0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رد پای شیطان

معرفی، خرید و دانلود کتاب رد پای شیطان

نویسنده:
جی کی رولینگ
درباره رد پای شیطان

اگر شما هم از خواندن کتاب‌های چند جلدی لذت می‌برید، مجموعه‌ی کتاب‌های «کارآگاه استرایک» می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشد به ویژه اگر به داستان‌های معمایی- پلیسی علاقه داشته باشید. 

جی کی رولینگ؛ نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی بعد از مجموعه‌ی موفق «هری پاتر»، این‌بار با نوشتن مجموعه کتاب «کارآگاه استرایک» خواننده را مجذوب روایتی رمزآلود و پرکشش می‌کند. رولینگ در کتاب رد پای شیطان خواننده را در معماهای خیابان‌های تاریک انگلیس غرق می‌کند.

درباره کتاب پای شیطان؛ سومین کتاب از مجموعه کارآگاه استرایک

کتاب رد پای شیطان (The Career of Devil) نخستین بار در سال 2015 منتشر شد. این کتاب که در ژانر جنایی نوشته شده است، سومین رمان جی. کی رولینگ از مجموعه‌ی داستان‌های کارآگاه کورمورن استرایک و دستیارش رابین الاکوت است. «آوای فاخته» و «کرم ابریشم» دو کتاب پیشین این مجموعه‌اند و کتاب «سفید کشنده» چهارمین کتاب این مجموعه‌ به زودی منتشر خواهد شد. رولینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این مجموعه‌ بیش‌تر از هفت جلد خواهد شد.  

جی کی رولینگ کتاب را با شعری از گروه «بلو اویستر کالت» شروع می‌کند. گروه «بلو ایوستر کالت»

 (Blue Oyster Cult) یک گروه راک آمریکایی است، رولینگ نام کتاب رد پای شیطان بر اساس یکی از قطعات این گروه انتخاب کرده است.  رولینگ همچنین هر فصل از کتاب را با بخشی از شعرهای این گروه آغاز می‌کند و خواننده می‌تواند با دقت در این اشعار، بخش کوچکی از داستان هر فصل را حدس بزند.

رولینگ در ابتدای کتاب رد پای شیطان می‌نویسد:« من آن چیزی را می‌دزدم /که تو خود نمایاندی / و تو می‌دانی / که پوزشی نخواهم خواست»

خلاصه داستان رد پای شیطان

دریافت یک بسته‌ی مرموز نقطه‌ی آغاز داستان رد پای شیطان است. رابین الاکوت گیرنده‌ی این بسته، بعد از باز کردن آن متوجه می‌شود که پای قطع‌ شده‌ی زنی برایش ارسال شده است. هنگامی که این خبر به گوش کار‌آگاه خصوصی «کورمون استرایک» می‌رسد، احساس خطر می‌کند و با یادآوری پرونده‌های گذشته‌، برای حل معمای این قتل خشن و بی‌رحمانه تلاش می‌کند. «استرایک» بعد از دخالت پلیس در این پرونده تصمیم می‌گیرد خودش رد مظنونین را بگیرد و به کاوش در دنیایی تاریک و پیچیده‌ می‌پردازد و در طول این تحقیقات است که درگیر اتفاقات هولناک دیگری می‌شود.

بررسی شخصیت‌های کتاب رد پای شیطان

کورمون استرایک: کارآگاه تکریم شده‌ی پیشین سازمان SIB و کهنه‌سرباز جنگ افغانستان است. او بر اثر یک بمب گذاری در جنک پای چپ خود را از دست داده است. استرایک با وجود این‌که می‌توانست در سازمان SIB بماند اما برای جلوگیری از وابستگی و تعهد به این موسسه از آن‌جا بیرون آمد و به عنوان کارآگاه شخصی به فعالیت خود ادامه داد.

رابین الاکات: دستیار شخصی کارآگاه استرایک است. او در حال اتمام دوره‌‌ی «بررسی جنایی» است و زندگی سختی را گذرانده است. او در طول زندگی‌اش مورد تجاوز و قتل قرار گرفته و به همین دلیل است که حساسیت زیادی روی جرایم جنسی دارد و مانع بسته شدن پرونده‌ی نوئل بروک بانک می‌شود.

جی. کی. رولینگ؛ خالق دنیای ماجرایی

جوآن رولینگ (Joanne Rowling) رمان‌نویس، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه نویس انگلیسی است که معمولا با نام ادبی جی. کی. رولینگ شاخته می‌شود. رولینگ بعد از نوشتن مجموعه‌ کتاب‌های فانتزی تخیلی «هری پاتر» به شهرت جاوانه دست یافت.

مجموعه‌ی «هری پاتر» تاکنون بیشتر از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و یکی از مشهورترین کتاب‌های ژانر نوجوانان شناخته می‌شود. تمام کتاب‌های مجموعه‌ی «هری پاتر» تاکنون به فیلم تبدیل شده‌اند و رولینگ در مراحل ساخت و نوشتن فیلم‌نامه‌ی همه‌ی آن‌ها نظارت مستقیم داشت.

مجموعه‌ی کتاب‌های «هری پاتر» پرفروش‌ترین مجموعه‌ی کتاب در طول تاریخ بوده‌اند، این مجموعه با فروش  میلیونی و پیدا کردن طرفدارانی که بعد از بیست سال هنوز هم سفت و سخت دنبال خبرهای این مجموعه هستند، شهرت نویسنده‌ی خود را ماندگار کرد. رولینگ بعد از نوشتن کتاب‌های «هری پاتر» نام ادبی خودش را تغییر داد، او اکنون کتاب‌هایش را تحت عنوان «رابرت گالبریت» می‌نویسد.

اولین شایعه‌ها درباره‌ی نوشتن داستانی کارآگاهی توسط جی. کی. رولینگ در سال 2007 آغاز شد، اما رولینگ نخستین کتاب جنایی- معمایی‌اش، «کرم ابریشم»، را در آوریل سال 2013 منتشر کرد. کتاب رد پای شیطان سومین کتاب در مجموعه‌ی کرم ابریشم است که جی کی رولینگ هنگام نوشتنش از اسم مستعار رابرت گالبریت استفاده کرد.

مجموعه‎ کتاب‎های «هری پاتر»، «خلا موقت»، «آوای فاخته»، «کرم ابریشم» و رد پای شیطان نوشته‌ی جی. کی. رولینگ است که همه‌ی آن‌ها توسط ویدا اسلامیه ترجمه شده است.  نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف همه‌ی کتاب‌های جی. کی. رولینگ در فیدیبو موجود و قابل دانلود هستند.

ویدا اسلامیه؛ مترجم کتاب‌های جی.کی. رولینگ

ترجمه‌ی کتاب‌های ژانر نوجوانان همیشه یک چالش بزرگ برای مترجمان محسوب می‌شود. زیرا اثر ترجمه باید لحنی ساده و قابل فهم داشته داشته باشد، لحنی که برای نوجوانان جذاب باشد و کلمات عجیب غریب و پیچیده در آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که مترجم‌های زیادی به سراغ ترجمه‌ی این ژانر هنری نمی‌روند. اما یکی از شجاع‌ترین و بدون شک بهترین مترجم‌های ژانر نوجوانان در کشور، ویدا اسلامیه است.

ویدا اسلامیه که مهم‌ترین امضای ترجمه‌اش روی مجموعه‌ کتاب‌های «هری پاتر» بوده است، بی‌شک خالق لحظات شیرین نوجوانی خیلی از ایرانی‌ها است. ویدا اسلامیه متولد سال 1346 است. او فارغ التحصیل رشته‌ی مترجمی زبان از دانشگاه آزاد اسلامی است. اسلامیه نخستین ترجمه‌اش را با آثار «آگاتا کریستی» آغاز کرد، اما سال 79 بود که ترجمه‌ی کتاب‌های هری پاتر به او پیشنهاد شد و اکنون اسلامیه مترجم رسمی همه‌ی کتاب‌های هری پاتر و البته جی.کی. رولینگ است.

ویدا اسلامیه درباره ترجمه‎ می‌گوید: «یک مترجم باید بر زبان مبدا تسلط داشته باشد تا بتواند مفهوم مطالب را درک کند، همچنین باید به زبان مقصد تسط داشته باشد تا بتواند مفهوم متن را با رعایت امانت‌داری و وفاداری به متن، به درستی منتقل کند. کسی که با کمک دیکشنری متنی را ترجمه کند، همه می‌دانیم ترجمه‌اش ترجمه خوبی نیست، بلکه سلسله لغت‌هایی کنار هم است که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند؛ در نتیجه مخاطب با خواندن یک صفحه کتاب را کنار خواهد گذاشت و اگر به سنی رسیده باشد که درک کند مشکل از ترجمه است، سراغ ترجمه‌های بهتر می‌رود.»

کتاب‌های «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و حرفه اسرارآمیز»، « هری پاتر و شاهزاده دورگه»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و یادگاران مرگ» و «هری پاتر و فرزند نفرین شده»، «خلا موقت»، «آوای فاخته»، «کرم ابریشم» و رد پای شیطان تعدادی از کتاب‌های جی. کی. رولینگ هستند و همه‌ی آن‌ها توسط ویدا اسلامیه به فارسی برگردانده شده‌اند. شما می‌توانید نسخه‌‌ی الکترونیکی و پی دی اف همه‌ی این کتاب‌ها را از فیدیبو دانلود و آن‌ها را در اپلیکیشن رایگان فیدیبو مطالعه کنید.

خرید و دانلود کتاب رد پای شیطان اثر جی.کی. رولینگ ترجمه‌ی ویدا اسلامیه از همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

 

در بخش از کتاب رد پای شیطان می‌خوانیم

آن شب، رابین به طرزی غیر عادی، هوشیار و گوش به زنگ بود و در واگن قطار هر مردی را پیش خود، با مردی قد بلند مقایسه می‌کرد که لباس چرم مشکی به تن داشت و آن بسته‌ی نفرت‌انگیز را به دستش داده بود. مرد آسیایی لاغر و جوانی، پس از سومین باری که چشم رابین به او افتاد، امیدوارانه لبخند؛ بعد از آن، رابین از صفحه‌ی گوشی تلفنش را چشم برنداشت و در مواقعی که آنتن‌دهی مناسب بود، در وبگاه بی بی سی به جست‌و جو پرداخت، زیرا او نیز مانند استرایک، نمی‌دانست چه موقع خر پای بریده در بین خبرها پدیدار می‌شود.

چهل دقیقه پس از ترک محل کار، در مرکز خرید بزرگ ویترز در نزدیکی ایستگاه خانه‌شان بود. یخچال‌شان کمابیش خالی بود. متیو به خردی مواد غذایی علاقه‌ای نداشت و (گرچه در آخرین بگومگوشان، جز یک‌بار، منکر این موضوع شده بود. رابین اطمینان داشت که چون از نظر متیو، حقوق او یک سوم درآمد خانواده را شامل می‌شد، باید برای جبران آن، انجام کارهای پیش پا افتاده‌ای را به عهده می‌گرفت که خودش به انجام‌شان تمایلی نداشت.

مردهای مجرد کت و شلوارپوش سبد یا چرخ خریدشان را پر از غذاهای آماده می‌کردند. زن‌های کارکشته، شتابان از کنارش می‌گذشتند و بسته‌ای پاستا برمی‌داشتند که با آن می‌شد به سرعت غذایی برای خانواده پخت. مادر جوانی که بسیار خسته به نظر می‌رسید و نوزاد کوچکش در کالسکه‌اش گریه می‌کرد و تمرکز نداشت و همچون شب‌پره‌ای لرزانی بین قفسه‌ها می‌چرخید فقط یک بسته هویج در سبدش بود. رابین آهسته جلوی ردیف قفسه‌ها بالا و پایین می‌رفت و طرزی غیر عادی، با هر چیزی از جا می‌پرید. هیچ‌کسی آن‌جا نبود که شباهتی به مرد موتور سوار لباس چرمی داشته باشد، هیچ کسی نبود که دور و برش بپلکو سودای بریدن پابش را در سر بپروراند.... بریدن پایم...

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
760 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۵:۲۰:۰۰
نویسنده جی کی رولینگ
مترجمویدا اسلامیه
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Career of evil
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
495,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۵ مگابایت
۷۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 90 مخاطب
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فقط یه اشتباه ترجمه ای وجود داره تو متن که بخاطر اینه که تو ویکی پدیا هم اشتباه نوشته شده. در واقع شعری که چندبار تو کتاب اشاره می شه "نترس فرشته مرگ" نیست. "از فرشته مرگ نترس" درستشه.

5

این مجموعه کتاب فوق‌العاده‌ست خانم رولینگ هنر و توانایی بالایی دارن ک سابقا توی مجموعه‌ی هری‌پاتر شاهدش بودیم و اینجا هم با ظرافت تمام ب این مجموعه کتاب رسیدن این مجموعه کتاب طبق گفته‌ی خودِ خانم رولینگ قراره ب احتمال زیاد توی ۷ جلد منتشر بشه تا الان ۴ جلد منتشر شده ک ب ترتیب: ۱-آوای فاخته ۲-کرم ابریشم ۳-رد پای شیطان ۴-سفیدی مرگبار جلد پنجم هم بنظر تو راهه و اینطور ک گفته شده عنوانش &#۳۴;دردسر خون&#۳۴; هستش

4

اول از همه باید بگم سری کتابای کاراگاهیه رولینگ به هیچ وجه مناسب نوجوونا نیس و قتلهاش و جنایتهاش به قدری فجیهه که روی روحیه شون تاثیر میذاره اما توی کتاب سوم، رولینگ تعلیق کارشو بیشتر کرده و هیجانش نسبت به دوتا کتاب قبلی خیلی بیشتره و رازهای بیشتری رو از گذشته شخصیتهای اصلی داستانش رو میکنه

5

خیلی خوبه. ولی ایکاش این مجموعه کارهای جنایی خانم رولینگ رو شماره گذاری می کردید تا بدونیم کدوم رو اول بخونیم! رد پای شیطان سومین کتاب از این مجموعه هست که از خوندنش خیلی لذت بردم.

4

من به ترتيب كتاب آواي فاخته و كرم ابريشم و ردپاي شيطان رو خوندم به نظرم كشش و جذابيت ردپاي شيطان به مراتب بيشتر از دو كتاب قبلي بود و يكي از جذابيتهاش بيان شكل گيري احساسات ضد و نقيض دو همكار و رشد رابطه ها در شخصيت هاي داستان رو به خوبي نشون ميده

4

این مجموعه عالیه و خانم رولینگ میخچاست با نام مستعار بنویسه که نشد و لو رفت،من موفق شدم یکیش رو بخونم و یک سوال،اقا چرا اینقد نسخه دیجیتالش گرونه حالا،فکر کنم دقیقا نسخه چاپیش این قیمت باشه،لطفا منصفانه قیمت گذاری کنید دوستان تا بتونیم خریداری کنیم

5

دوستان پیشنهاد میکنم حتما قسمت بعدی این سری داستانو با نام سفیدی مرگبار بخونید. امیدوارم رولینگ هیچوقت قلمشو زمین نذاره،. تمام اثارش بی نظیرن❤️❤️❤️

5

ماجرای جذاب و رمزآلود دیگری از کارآگاه خصوصی کورمورن استرایک که این بار با قاتلی سریالی مواجه میشود

5

عالی.‌‌‌‌‌‌‌‌..... بنظرمن از دوکتاب قبلی جذابتربود.... این سری کتابهای رولینگ درعین حال که داستانهایی جنایی است به داستان زندگی کارگاه استرایک نیز میپردازد...که جذابیتش راصدچندان میکند... منکه خیلی لذت بردم

5

ترجمه خیلی خوب و عالی و به مراتب بهتر از دو کتاب قبلی. البته نسخه انگلیسی کتاب رو نخوندم، ولی ظاهراً ندیدم سانسوری داشته باشه. به امید روزی که همه کتابها آزادانه نوشته، ترجمه و منتشر بشن.

نمایش 49 نقد دیگر
4.4
(91)
346,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رد پای شیطان
رد پای شیطان
جی کی رولینگ
انتشارات کتابسرای تندیس
4.4
(91)
346,500
تومان