0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روزها و رویاها

معرفی، خرید و دانلود کتاب روزها و رویاها

درباره روزها و رویاها
بالای شومینه، انبوه قاب عکس‌های قهوه‌ای، با عکس‌های کوچک و بزرگ و کهنه و نو، تاریخچه‌ی زندگی یک زن و یک خانواده را روایت می‌کرد. تاریخ مصور با عکسی از دخترکِ چندماهه در آغوش مادرش آغاز می‌شد و بعد به بیتای بیست و هشت ساله می‌رسید، با همان پیراهن سورمه‌ای و سرخابی که امشب تن‌اش بود. عکس روتوش‌شده‌ای پدر دخترک را، با لباس افسری و حین سیگار کشیدن، کنار یک کلبه‌ی جنگلی نشان می‌‌داد. قاب عکس بزرگ‌تری به سه عکس سیاه و سفید کهنه از ازدواج پدر و مادرش اختصاص داشت. یک عکس کودکستانی از خودش، در جنگلی که سراسر در مه فرو رفته بود. با چشم‌های درشت خندان. دهن‌اش باز مانده بود. انگار که داد می‌زند «با»، یا «تا». یک عکس رنگیِ دیگر که یادگارِ جشن تولد هشت سالگی‌اش در اتاق روشنی رو به دریا بود. در عکس دیگر، لباس تور سفید بلندی به تن داشت و در عکس کنارش، بدون آرایش و بچگانه، رو به عکاس می‌خندید. عکس‌های تازه‌تر را در آتلیه، به سبک مدل‌های غربی، گرفته بود. دیوار شومینه، مثل صفحات سفید یک کتاب مصور، عامدانه بین قاب‌های فشرده فاصله می‌انداخت.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۶ مگابایت
تعداد صفحات
201 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۲:۰۰
نویسندهپیام یزدانجو
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۶ مگابایت
۲۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

به نظر من کتاب خاصی نیست . اصلا موضوع قابل توجهی نداره . نمیدونم نویسنده چی و میخواسته تشریح کنه ؟ یاس و بیهودگی یه هنرمند دهه شصت که باور خاصی نداره و هی داره بیخود میبینه زندگی و ؟ چرا آرش با پدر و مادرش نرفته آلمان ؟ چرا مونده و چرا عاشق بیتایی میشه که بچه داره در حالی که حوصله ی خودشم نداره ؟ کلافگی آرش و زندگی شون و فضای گبار گرفته ی داستان فقط حال مخاطب رو میگیره .و اینکه قهرمان داستان به نظرم خیلی فلسفی بافی بیخود کرده .خودش هم خط فکری خاصی نداشته. و مخاطب رو سرگردان میزاره که بلاخره که چی ؟

4

خیلی عذاب آور ، سخت خوان و ثقیل بود. بعضی جمله ها را حتی با چند بار خواندن هم نمی شد فهمید. نویسنده از تمام زندگی عادی و روابط آدم ها فلسفه بافته و نتایج فلسفی گرفته بود. نه میشه بهش گفت رمان، نه کتاب فلسفه. به پایان بردن کتاب صبر زیادی می خواد. مخاطب عام اصلا با کتاب ارتباط برقرار نمی کنه.

5

مثل اثار دیگر یزدانجو میشود خود او را باز در تمام متن دید افسانه های هندی، غرق نشدن در سیاست، وصف ظریف عاشقانه ها...ارجعاات ادبی و سینمایی و...

3

صد صفحه به کتاب محلت دادم اما تاثیری نداشت از پیام یزدانجو بیشتر انتظار داشتم مخصوصا با فرم عجیب شب بخیر یوحنایش

4

یک رمان فوق العاده که روابط زناشویی را به چالشی فلسفی می کشاند.عالی است

3.8
(8)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روزها و رویاها
روزها و رویاها
پیام یزدانجو
نشر چشمه
3.8
(8)
45,000
تومان