0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تافته های جدابافته

معرفی، خرید و دانلود کتاب تافته های جدابافته

داستان موفقیت
نویسنده:
ملکوم گلدول
درباره تافته های جدابافته

داستان موفقیت افراد بزرگ همیشه برای خوانندگان جذاب بوده است.‌مردم عادی همیشه به دنبال روشی هستند تا نبوغ این افراد را درک کنند و درنتیجه بتوانند از الگوی رفتاری افراد موفق را در زندگی خود تکرار کنند و درنتیجه از شانس موفقیت خودشان را افزایش دهند. اما به‌راستی چه چیزی در زندگی افراد موفق وجود دارد که آن‌ها را از ما متمایز می‌کند؟ چه چیزی وجود دارد که سبب می‌شود این افراد تافته‌ی جدا بافته باشند؟

ملکوم گلدول در کتاب تافته‌های جدا بافته داستان زندگی و مسیر موفقیت این افراد را بررسی می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که چه رفتارهایی سبب موفقیت در زندگی و چه رفتارهایی سبب شکست می‌شود.

درباره‌ی کتاب تافته‌های جدا بافته اثر ملکوم گلدول

کتاب تافته‌های جدابافته نوشته‌ی ملکوم گلدول است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2008 منتشر شد. در کتاب تافته‌های جدابافته ملکوم گلدول فاکتورهای موفقیت افراد مشهور را بررسی می‌کند. گلدول برای فهماندن بهتر موضوع به خوانندگان از مثال‌های واقعی و افراد موفق مانند استیو جابز، بیل گیتس و بیتل‌ها استفاده می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب تافته‌های جدابافته

کتاب تافته‌های جدابافته‌ در ده فصل نوشته‌شده است. این فصل‌ها عبارت‌اند از:

مقدمه: راز رزه‌تو

فصل اول: اثر متیو

فصل دوم: قانون 10000 ثانیه

فصل سوم: مشکل نابغه‌ها، قسمت اول

فصل چهارم:مشکل نابغه‌ها، قسمت دوم

فصل پنجم: سه درس از جو فلوم

فصل ششم: هارلن، کنتاکی

فصل هفتم: نظریه‌ قومی سقوط هواپیماها

فصل هشتم: شالیزارهای برنج و آزمون‌های ریاضی

فصل نهم: معامله ماریتا

فصل دهم: سخن آخر، یک داستان جامائیکایی

در بخشی از کتاب تافته‌های جدابافته می‌خوانیم

در پنجمین قسمت از تولید سال ۲۰۰۸ مسابقه تلویزیونی آمریکایی به نام ۱ در برابر ۱۰۰ مهمان ویژه‌برنامه مردی به نام کریستوفر لانگن بود.

مسابقه تلویزیونی ۱ در برابر ۱۰۰ یکی از آن بشمار برنامه‌هایی است که پس از موفقیت زیاد مسابقه کی می‌خواهد میلیونر شود در آمریکا تهیه شد. این معمولاً شامل یک نگارخانه دائمی از صد نفر مردم عادی است که به‌صورت شبکه‌ای عمل می‌کنند. هر هفته آن‌ها با یک مهمان ویژه دعوت‌شده مسابقه هوش می‌دهند. در پایان جایزه یک‌میلیون دلاری انتظارشان را می‌کشد. آقا یا خانم مهمان باید به‌اندازه کافی باهوش باشد که بیشتر از صد رقیبش به پرسش‌ها پاسخ صحیح بدهد- و به‌طور استاندارد، به نظر می‌رسید عده کمی به آن هوش و کفایت کریستوفر لانگن باشند.

 صدای مجری برنامه به گوش رسید، «امشب شبکه مسابقه‌دهندگان با سخت‌ترین رقابتشان مواجه هستند. بینندگان عزیز، به کریستوفر لانگن خوشامد بگویید، که بسیاری وی را زیرک‌ترین مرد آمریکا لقب داده‌اند.» دوربین آهسته چرخید و مردی قوی هیکل و عضلانی را نشان داد که در سنین پنجاه به سر می‌برد. مجری ادامه داد، «گفته می‌شود آدم عادی ضریب هوشی صد دارد. ضریب هوشی اینشتین صد و پنجاه بود. ضریب هوشی کریس ۱۹۵ است. او در حال حاضر مغز بزرگش را به تفکر پیرامون نظریه‌ای درباره‌ عالم واداشته است. اما آیا جمجمه بزرگ او قادر است شبکه مسابقه‌دهندگان را که به دنبال جایزه یک‌میلیون دلاری هستند شکست دهد؟ بنشینید و مسابقه یکی در برابر صد نفر را تماشْا کنید.»

لانگن درمیان کف زدن‌های پرشور جمعیت به روی صحنه آمد.

باب ساجت، میزبان برنامه، از وی پرسید، «شما که فکر نمی‌کنید برای خوب پاسخ دادن به سؤال‌ها در مسابقه یکی در برابر صد نفر باید از هوش خیلی بالایی برخوردار باشید، نه؟» ساجت به طرز عجیبی به لانگن نگاه می‌کرد، مثل آنکه او یک نمونه آزمایشگاهی بود.

لانگن پاسخ داد، «درواقع من فکر می‌کنم این مزاحم کار باشد.» او صدای بم و قاطعی داشت. «برای برخورداری از ضریب هوشی بالا، شما تمایل دارید اختصاصی شوید، عمیق‌تر فکر کنید. از چیزهای کم‌اهمیت اجتناب می‌کنید. اما اکنون‌که من به این مردم عزیز نگاه می‌کنم» - او به شبکه مسابقه‌دهندگان نگاه کرد، خوشی و اشتیاق در چشمانش می‌درخشید اما نشان نمی‌داد که او در دل چقدر این روند را مسخره می‌داند -«من فکرمی کنم خوب عمل خواهم کرد.»‌

درباره‌ی ملکوم گلدول نویسنده‌ی کتاب تافته‌های جدابافته

ملکوم گلدول نویسنده، روزنامه‌نگار و سخنران کانادایی متولد سوم سپتامبر سال 1963 است. او از سال 1996 در نشریه‌ی معتبر نیویورکر مشغول به کار است. گلدول تاکنون شش کتاب نوشته است که همه‌ی آثارش به فارسی برگردانده شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به کتاب‌های چشمک، نقطه‌ی شروع، ازمابهتران، استثنایی‌ها، هنر ظریف فکر خوانی و تافته‌های جدابافته اشاره کرد. کتاب‌های او نه‌تنها در کانادا بلکه در تمام دنیا در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرارگرفته‌اند. آخرین کتاب او که در شهریورماه سال 2019 منتشر شد، چرا باید با غریبه‌ها صحبت کنیم نام دارد و هنوز به فارسی ترجمه نشده است. درون‌مایه‌ی بیشتر کتاب‌های ملکوم گلدول بر اساس تحقیقات جامعه‌شناسی است او با استفاده از آمار و ارقام واقعی، نکات مهمی را به خواننده منتقل می‌کند.

ملکوم گلدول چند سالی است که در کنار شغل اولش به ضبط و ساخت پادکست هم مشغول است و یکی از پایه‌گذاران مهم‌ترین شرکت پادکست سازی آمریکا است.

ترجمه‌ی کتاب تافته‌های جدابافته به فارسی

انتشارات البرز کتاب تافته‌های جدابافته را با ترجمه‌ی میترا معتضد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. میترا معتضد مترجم ایرانی متولد سال 1345 است. او دختر خسرو معتضد تاریخ‌نگار و مجری تلویزیون است. او تاکنون چندین جلد کتاب را به فارسی برگردانده است که ازجمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به استادِ بازی و از رؤیاهایت برایم بگو از سیدنی شلدون، کلید را بزن از چیپ هیث، تافته‌های جدابافته از ملکوم گلدون؛ آشپزی تقویت مغز از فرانک لالیش اشاره کرد.

 انتشارات البرز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین ناشران ایران فعالیت خود را از سال 1349 آغاز کرده است و در طی این سال‌ها آثار ارزشمندی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است. علیرغم فعالیت این نشر در چاپ همه‌ی ژانر‌های کتاب، دو حوزه‌ی ادبیات و روانشناسی به‌عنوان حوزه‌های تخصصی این نشر شناخته می‌شوند. انتشارات البرز تاکنون کتاب‌های ادبی مهم و پرفروشی مانند بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی را منتشر کرده است. این نشر همچنین با نویسندگان و مترجمان زیادی همکاری کرده و معرف آثار جهانی به فارسی‌زبانان بوده است. این نشر آثار نویسندگان مشهوری همچون «میچ آلبوم» و «پائولا هاوکینز» را منتشر کرده است. «نشر البرز» کتاب‌های حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند ولی چاپ آثار حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت از تخصص‌های آن به‌حساب می‌آید و در این زمینه بسیار پرکار و فعال است. آثار افرادی همچون «برایان تریسی»، «جک کنفیلد» و «باربارا دی آنجلیس» را این نشر روانه‌ی بازار کرده است که بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. 

چرا باید کتاب تافته‌های جدابافته را خواند؟

کتاب تافته‌های جدابافته می‌تواند کتاب الهام بخش خوبی برای همه‌ی خوانندگان باشد. این کتاب با شرح دقیق مسیر موفقیت افراد می‌تواند برای همه‌ی خوانندگان الهام‌بخش باشد. کتاب تافته‌های جدابافته در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت قرار دارد. کتاب تافته‌های جدابافته مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 376 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 18 روز بخوانید. کتاب تافته‌های جدابافته جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع موفقیت است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی موفقیت زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تافته‌های جدابافته اثر ملکوم گلدول بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی موفقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۹ مگابایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسندهملکوم گلدول
مترجممیترا معتضد
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Outliers: the Story of Success
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۹ مگابایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
0 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نه کتابیه که بگی نباید بخونیش، نه اینکه بیشتر از یک بار احتیاج داره بخونی. کتاب های مالکوم گلدول رو با تمام سر و صداها و انتقادها به نظرم یک بار خوبه خوند. از نظر علمی ثابت شده نیست اما ۱۰۰ درصد هم نمیشه ردش کرد. بگیر و نگیر داره. اما منم معتقدم زمان و مکان تولد میتونه خیلی تاثیر روی آینده داشته باشه. خود من مطمئنم با ذهنیتی که از کودکی داشتم در آمریکا به دنیا میومدم حتمن فرد برجسته ای میشدم به دلیلهای بسیار. پایدار باشید.

2

مریم۰۰۵ ۸ بزارین خلاصه کتاب رو واستون بگم . اگه میخواین در سطح جهانی و در هر رشته ای مطرح بشین باید ده هزار ساعت مطالعه و تلاش کنین حالا یکی وقت میکنه ۳سال روزی ده ساعت در روز برای هدفش وقت میزاره و یکی هم ۵ سال روزی ۵ ساعت.

4

کتاب خوبی بود. اگر دوست دارین زندگی افراد موفق رو از زاویه ای متفاوت بررسی کنین حتما این کتاب رو بخونین.فقط تلاش کافی نیست گاهی بخت و اقبال باید همراهی کنه

4

کتاب ماهیت موفقیت رو بر اساس استدلال و اعداد تعریف میکنه برعکس خیلی از کتاب هایی که فقط بلدن از یه سری جملات تاثیر گذار و انگیزشی استفاده کنند.?

5

کتاب خوبی که ترجمه بدی دارد. به نظرم ترجمه نوشین طیبی از این کتاب که در انتشارات نیلوفر چاپ شده، بهتر است.

5

سلام کتاب خوبیه فقط اگه خلاصه و جمع و جورتر نوشته میشد حرف نداشت ایده هایی را مطرح کرده که خیلی وقت بود در ذهنم سوال بوده

5

کتابی پر محتوا و انگیزشی که دید گاهتون رو درمورد محیط اطرافتون عوض میکنه

5

کتاب خیلی خوبیه و دیدگاه‌های جالبی داره اما یکمی ترجمش خوب نیست

5

ممنونم ازتون ک انقدر پیگیر هستید.وکتابی ک پولشو واریز کردم بدستم رسید

4

خیلی کتاب خوبیه برای کسایی ک به موضوعات کسب و کار علاقه مندند

نمایش 6 نقد دیگر
4.5
(23)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تافته های جدابافته
تافته های جدابافته
داستان موفقیت
انتشارات البرز
4.5
(23)
10,000
تومان