0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت عادت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت عادت

نویسنده:
چارلز دوهیگ
ناشر:
هورمزد
درباره قدرت عادت

در دو دهه اخیر توجه به کتاب‌های خودیاری و موفقیت روز به روز بیشتر شده است و بسیاری از ما تلاش می‌کنیم تا با اتکا به علبم و دانش زندگی بهتری را تجربه کنیم. همه ما دوست داریم تا در زندگی خود عزت نفس داشته باشیم و بتوانیم با درآمد بالایی زندگی خودمان را بگذرانیم. بسیاری از متخصصان و نویسندگان برای موفقیت ما در زندگی و کسب و کار نسخه‌های گوناگونی را تجویز می‌کنند، اما به راستی چه کارهایی می‌توانند مسیر زندگی ما  را تغییر دهند؟  کتاب قدرت عادت تلاش می‌کند تا به این سوال پاسخ دهد، گاهی توقات تغییر عادت‌های کوچک و پیش پا افتاده ما می‌تواند تحول عظیمی در زندگی ما ایجاد کندو سبب شود کخ با گذشته خود تفاوت‌های بسیاری داشته باشیم.

دستیابی به رضایت در زندگی با کتاب قدرت عادت

ممکن است گاهی اوقات از خودمان بپرسیم چگونه ممکن است افرادی با استعدادها و موقعیت‌های یکسان، درآمد و ثروت تفاوتی داشته باشند، به راستی چه مولفه‌هایی می‌توانند روی میزان ثروت و موفقیت ما اثر بگذارند؟

آیا لازم است برای داشتن زندگی سعادت‌مند بیش از دیگران کار کنیم، تحصیلات بالایی داشته باشیم، استعداد و هوشمان بالاتر از میانگین جامعه باشد؟ پاسخ‌ها به چنین پرسش‌هایی متفاوت است. در کتاب قدرت عادت به این نکته پی می‌بریم که فاکتورهای یاد شده با وجود تاثیرگذاری، چندان بااهمیت نیستند. کتاب قدرت عادت ( The power of habit) ادعای مهمی را مطرح می‌کند و برای اثبات آن ادعا دلایل زیادی نیز دارد. این عادت‌های ما هستند که می‌توانند موفقیت یا عدم موفقیت‌مان در زندگی را تعیین کنند. بنابراین ما می‌توانیم با ترک عادت‌های نامناسب و ایجاد عادت‌های جدید، مسیر زندگی خودمان را تغییر دهیم و ثروتمندتر شویم.

اما بدون شک تغییر عادت‌ها کار راحت و آسوده‌ای نخواهد بود. کتاب قدرت عادت به ما می‌آموزد که نحوه شکل گیری عادت‌های جدید چگونه خواهد بود و به چه شکلی می‌شود عادت‌های مخرب را برطرف کرد. اثر فوق سرشار ازداستان‌های مختلف درباره زندگی افرادی است که توانسته‌اند با تغییر عادت‌های خود به زندگی‌شان سروسامان ببخشند.

شروع کتاب فوق اشاره به زندگی فردی به نام لیزا آلن دارد، لیزا در زندگی خود مشکلات فراوانی را تجربه کرده است، او پول زیادی ندارد، رابطه‌ا با شریک زندگی‌اش را به پایان رسانده  و به سیگار و الکل اعتیاد دارد.. او هیچ‌گاه نتوانسته تا مدتی طولانی در یک شرکت کار کند. اما به تدریج زندگی‌اش دستخوش تغییر مهمی می‌شود.  او با کنار گذاشتن سیگار به عنوان یک عادت بد شروع می‌کند و پس از آن می‌تواند مدرک کارشناسی ارشدش را بگیرد، ورزشکار شود و دوباره ازدواج کنند. اما چگونهخ چنین چیزی ممکن شد، دانشمندانی که پرونده او را مطالعه می‌کردند متوجه شدند که تغییر عادت سیگار کشیدن او موجب تحولی در ساختار ذهنی و فرایندش تفکرش شده است. ذهن او با الگوبرداری از کنار گذاشتن سیگار توانسته است تا برنامه ریزی درست و مناسب را به لیزا بیاموزد.

چرا کتاب قدرت عادت می‌تواند سبب تغییر ما شود؟

کتاب قدرت عادت برخلاف بسیاری از دیگر کتاب‌های حوزه خودیاری و توسعه فردی مبتنی بر اصول روانشناسی پایه‌گذاری شده است و نویسنده برای ارزیابی توصیه‌ها و تکنیک‌ها به مطالعات مهم و تحقیقات فراوانی تکیه کرده است. کتاب فوق از سه بخش تشکیل می‌شود، قسمت اول کتاب به چگونگی پیدایش عادت‌ها در  زندگی افراد می‌پردازد، برای پی بردن به این مسئله در ابتدا توضیحاتی درباره عصب‌ شناسی عادت‌سازی داده می‌شود، قسمت‌های دیگر این بخش به  چگونگی شکل گیری عادت‌های جدید، تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌هایی که می‌توانند روند فوق را تسریع کنند،اشاره می‌کند. در این بخش می‌آموزیم که عادت‌ها با الگویی به نام حلقه عادت شروع می‌شوند که شامل روندی سه مرحله‌ای از انگیزه، رفتار و پاداش است.

پس از بررسی عادت بر روی افراد لازم است که عادات حاکم بر شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را مورد بررسی قرار  دهیم. در این‌جا می‌توانیم پی ببریم که عادت‌های سازمانی چگونه می‌توانند سبب موفقیت یا شکست افرادعضو آن مجموعه شوند.  گاهی اوقات عادات خوب می‌توانند زمینه پیشرفت یک دانش‌آموز سر به هوا را فراهم کنند و عاداتی نامناسب، زبده‌ترین افراد و متخصصان را به خطر بیاندازند و سبب بروز اشتباهاتی هولناک و فاحش شوند.

قسمت سوم این کتاب مربوط به بررسی عادت در جوامع مختلف است. عادات حاکم بر جوامع گوناگون سبب بروز اتفاقات خارق‌العاده و ظهور رهبرانی قدرتمند و تاثیرگذار شده است که دستاوردهایی غیرقابل کتمان دارند. پس تغییر عادتی در سطح اجتماع تاثیر بسیار چشمگیری می‌تواند داشته باشد.

درباره چارلز دوهیگ، نویسنده کتاب قدرت عادت

چارلز داهیگ در سال 1974 در ایالات متحده آمریکا متولد شد. این نویسنده برجسته در ابتدا در دانشگاه ییل در رشته تاریخ تحصیل کرد و پس از آن دوره  MBA را در مدرسه کسب و کار دانشگاه هاروارد گذراند. او مدتی به عنوان نویسنده در نشریات پرنفوذی نظیر نیویورک تایمز فعالیت کرده است. کتاب قدرت عادت این نویسنده توانست به لیست پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه پیدا کند و شهرت این نویسنده را افزایش دهد.  بسیاری از منتقدان در معرفی کتاب فوق، به ویژگی‌های خوب این اثر اشاره کردند  و آن را برای تحول در زندگی مناسب دانستند.

چارلز در حال حاضر 48 سال دارد و در شهر نیویورک زندگی می‌کند.

دانلود کتاب قدرت عادت را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

خواندن کتاب قدرت عادت برای مدیرانی که دنبال بهبود عملکرد شرکتشان هستند، برای کارکنان و کارمندانی که می‌خواهند رشد و ترقی داشته باشند و برای همه افرادی که تمایل دارند زندگی بهتری تجربه کنند، مفید و مناسب است.

این کتاب می‌تواند موجب تغییر نگرش مخاطبانش نسبت به زندگی شود و با توجه به تکنیک‌هایی که معرفی می‌کند، بستر مناسب برای رسیدن آن‌ها به آرزوهایشان را فراهم نماید.

کتاب قدرت عادت به علت اهمیت بالای خود به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. ترجمه‌ای که در پیش رو داریم توسط پروین بیات و به همت نشر هورمزد صورت گرفته است. ترجمه روان این کتاب سبب می‌شود تا به راحتی بتوانیم به محتوای درون آن پی ببریم.

در بخشی از کتاب قدرت عادت می‌خوانیم:

در طول زمان» چرخه ی نشانه یا محرک کار تکراری و روزمره و در نهایت پاداش به طور خودکار عمل می کند. محرک و جایزه به هم تنیده می شوند تا حس انتظار و نیاز قوی پدیدار شود و درنهایت چه در آزمایشگاه سرد ام. آی. تی باشید و چه در مسیر حرکت اتومبیل هااین عادت ایجاد می شود.

عادات هدفمند نیستند و همان گونه که در فصل های بعدی به آن اشاره می شود. امکان دارد در معرض فراموشی بی توجهی, تغییر یا جایگزینی واقع شوند؛ چرخه ی عادت وقتی پدیدار می شود که مغز از درگیری کامل در تصمیم گیری بازمی ایستد. از سخت کارکردن دست کشیده یا تمرکزش را روی کارهای دیگر می گذارد؛ بنابراین اگر عمدآ با عادتی نجنگیم یا کارهای تکراری جدیدی پیدا نکنیم. اين الگو يا عادت به طور خودکار پدیدار می شود. درک چگونگی عملکرد عادت ها و یادگیری ساختار چرخه ی عادت به سادگی» کنترل عادات را آسان ترمی کند؛ پس هنگامی که عادتی را جایگزین عادات قبل می کنیم رفتار ما به مراتب خود را با عادت جدید هماهنگ می کند.

«طی انجام دادن آزمایشاتی, به موش ها آموزش دادیم که درون شبکه بدوند تاحدی که این حرکات به عادت تبدیل

شد. سپس آن عادت را با تغییر موضع پاداش از بین بردیم.»

آن گری بیل دانشمندی که بسیاری از آزمایشات عقده های پایه تحت نظارت وی انجام می شد. به من گفت:«وقتی

دوباره جایزه را درجای قدیمی اش قرار می دهیم عادت قدیمی دوباره پدیدار می شود؛ عادات هیچ گاه واقعاً آز بین نمی

روند.»

عادات در ساختار مغز ما رمزگذاری می شوند و این خود امتیازی ویژه برای ما به حساب می آید؛ زیرا باعث تأسف است

اگر مجبورمی شدیم پس از هر تفریح یا تعطیلاتی. چگونه رانندگی کردن را دوباره بیاموزیم.

مشکل اصلی این است که مغز نمی تواند به تفاوت بین عادات خوب و بد پی ببرد؛ بنابراین چنانچه عادت بدی داشته باشید. این عادت درونی مغز در انتظار محرک ها و پاداش های درست باقی می ماند.این مسئله بیانگر آن است که چرا به وجود آوردن مثلا عادات تمرینی یا تغییر غذایی بسیار دشوار است. هنگامی‌ که به جای دویدن یا خوردن غذای سبک به سمت جعبه شیرینی شیده می‌شویم یا به نشستن روی کاناپه عادت می‌کنیم، الگوها برای همیشه در مغزمان باقی می‌مانند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
354 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۸:۰۰
نویسندهچارلز دوهیگ
مترجمپروین بیات
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
239,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۴ کیلوبایت
۳۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 83 مخاطب
5
ستاره
39 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
4 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من از طریق کتابیار دارم این کتاب رو میخونم نشر نوین مترجمش مصطفی ترسکی و معصومه ثابتقدمه. ترجمش رون نیست راستش... البته این کتابه چندمیه که دارم از طریق این نرم افزار ها میخونم. بنظرم حتی این ترجمه های ضعیف تا حدوده ۹۹ درصد مطلبو میرسونن و اگه آدم سخت نگیره میشه به مفاهیم قوی ای که این کتابا به آدم میدن ترجمه ضعیفشونو نادیده گرفت هرچند اگه ترجمه قوی و شیوا بهتره. تقریبا همه ترجمه هایی که خوندم ضعیف بودن و معلومه که مترجم خیلی سریع خواسته کارو تموم کنه. من الان حدود صفحه ۱۵۰ این کتاب هستم و حتما باید این کتابو دوباره بخونم. چون واقعا کتابه قوی ایه. از اینکه چطور میشه یه ورزشکار مثل مایکل فلپس تو یک المپیک ۸ تا مدال بگیره یا اینکه چطور میشه یه مربی با تیم ضعیف بیادو همه رقیبا رو شکست بده توضیح میده میکنه. من خودم تا قبل از این فکر میکردم اینجور آدما نابقه هستن. ولی الان میدونم که نیستن ولی دانشه لازمو دارن. بنظرم این کتاب برای همه ورزشکارا وکلا برای هر کسی که بخواد موفق بشه خیلی کمک کننده هستش. من تا همین جا چندتا عادت جدید و قوی توی خودم ایجاد کردم... :)

4

- همونطوری که دوستان اشاره کردند ترجمه ضعیف و مواردی حس میکردی با گوگل ترنسلیت ترجمه شده و مترجم خودش متن رو نخونده و زیاد اتفاق میوفته که در پاورقی اصل انگلیسی اسم ها و بیماری و . ... وجود نداره که در صورت نیاز به جستجوی بیشتر در اون خصوص چیزی دستگیرتون نمیشه - من فک میکنم حدود ۲۰۰ صفحه از این کتاب موثر و مابقی شامل مثال های نامربوط ویا ازمایش هایی هست که با دقت و کامل توضیح داده نمیشه البته خود ترجمه هم بهش دامن زده - از نظر ظاهری جنس و سایز و برش های کنار صفحات فیزیکشو دلچسب تر میکرد -اون ۲۰۰ صفحه که موثر بود ارزش خوندن داشت و در کل ۷۰ درصد محتواش ارزش خوندن داشت البته همه اینا صرفا نظر شخصی بنده هست!

4

توجه فیدیبو جدیدا کتاب صوتی قدرت عادت جلد زرد، ترجمه مصطفی طرسکی نشر نوین را در سایت قرار داده، این کتاب توسط یکی از گویندگان رادیو خوانده شده است

4

سبک کتاب استفاده از داستان ها و مثال ها است و به نظرم ایراد کتاب در این است. مطالب مفید و کاربردی است اما چون تماما در حال خواندن مثال و نمونه هستید کلیات مطلب از دستتان خارج می شود و حداقل فصلی ندارد که کل مطالب مهم کتاب را در آن عنوان کند و به یک جمع بندی کلی برسد

4

کتاب با پایه علمی نوشته شده و از فضای کتابهای شعاری تا حد زیادی دوره. راهکارهاش برای عادت سازی معقول و وابسته به زمان هستند و توصیه کوتاه مدت نداره. من بسیار کتاب رو دوس داشتم ، هر چند که به نظرم در تعداد مثالها زیادی افراط شده و میشد کتاب رو سریعتر جمع بندی کرد.

1

هر چی جلوتر می روید ترجمه بدتر و غیرقابل فهم تر میشه . انگار مترجم حوصله نداشته متن را در google translator کپی کرده و توی کتاب pasteکرده. کتاب خوبیه اما یا اصلش را بخوانید یا یک ترجمه ی دیگر را . یعنی انگلیسی اش قابل فهمتر از ترجمه است ?

4

هرچند ترجمه و البته نگارش ضعیفی داشت، ولی تا حدودی آموزنده است و چشم آدم رو به روی حقایق دور و ورش باز می کنه و تازه متوجه میشه از روی عاداتی که داره کجاها کلاه سرش رفته و کجاها به نفعش بوده، و باعث میشه کنترل بیشتری رو عادتهاش داشته باشه

5

من بی نهایت از این کتاب لذت بردم و بسیار به افراد دیگه پیشنهاد دادم. وقتی مثلث عادتت و اضلاعش رو میشناسی تازه به خوب و بدهای عاداتت پی میبری. بخصوص اون بخشی که بیزینس ها چطوری فروششون رو با عادات ما هماهنگ میکنند فوق العاده بود.

3

من نسخه اصلی این کتاب ارزشمند روهم خوندم بهترین ترجمه ای که ازش خوندم، کتاب «نقش و قدرت عادت ها در زندگی» از انتشارات آمیس و ترجمه خانم ندا نایب پور بود، ترجمه روانی داره

4

واقعا کتاب کسل کننده و بی کیفیتی است پرداخت بیش از حد به جزییات و ترجمه نا مفهوم فقط یک جمله تا آخر تکرار میشود چرخه عادت محرک کار تکراری پاداش واقعا چیزی برای گفتن نداره

نمایش 35 نقد دیگر
4
(83)
75,000
٪50
37,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت عادت
٪50
قدرت عادت
چارلز دوهیگ
هورمزد
4
(83)
75,000
٪50
37,500
تومان