر از همه تمام کرد

4

همه‌ی آثار تالکین فوق‌العاده هستن، این کتاب هم از قاعده مستثنی نیست؛ ولی به نظر من اگر کتاب به صورت روان و داستانی ترجمه میشد بهتر بود.

1

اگه عاشق دنیای تالکین و کتابهاش هستی این رو کتاب رو بخون وگرنه خوشت نمیاد چون هیچ جذابیتی برای کسی که با دنیای اردا اشنا نیست نداره

5

جی آر آر تالکین واقعا نوسینده فوق العاده‌ای بود از اول تا اخر کتاب ادم کیف میکنه

4

اگر شعر نبود خیلی بهتر بود

4

تام بابمبادیل پیر و شوخ وشنگول

4

لطفا بقیه کتاب هاشو هم بزارید

5

عالی مثل همیشه

3

خوبه

3.8
(19)
سخت‌خوان 💎 (1)
27,000
٪50
13,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراهای تام بامبادیل
٪50
ماجراهای تام بامبادیل
جی آر آر تالکین
انتشارات روزنه
3.8
(19)
سخت‌خوان 💎 (1)
27,000
٪50
13,500
تومان