0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مستاجر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مستاجر

نویسنده:
رولان توپور
درباره مستاجر

درباره‌ی کتاب صوتی مستاجر اثر رولان توپور

مستاجر کتابی است که خواننده را دوباره در برابر پرسش تاریخی ما که هستیم قرار می‌دهد. رومن پولانسکی در سال 1976 بر اساس رمان مستاجر فیلم سینمایی با همین نام (Tenant) را ساخته است. شخصیت اصلی فیلم در دیالوگی درخشان از فیلم می‌پرسد:"اگر دندانم را بکشم، خواهم گفت من و دندانم. اگر دستم را قطع کنم خواهم گفت من و دستم. اما اگر سرم را قطع کنم چه باید بگویم؟ باید بگویم من و بدنم یا من و سرم؟ سر چه حقی دارد که از بقیه‌ی اعضا مهمتر باشد؟"

مستاجر برای اولین بار در سال 1964 منتشر شد. شخصیت اصلی کتاب مستاجر مانند خود رولان توپور ساکن پاریس است و والدین لهستانی دارد. در سرتاسر کتاب مستاجر پرسش درباره‌ی هویت و تعریف از خود تکرار می‌شود تا جایی که خواننده نیز با این پرسش به سختی درگیر شده و حتی پس از کنار گذاشتن کتاب تا مدت‌ها نمی‌تواند این سوال را از ذهن خود بیرون کند.

خلاصه داستان صوتی مستاجر

مستاجر داستان مردی پاریسی با والدین لهستانی است که بر اساس آنچه برای مستاجر قبلی آپارتمانی که در حال حاضر در آن ساکن است رخ‌داده است دچار فروپاشی روانی می‌شود. داستان در سه فصل نوشته شده است که هر کدام به بخش‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند.

‌در بخشی از کتاب صوتی مستاجر می‌شنویم

حالا که می‌خواستند به رغم میلش او را به آدم دیگری بدل کنند پس او نشانشان می‌داد که چه توانایی‌های نهفته‌ای دارد. آنها را توی زمین خودشان شکست می‌داد و جواب نقشه‌های شیطانیشان را هم با یکی از نقشه‌های هولناک خودش می‌داد. مغازه‌ای که تِلِرِکوفسکی واردش شد بوی گرد و خاک و پارچه‌ی نم‌دار می‌داد. پیرزنی که مسئول اداره‌ی آن‌جا بود حتی به اندازه‌ی سر سوزنی هم از ظاهر ِتلِرِکوفسکی تعجب نکرد. تلرکوفسکی فکر کرد او لابد باید به دیدن صحنه‌های این چنینی عادت داشته باشد. تلرکوفسکی زمان زیادی را صرف دیدن و انتخاب زمان زیادی کرد که پیرزن برای او آورده بود. کلاه‌گیس‌ها گران‌قیمت‌تر از آن بودند که انتظارش را داشت. با این‌ حال در انتها گران‌ترین کلاه گیس را خرید. کلاه گیس را که روی سرش گذاشت بیشتر شبیه کلاه خودی از جنس خز بود. ابدا ظاهر ناخوشایندی نداشت. بعد هم بدون آن‌که کلاه‌گیس را از سرش بردارد مغازه را ترک کرد. در نسیم خنک خیابان طره‌های بلند مو همچون چین‌های پرچمی در اهتزاز با ملایمت به صورتش می‌خوردند.

با این‌که انتظار داشت عابران پیاده بایستند و به او زل بزنند اما هیچ‌کس توجهی به او نشان نداد. بیهوده تلاش کرد تا اثری از خصومت را در نگاه دیگران بیابد اما آن‌ها صرفا بی‌اعتنا بودند و اصلا چرا باید غیر از این باشند. مگر تلرکوفسکی مانعی بر سر راهشان بود یا جای آن‌ها را تنگ کرده بود. با این سر و وضع احمقانه‌ای که برای خودش ترتیب داده بود کمتر از خودش برای دیگران مایه‌ی زحمت و دردسر بود. چون او حالا با چشم پوشی از بخشی از حقوق انسانی‌اش دیگر یک شهروند کامل محسوب نمی‌شد. دیگر بود و نبودش هیچ اهمیتی نداشت. چیزی که به ملایمت به صورتش می‌خورد پرچم نبود. پارچه‌ی کهنه‌ای بود که هستی شرم‌آور او را از نظر پنهان می‌کرد. بسیار خوب حالا که اینطور بود پس او هم این بازی را تا پایان منطقی‌اش دنبال می‌کرد. تمام بدنش را با نوار باند پیچی می‌پوشاند تا هیچ کس نبیند او به چه جذامی وحشتناکی تبدیل شده است.

‌درباره‌ی رولان توپور نویسنده‌ی کتاب صوتی مستاجر

رولان توپور Roland Topor تصویرگر، کاریکاتوریست، نقاش، رمان نویس، نمایشنامه نویس، فیلمساز و برنامه ساز تلویزیونی فرانسوی است. او در سال 1938 در پاریس به دنیا آمد و در آپریل سال 1997 در پنجاه و نه سالگی درگذشت. آثار این هنرمند در تمامی ژانر‌ها بیشتر درونمایه‌ی سورئال داشتند. کاریکاتور‌های این هنرمند در کتابی با عنوان کاریکاتور‌های توپور به سال 1397 توسط انتشارات شهر پدرام به چاپ رسیده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی مستاجر به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی مستاجر را با ترجمه‌ی کوروش سلیم زاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این اثر خوانشی از کتاب مستاجر چاپ شده توسط انتشارات چشمه و با ترجمه‌ی کوروش سلیم‌زاده است. اثر پیش‌رو نتیجه‌ی ترجمه‌ی کتاب از زبان انگلیسی به فارسی است. اولین چاپ این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات چشمه ارائه شد.

چرا باید کتاب صوتی مستاجر را خواند؟

مستاجر به سادگی می‌تواند در لیست بهترین کتاب‌هایی که در زندگی‌تان خوانده‌اید قرار گیرد. به طور کلی هنر و ادبیات سورئال می‌توانند تاثیر زیادی روی ذهن خواننده بگذارد و فکر او را برای زمان زیادی با خود درگیر کند اما مستاجر یکی از کتاب‌هایی است که این کار را تا سال‌ها پس از مطالعه‌ی کتاب ادامه می‌دهد و هر از گاهی خواننده را به فکر پرسسش بنیادی کتاب می‌اندازد. این که ما کیستیم؟ چرا اینجا هستیم؟ تفاوت و تمایز ما با دیگر انسان‌ها چیست و چگونه می‌توانیم به انسانی متفاوت با آن‌چه هستیم تبدیل شویم؟

  • کتاب صوتی مستاجر در دسته‌ی کتاب‌های داستان قرار دارد.
  • کتاب صوتی مستاجر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی مستاجر را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی مستاجر اثر رولان توپور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
365.۱۴ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۳۷:۱۷
نویسندهرولان توپور
مترجم کوروش سلیم زاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۵.۱۴ مگابایت
۰۶:۳۷:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
14 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یکی دیگه از کارهای دلنشین آقای آرمان سلطان زاده. این کتاب بیشتر برای افرادی جذاب تره که بیشتر به فرآیند رخداد حوادث علاقمند هستند تا محتوای آن. از یک جایی به بعد کاملا پیش بینی پذیره که پایان داستان به کجا ختم میشه اما سوپرایز آخر نویسنده جبران این پیش بینی پذیری رو می گنه به نظرم من این کتاب رو‌دوست داشتم اما بعیده دوباره بخونم یا بشنومش

5

رومن پولانسکی کارگردان از روی این کتاب فیلم مستاجر رو ساخته و من بینهایت دوسش دارم، خوشحالم ک کتابشم با صدای اقای سلطان زاده گوش دادم، خیلی لذت بردم ممنون، فضای وهم انگیز و دلهره اور این کتاب وسط روزمرگی ها خیلی میچسبه.

5

من اینو کتاب رو به صورت کاغذی خوندم. کتابهای زیادی نخوندم ولی میتونم بگم یکی از بهترین کتابهاییه که تا الان خوندم و در آینده میخونم. خیلی منو تحت تاثیر قرار داد، به طوری که چندین روز تمام فکرم موضوعِ این کتاب بود.

3

صدای اقای سلطان زاده عالی بود و روایت هم کشش و فضا سازی خوبی داشت ولی داستانش خیلی برام جذاب نبود و فقط میخواست چرخه ی بینهایت دنیا رو کمی با طعم مبارزه برای بقا به قلم دربیاره

2

بعضی کتابها برای ساختن فیلم و نمایش نوشته شدن که تصویر خلا ایجاد شده در حوادث بی منطق و دلیل رامیپوشاند بخاطر اشتباهم در انتخاب ،خواندن این کتاب فقط اذیتم کرد.

5

در مقایسه‌ی فیلم با کتاب طبق معمول کتاب پرکشش‌تر از فیلم هست و فیلم مستاجر که از سه گانه‌ی آپارتمان پولانسکی است،بهترین اثر این مجموعه نیست.

5

خوانش آقای سلطان زاده بی نظیره. کتاب هم داستانش یکم کند پیش میره اما اگر به رولان توپور علاقه داشته باشین قطعا ازش لذت میبرین:)

2

کتاب بی سر و ته بدون هیچ حرفی برای گفتن داستان کاملا بیخود و چرت... صدای راوی و روایت داستان واقعا فوق العاده و تنها نقطه مثبت بود

3

این داستان رو وقتی گوش کنید که حالتون بد نباشه، چون به اندازه کافی ازاد دهنده ست!

5

عالی بود، بخصوص با خوانش روان و جذاب آقای سلطان زاده که جذابیت کتاب رو دو چندان می کرد

نمایش 12 نقد دیگر
3.7
(35)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
84,000
٪30
58,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مستأجر
مستأجر
رولان توپور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مستاجر
٪30
مستاجر
رولان توپور
آوانامه
3.7
(35)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
84,000
٪30
58,800
تومان