0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هدیه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هدیه

درباره هدیه

تصور کنید حساب بانکی دارید که در آن هر روز صبح ۸۶۴۰۰ تومان به حساب شما واریز می گردد و شما فقط تا اخر شب فرصت دارید تا همه پول ها را خرج کنید چون اخر وقت حساب شما خود به خود خالی می شود.

در این صورت شما چه خواهید کرد؟

هر یک از ما یک چنین حساب بانکی داریم؛ حساب بانکی زمان! بانک زمان. هر روز صبح در بانک زمان شما ۸۶۴۰۰ ثانیه واریز و تا پایان شب به پایان می‌رسد.

اما هر یک از ما به راستی چگونه از این زمان استفاده می‌کنیم؟ آیا هر لحظه را آن جور که باید زندگی می‌کنیم یا گاهی درگیر روزمرگی می‌شویم و گذر لحظه‌ها را نمی‌فهمیم؟

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در کتاب هدیه توضیح می‌دهد که زمان چقدر ارزشمند است و چگونه می‌توانیم ‌به بهترین شکل از زمان خود نهایت استفاده را بکنیم.

درباره‌ی کتاب هدیه اثر اسپنسر جانسون

کتاب هدیه نوشته‌ی اسپنسر جانسون برای نخستین بار در سال 1981 منتشر شد. این کتاب مانند کتاب‌های دیگر جانوسن در فهرست کتاب‌های پرفروش این نویسنده قرار گرفت. جالب است بدانید عنوان اصلی این کتاب (The Present) است که دو معنا دارد: هم به معنای زمان حال است و هم به معنای هدیه. در این کتاب اسپنسر جانسون زمان حال را مانند هدیه‌ای ارزشمند می‌داند که به ما داده شده است. او با ارائه راهکارهایی مفید به خواننده روش استفاده‌ی درست از لحظه‌ی حال را شرح می‌دهد. اسپنسر جانسون نویسنده‌ای با توانایی خاصی است. او میتواند دشوارترین مسائل فلسفی و روان‌شناسی را به شکل قابل فهمی بنویسد. او با استفاده از عناصر داستانی و روایت جذاب همه‌ی مطالبی را که در ذهن دارد به خوبی روی کاغذ می‌آورد. شروع‌های جذاب یکی از عناصری است که جانیون در نوشتن از آن استفاده می‌کند. کتاب هدیه هم با یک داستان هیجان انگیز آغاز می‌شود داستانی که خواننده را ترغیب به خواندن ادامه‌ی کتاب می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب هدیه

کتاب هدیه در شش فصل کوتاه نوشته شده استک

فصل اول: پیش از شروع داستان

فصل دوم: آموختن

فصل سوم: برنامه‌ریزی

فصل چهارم: سه روش برای استفاده از زمان حال

فصل پنجم: پس از داستان

فصل ششم: هدیه‌ پایان

درباره‌ی اسپنسر جانسون نویسنده‌ی کتاب هدیه

اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) یکی پرطرفدارترین نویسندگان جهان است که عمده شهرت وی به دلیل کتاب‌هایی است که درباره نحوه‌ی لذت بردن از زندگی، آموزش هنر زندگی کردن و راه‌هایی که منجر به موفقیت و پیروزی در محیط کار و زندگی می‌شود، نوشته است. دکترجانسون به این معروف است که می‌تواند مسائل بسیار پیچیده را به راحتی و با زبان ساده بیان کند و راه‌حل‌های مناسب و راه‌گشا ارائه کند. او خالق تعداد زیادی از پرفروش‎‌ترین کتاب‌های نیوریوک تایمز است مثل «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» و مشهورترین کتاب مدیریتی جهان «مدیریت یک دقیقه‌ای» که به همراه «کن بلانچارد» نوشته است.

جانسون در سال 1938 در داکوتای جنوبی به دنیا آمد و پس از مبارزه‌ای طولانی با بیماری سرطان در سال 2017 در سن 78 سالگی درگذشت. پدر اسپنسر معمار و مادرش معلم بود و کودکی او در لس آنجلس گذشت. جانسون پس از اینکه مدرک کارشناسی روان‌شناسی خود را از دانشگاه کارولینای جنوبی گرفت در رویال کالج ایرلند مدرک پزشکی خود را نیز دریافت کرد در هاروارد تحصیلات پزشکی خود را ادامه داد. 

اسپنسر علاوه بر نویسندگی دارای افتخارات مهم دیگری هم هست. او سابقه فعالیت به عنوان مدیر ارتباطات در شرکت مدترونیک را دارد. مشاور مرکز مطالعه انسان بوده و ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد را بر عهده داشته است. 

ترجمه‌ی کتاب هدیه به فارسی

انتشارات البرز کتاب هدیه را با ترجمه‌ی منیژه جلالی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب توسط انتشارات لیوسا هم منتشر شده است؛ در نسخه‌ی انتشارات لیوسا عطیه رفیعی این کتاب را به فارسی ترجه کرده است. هر دو نسخه‌ی این کتاب ترجمه‌ی روان و ساده‌ای دارند و خواندن آن را به همه‌ی علاقمندان حوزه‌ی موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب هدیه را خواند؟

در روزهایی که پیاپی هم می‌آیند و می‌روند، گاهی فراموش می‌کنیم زندگی کنیم. فراموش می‌کنیم قدر لحظات را بدانیم و فراموش می‌کنیم که زندگی تجمع لحظه‌هاییست که از دست می‌دهیم. این کتاب بدون شک از آن کتاب‌هایی است که همه باید آن را بخوانند و بدون شک بعد از خواندن این زندگی مسیر بهتری را برای گذران زمان خود پیدا می‌کنند.

کتاب هدیه در دسته‌ی کتاب‌های خوشبختی و موفقیت قرار دارد.

کتاب هدیه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 97 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.

کتاب هدیه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع خوشبختی و موفقیت را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب هدیه می‌خوانیم

در زمان حال باش وقتی می‌خواهی خوشبخت و موفق باشی.

بر آنچه درست حالا وجود دارد، تمرکز کن.

از هدف‌ات برای توجه به آنچه الان مهم است، استفاده کن.

زمانی که می‌خواهی زمان حال را بهتر از گذشته کنی.

به آنچه در گذشته رخ داده توجه کن. چیزی ارزشمند و مفید از آن بیاموز. مسایل را در زمان حال به گونه‌ای متفاوت انجام بده. برای آینده برنامه ریزی کن. وقتی می‌خواهی آینده را بهتر از زمان حال کنی، مجسم کن که آینده‍ای عالی چگونه خواهد بود. برای اینکه به وقوع آن کمک کنی، برنامه ریزی کن. برنامه ات را در زمان حال و به مرحله‌ی اجرا در بیاور.

در سال‌های بعد، مرد بارها و بارها آنچه را آموخته بود مورد استفاده قرار داد. در این حین او خود را با موقعیت‌ها و شرایطی که با آن مواجه می‌شد، تطبیق می‌داد. و در آنچه انجام می‌داد، بهتر و بهتر شد.او به ترفیعات و پیشرفت‌های زیادی نایل شد. بالاخره رئیس شرکتش شد؛ مردی که مورد احترام و تحسین تمام کسانی بود که او را می‌شناختند. اطرافیانش با بودن در کنار او احساس سرزندگی بیشتری می‌کردند و در حضور او احساس بهتری درباره‌ی خودشان داشتند. به نظر می‌رسید او بهتر از بیشتر مردم به سخنان آنان گوش فرا می‌دهد و مشکلات را پیش بینی و حل می‌کند و راه حل ها را قبل از هر کس دیگری می‌یابد. در زندگی خصوصی‌اش محیطی گرم و صمیمانه به وجود آورده بود. همسر و فرزندانش به همان اندازه که او به آنان اهمیت می‌داد، به او اهمیت می‌دادند.از بسیاری لحاظ او شبیه پیرمردی شده بود که آن قدر تحسینش می‌کرد.مرد از در میان گذاشتن آنچه درباره‌ی آن هدیه آموخته بود، با دیگران لذت می‌برد. او می‌دانست بسیاری از افراد از آن داستان لذت برده و قدرش را دانسته‌اند درحالی که بعضی‌ها این طور نبودند. او متوجه شد این کاملاً بستگی به خود آنان دارد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب هدیه اثر اسپنسر جانسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خوشبختی و موفقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
411.۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهاسپنسر جانسون
مترجمعطیه رفیعی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Present: the gift that makes you happy and successful at work and in life
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۱۱.۸۸ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1
(1)
17,000
٪50
8,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هدیه
٪50
هدیه
اسپنسر جانسون
انتشارات لیوسا
1
(1)
17,000
٪50
8,500
تومان