0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پلک ماهی

معرفی، خرید و دانلود کتاب پلک ماهی

نویسنده:
حامد حبیبی
درباره پلک ماهی
حامد حبیبی یکی از داستان کوتاه‌نویسان جدی ادبیات ایران در ده سال گذشته است. تازه‌ترین اثر این نویسنده شامل یازده داستان کوتاه است که به نحوی از لحاظ درون‌مایه به هم ارتباط دارند. حبیبی استاد یافتن بخش‌های ناآرام و دور از ذهن وجود شخصیت‌هایش است و قرار دادن‌شان در مسیری که باعث تبلور و بیان این تمایلات وجود شود. برای همین می‌توان او را داستان‌نویسی با بن‌مایه‌های فکری اگزیستانسیالیستی دانست که راوی پرش‌ها و دغدغه‌های شخصیت‌های خود است. در اکثر داستان‌های او اتفاق‌های چندان مهمی نمی‌افتد اما طنین این اتفاق‌هاست که تا عمق روح و جان انسانش را خراش می‌دهد و جلو می‌رود. حبیبی علاقه‌ی ویژه‌ای به آدم‌های عادی دارد و روایت این لرزه‌های وجودی در ماجرایی که برای آن‌ها رخ می‌دهد. برای همین است که مخاطب او می‌تواند جنس این انسان را درک کند. صدای سقوط این انسان بلند نیست اما انگار برای مدتی طولانی در ذهن جا خوش می‌کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
856.۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
87 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۴:۰۰
نویسندهحامد حبیبی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۵۶.۸۱ کیلوبایت
۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
44 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مسحور کننده، سرشار از خلاقیت. داستانها را باید بیشتر از یک بار خواند. این حجم از خلاقیت و بداهه گویی در یک مجموعه داستان کوتاه... اگر به جای نویسنده بودم بدجنسی میکردم و هر کدام را در یک مجموعه جدا منتشر میکردم به همراه تعدادی کار معمولیتر!!

5

عالیه عالی. دنیای داستان هاش آمیزه ای از تخیل و واقعیته و چنان با کتاب همراه می شی که نمی تونی بزاریش زمین. دلم می خواد بتونم یه روزی داستان هایی مثل آقای حبیبی بنویسم.

4

شییه یه خواب بود. عصر که بیدار میشی و می‌بینی همه جا یجوری تاریکه که اصلا نمیشه تشخیص داد شبه یا عصر. بعد دنبال یه نفری که خوابتو براش تعریف کنی. همیشه اون یه نفر مامانته.

5

اگه بشه تو نوشتن داستان کوتاه ایرانی به سبک سیالیت ذهن رسید ، این داستان ها نمونه کاملی از این سبک هستن و بسیار جذاب و از نظر من کاملا سینمایی ...

4

برای فهم بهتر باید چند بار خونده بشه. به صورت کلی این داستان ها درباره ی سرگشتگی و بی هویتی انسان معاصر هست و پیچیدگی های ذهنش رو نشون میده.

5

بسیار زیباست. خواندن این کتاب را به علاقه مندان به سبک فرامدرن توصیه می کنم.‌

4

جذاب بود و خلاق . داستان ها پرداخت قشنگی داشتند. من خیلی خوشم آمد.

4

نمی دونم چرا تو فیدیبو نظرات من ذخیره و نمایش داده نمی شه. چراااا؟

4.1
(9)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پلک ماهی
پلک ماهی
حامد حبیبی
نشر چشمه
4.1
(9)
19,000
تومان