0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خبر

معرفی، خرید و دانلود کتاب خبر

راهنمای کاربران
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره خبر
رسالت خبر این است که هرآنچه از قرار معلوم در جهان غیرمعمول و مهم است را پیش روی ما بگذارد: بارش برف در استوا؛ فرزند نامشروع رییس‌جمهور، دوقلوهای به‌هم‌چسبیده. با‌این‌همه به رغم پیگیری مصمم موارد نابهنجار، چیزی که خبر ماهرانه بر آن چشم بسته جایگاه بلامنازعی است که خود در حیات روزمره‌ی ما دارد. «نیمی از ابناء بشر محصور در جادوی خبر» تیتری است که در نهادهایی که وقف یافتن موارد استثنایی و چشمگیر، تکان‌دهنده و مفسده‌برانگیزند جایگاهی ندارد. هگل معتقد بود جوامع وقتی مدرن می شوند که خبر به‌عنوان منبع محوری ما برای هدایت و معیار قدرت جایگزین مذهب شود. در جوامع با اقتصاد توسعه یافته، خبر اکنون همان جایگاه قدرتی را به‌خود اختصاص داده که پیش‌تر در اختیار مذهب بود. اخبار سر ساعت مقرر با دقتی خارق‌العاده پخش می‌شوند: نیایش صبحگاهی به بولتن‌های بامدادی قلب ماهیت یافته، دعای شامگاهی به گزارش شبانگاهی. اما خبر فقط از برنامه‌ی زمانی شبه‌مذهبی تبعیت نمی‌کند. خبر همچنین از ما می‌خواهد همان توقعات احترام‌آمیزی را برایش قائل باشیم که زمانی برای مذهب قائل بودیم. در اینجا نیز امید داریم به مکاشفاتی دست بیابیم، بفهمیم خوب و بد چیست، عمق رنج را دریابیم، و به درک منطق وجود برسیم. و در اینجا نیز اگر از مشارکت در آیین‌ها سرباز بزنیم، اتهام الحاد انتظارمان را می‌کشد. خبر به‌خوبی می‌داند چگونه سازو کارهایش را پنهان کند و درنتیجه مورد سؤال قرارگرفتن را دشوار سازد. با ما به صدایی طبیعی و بی لهجه سخن می‌گوید بی اینکه ارجاعی به مفروضات رویکردهایش داشته باشد. عیان نمی‌کند که صرفاً گزارشگر وقایع جهان نیست، بلکه برعکس مداوماً در کار است که سیاره‌ای را در ذهن ما بیافریند همراستا با اولویت‌های شدیداً متمایز خودش.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
188 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمشقایق نظرزاده
ناشرنشر فرمهر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The news : a user's manual ‬
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۰ مگابایت
۱۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب میاد درباره ی این حرف می زنه که خبر های که هر روز در معرض ش قرار می گیریم ، چطور انتخاب میشه و پخش میشه و اینکه رسانه ها به شدت و اغلب بدنبال اخبار بد و جنایات و تصادفات و خیانت ها و جنگ ها هستند و همه اینها استرس و اضطراب بالای به ما وارد می کنه ، در صورتی که دنیا پر از خبر های خوب و امیدوار کننده است که رسانه ها بدلیل جنجالی نبودنشون تمایلی به پخش اونها ندارند. از اونجای که هممون روزانه در معرض صدها خبر بد قرار داریم پیشنهاد می کنم این کتاب رو مطالعه کنید، نگاه متفاوتی به خبرهای که می شنویم به ما عرضه می کنه.

4

جزو کتاب هایی هست که من شخصا دوست دارم همه بخونن، حتی تو مدارس تدریس بشه. چون جزو کتاب هایی هست که تفکر نقادانه رو پرورش میده. عالی بود.

5

حرف نداشت....بعضی قسمت های کتاب خسته کننده میشه ولی از اونا رد بشید بقیش عالیه

5

خوب بود اینکه بفهمیم هر خبر چه مراحلی رو طی میکنه جالب بود?

3.8
(9)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خبر
خبر
راهنمای کاربران
نشر فرمهر
3.8
(9)
70,000
تومان