0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خون و نفت

معرفی، خرید و دانلود کتاب خون و نفت

خاطرات یک شاهزاده ایرانی
درباره خون و نفت
کتاب حاضر خاطرات کسی است که از یکی از بزرگترین و پرنفوذترین خاندانهای حکومتگر ایران دوره قاجار و پهلوی برخاسته و در نتیجه خاطرات او با مهمترین حوادث این دوره تاریخی به هم آمیخته است. اهمیت این خاطرات به‌خاطر نگاهی است که نویسنده، با توجه به تخصص، تجربه، مقام و موقعیت اجتماعی و طبقاتی، و مسئولیتهای مهم اجرایی‌اش، بویژه در امور نفتی، از درون به نظام حاکم و روابط درونی و بیرونی آن داشته و صحنه‌ها و رخدادهایی را به تصویر کشیده که چه بسا از نگاه پژوهندگان و نگارندگان بیرونی تاریخ پنهان مانده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۶۱ مگابایت
تعداد صفحات
574 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۰۸:۰۰
نویسندهمنوچهر فرمانفرمائیان
نویسنده دومرخسان فرمانفرمائیان
مترجم مهدی حقیقت خواه
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Blood and Oil: memoirs of a persian prince.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۶۱ مگابایت
۵۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نمی دونم چقدر حرف هاشون سندیت و اعتبار داشت ، من قبلاً کتاب دوتا از خواهران شون رو خونده بودم ،سَتاره و مهر و ماه فرمانفرمائیان و سرگذشت مریم رو هم تا حدودی خوندم و دیدم نه به صورت کتاب خاطرات بلکه پراکنده ....برام جالب بود اونها تصویر دیگه ای از پدرشون ارائه داده بودن مخصوصاً خواهر تنی شون مهرو ماه که پدرشون رو خیلی سفیدتر ارائه داده بودن ، ولی ایشون همانطور که گفتن پدرشون رو دوست نداشتن و تصویر خاکستری تر و خشن تری ... در مورد اطلاعات تاریخی هم اهل افراط و تفریط نبودن و با حب و بغض روایت نکرده بودن ، در کل توصیه می کنم ولی خب خیلی طولانیه و ممکنه خسته بشه خواننده

5

خیلی خوبه داستان پر کشش با جزییات جالب صدای خواننده کتاب گرم شفاف و نحوه و تکنیک خواندنش عالیه باعث میشه حس کنید خود فرمانفرمائیان داره براتون تعریف میکنه فک کنم کتاب ترجمه شده که باید بگم در انتخاب افعال و کلمات ترجمه _یا تالیف_ هم خوبه خلاصه اگر اهل رمانید یا اهل تاریخ معاصر شدیدا پیشنهاد می‌کنم

5

من حقیقتا دانش سیاسی زیادی ندارم و اطلاعاتی درباره اون زمان ندارم ولی نویسنده تلاش کرده بر هر نقد و تفسیری دلیل و مدرکی بیاورد . در هرصورت شما با شخصیت های زیادی اشنا میشید و از رابطه تنگاتنگ نفت و سرنوشت این کشور بدون طرفداری فراطی اگاه میشید .

5

خیلی کتاب خوبیه جهت یادگیری تاریخ معاصر ایران. فقط سوال اینه که چرا بجای خلیج فارس همش از کلمه خلیج استفاده میکنه.شاید از ۱۰۰ تا کلمه خلیج فارس ۵ بار گفت خلیج فارس مابقی رو میگه خلیج. امیدوارم عمدی در استفاده از اون کلمات نباشه.

1

کتابی بسیار خوب که واقعیتهایی از کودتا ۱۳۳۲ و انقلاب سفید و ملی کردن صنعت نفت رو براتون ترسیم میکنه .توصیه میکنم حتما بخونید..

5

کتاب جالبی است اما قبلش باید چند تا کتاب راجع به کودتا ۱۲۹۹ تا ملی شدن نفت و کودتا ۱۳۳۲ و .... خونده باشید تا پراکندگی خاطرات ، شما را گیج نکند

4

پسر کوچک فرمانفرما خاطرات خوب ، خطرات حین خارج شدن از کشور بعد از انقلاب و خدمات خیلی خوب در دوران سفارت و مدیریت در شرکت نفت داشته اند.

5

این کتاب فوقالعاده است و به همه علاقمندان به تاریخ معاصر ایران خوندنشو توصیه میکنم

4

به علاقه مندان تاریخ پیشنهاد میکنم‌ حتما مطالعه کنن..اطلاعات جالبی بدست میده این کتاب

4

خوب و روان نوشته شده ولی نظم و ترتیب بیان وقایع درش رعایت نشده بود

نمایش 2 نقد دیگر
4.3
(22)
خوش‌خوان 🪶 (1)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خون و نفت
خون و نفت
خاطرات یک شاهزاده ی ایرانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خون و نفت
خون و نفت
خاطرات یک شاهزاده ایرانی
گروه انتشاراتی ققنوس
4.3
(22)
خوش‌خوان 🪶 (1)
150,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر