0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ هنر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ هنر

دامیز
درباره تاریخ هنر

هنر با نخستین غارنگاره‌های انسان‌های بدوی در 30 هزار سال قبل از میلاد آغاز شده و تا قرن حاضر به حرفه‌ای‌ترین حالت خود رسیده است. هنر جنبه‌ی بصری تاریخ است و مطالعه تاریخ و هنر در کنار یکدیگر،  به این خط زمانی پر ماجرا تصویر اضافه می‌کند و بازتابی از تحولات انسان در طول اعصار مختلف را ارائه می‌دهد. کتاب تاریخ هنر نوشته جسی برایانت وایلدر یک اثر حجیم و جامع به شمار می‌آید که اطلاعات مفید و نکات جالب و خواندنی زیادی از مکاتب و دستاوردهای هنری و تاریخی انسان‌ در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب تاریخ هنر اثر جسی برایانت وایلدر

کتاب تاریخ هنر با عنوان اصلی «Art History For Dummies» در سال 2007 منتشر شد. این کتاب به مجموعه کتاب‌های سرگرم کننده با سبک و سیاق آموزنده و آسان انتشارات دامیز تعلق دارد. این اثر را می‌توان مرجعی کامل برای جستجوی اطلاعات تاریخی دانست. برای فهم هریک از دوره‌های تاریخی و هنر مربوطه، نیازی نیست مخاطب تمام فصول کتاب را از بر کند، با مراجعه به فصل مورد نظر خود می‌توان دقیق‌ترین اطلاعات و آموزه‌ها را یافت. خواننده در هنگام تورق تاریخ با اصطلاحات و کلمات جدید و بعضا تخصصی روبه‌رو خواهد شد. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، نویسنده تمامی اصطلاحات ناآشنا را کاملا توضیح داده و با حروف مایل آنها را مشخص کرده است. اگر هیچ پیش زمینه‌ای در زمینه تاریخ و هنر ندارید، مطالعه این کتاب نکات جذابی از گذشتگان و تفکرات آنها به شما می‎‌آموزد

کتاب تاریخ هنر از 6 بخش کلی و 29 فصل تشکیل شده است. فصل‌ها به ترتیب زمانی آورده است و از یک خط زمانی مشخص پیروی می‌کند. بخش اول کتاب، ابزارها و مفاهیم هنری را معرفی می‌کند که تاثیر مهمی در درک بهتر تاریخ و هنر دارد، مانند مقایسه کردن، طبقه بندی نمادگرایی. بخش دوم کتاب به تاریخ هنر عصر سنگ، نخستین تمدن‌های بین‌النهرین و مصر، یونان و روم باستان می‌پردازد و توضیح می‌دهد هنر، معماری و سیاست چگونه می‌تواند با یکدیگر ترکیب شود. نویسنده در بخش سوم کتاب 12 قرن، تاریخ هنر را زیر ذره بین قرار داده است و از سبک‌های هنری مذهبی محور مسیحی و اسلامی گرفته تا دگرگونی هنر در دوران قرون وسطی را معرفی می‌کند و در نهایت به دوران نوزایی قدم می‌گذارد.

بخش چهارم کتاب، به طور مفصل به انقلاب صنعتی و تغییر شیوه نگرش هنرمندان، دگرگونی‌های سیاسی، جنبش‌های اجتماعی گوناگون  و در نهایت انقلاب‌های متعدد پرداخته است. بخش پنجم کتاب، روایتی از تاریخ هنر قرن بیستم با فراز و نشیب‌های غم‌انگیز و فاجعه‌های ویرانگر است. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد چگونه جنبش‌های هنری با هدف بهبود شرایط و وضعیت زندگی مردم شکل گرفتند. در همین دوران است که با انسان با پدیده عکاسی آشنا می‌شود. بخش ششم کتاب با هدف مطالعه خلاصه‌ای از اطلاعات و آشنایی با منابع بیشتر و مکان‌های دیدنی مربوط نظیر موزه‌‌ها طراحی شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب تاریخ هنر

بخش اول: انسان در آینه: تاریخ مبانی هنر

بخش دوم: از غارها تا کلوستئون: هنر باستان

بخش سوم: هنر بعد از سقوط روم: 1760-500 میلادی

بخش چهارم: انقلاب صنعتی و انتقال هنری: 1900-1760

بخش پنجم: هنر قرن بیستم و فراسوی آن

بخش ششم: بخش ده‎تایی‌ها

‌درباره‌ی جسی برایانت وایلدر نویسنده‌ی کتاب تاریخ هنر

جسی برایانت وایلدر، ناشر و سردبیر مجموعه متون بین‌رشته‌ای نکسوس است که عبارت‌اند از: رومئو و ژولیت و رونسانس (نوزایی)! مکبث و عصر تاریک؛ ژولیوس سزار و روم باستان؛ از جمهوری تا امپراتوری؛ آنتیگونه و یونان باستان؛ شیر در زمستان و قرون وسطا؛ رنسانس هارلم؛ خوشه‌های خشسم و رویای آمریکایی. هر جلد از نکسوس تاریخ، تاریخ هنر، هنر، موسیقی و دانش دوره‌های مهم را به اثری ادبی مرتبط می‌کند که منعکس کننده‌ی آن دوره است.

جسی برایانت جوایز متعددی برای نوشته‌هایش دریافت کرده است. او صدها مقاله درباره‌ی هنر، تئاتر، سینما و موسیقی برای محلات و روزنامه‌های داخلی و منطقه‌ای نوشته است. او نویسنده‌ی اصلی نکسوس است. برایانت وایلدر همچنین وب‌گاه دیدنی‌ترین جشنواره‌های اروپا را راه اندازی کرده است. او نویسنده‌ی چندین فیلمنامه و نمایشنامه و شاعر و داستان‌نویس هم هست. وی همچنین مدرس سابق گروه زبان انگلیسی دانشگاه ایالتی کنت بوده است.

ترجمه‌ی کتاب تاریخ هنر به فارسی

صفورا برومند، پژوهشگر، مترجم، استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ است. برومند در سال 1347 به دنیا آمد و تحصیلات خود را در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته تاریخ  ادامه داد و از دانشگاه‌های تهران و الزهرا فارغ التحصیل شد. او در زمینع تاریخ پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داده و مقاله‌های معتبری را منتشر کرده است. از دیگر فعالیت‌های دکتر برومند می‌توان به تالیف کتاب، برپایی نمایشگاه‌ با موضوعات تاریخی، سخنرانی، نقد و بررسی کتاب و تدریس اشاره کرد. انتشارات آوند دانش کتاب تاریخ هنر را با ترجمه‌ی صفورا برومند عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب تاریخ هنر را خواند؟

کتاب تاریخ هنر در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ هنر قرار دارد.کتاب تاریخ هنر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 568 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 28 روز بخوانید. کتاب تاریخ هنر جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع تاریخ هنر است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  تاریخ هنر زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب تاریخ هنر می‌خوانیم

آنچه می‌بینی، همان چیزی است که می‌فهمی: رئالیسم

«راستش را بگو»، یک اصطلاح امروزی است. اما فکری امروزی نیست. احتمالا از وقتی که در دوره‌ی غارنشینی یک آدم لاف‌زن از شکار برگشت و ادعا کرد که پنجاه گاومیش را خودش شکار کرده مردم ضرورت مقابله با گزافه‌گویی و اغراق را حس کردند.

در نیمه‌ی قرن نوزدهم، هنرمندان فرانسه احساس کردند که رمانتیسیسم و نئو کلاسیسیسم حقیقت را تحریف کرده و آن را نادیده گرفته‌اند. هنرمندان فرانسوی دریافتند که رمانتیک‌ها با بیان احساسات متعالی در منظره‌ها و مردم یا ترسیم زمینه‌های کم‌نظیر به جای باغچه‌ی پشست خانه‌شان (برای مثال, نقاشی مرگ سارداناپالوس اثردلاکروا که در فضای بابل باستان طراحی شد)، واقعیت را تحریف کرده‌اند.

رهبر جنبش واقع‌گرایی، گوستاو کوربه. می‌گفت: «نمی‌توانم یک فرشته را ترسیم کنم؛ چون هیچ‌وقت فرشته‌ای ندیده‌ام.» او هیچ‌وقت بابل را هم ندیده بود و نمی‌خواست آن را نقاشی کند. واقع‌گراها بر مبنای تجسم زندگی روزمره، مقابل بوم می‌ایستادند و نقاشی می‌کردند: کارگران در حال خردکردن سنگ، روستاییان در حال کندن علف‌های هرز مزرعه، نانوایی در حال لم‌دادن روی کیسه آرد.

رئالیست‌ها برضد نئوکلاسیسیسم و آشکال و موضوعات آرمانی آن شوریدند. نمی‌خواستند از بیم تحریف هماهنگی شکل انسان، کشاورزان را در ردای رومیان باستان و احساسات ملایم نشان بدهند! آن‌ها عضلات کشیده و صورت‌های رنگ‌پریده و ناتوان و البته صورت‌های زیبا را هم نقاشی می‌کردند. به سخن دیگر واقعیت را نشان می‌دادند.

از سوی دیگر بسیاری از واقع‌گرایان فرانسه مثل رمانتیک‌ها، به‌منظور زندگی بهتر برای فقرا به‌ویژه کشاورزان و کارگران کارخانه، در آرزوی اصلاح جامعه بودند. در ۱۸۴۸ انقلاب دیگری در پاریس رخ داد که به سرنگونی آخرین پادشاه فرانسه، لویی فیلیپ معروف به «شاه شهروند» منجر شد. این شورش طبقه‌ی کارگر بود. آن‌ها پیروز انقلاب بودنده حق رای به آن‌ها اعطا شد. یک رئیس‌جمهور انتخاب کردند، اما وضعیت کار مثل سابق بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تاریخ هنر اثر جسی برایانت وایلدر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ هنر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
20.۱۶ مگابایت
تعداد صفحات
568 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۶:۰۰
نویسنده جسی برایانت وایلدر
مترجمصفورا برومند
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Art history For Dummies, 2,007
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۰.۱۶ مگابایت
۵۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 92 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
5 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برای من که دانش دست‌وپا شکسته‌ای از تاریخ هنر غرب داشتم، این کتاب کمک‌کننده بود. بر خلاف بعضی کتاب‌های دیگه دامیز، ترجمه‌ی بدی نداره؛ ساده و روان ترجمه شده. فکر می‌کنم برای افرادی که می‌خوان شناخت کلی از تاریخ هنر داشته باشن کتاب خوبیه. البته باید این مسئله رو هم در نظر بگیرید که این کتاب همه‌ی ماجرا نیست. بخش زیادی از جغرافیای هنر در این کتاب نادیده یا کمتر دیده می‌مونه. هنر چین، ژاپن و بطور کلی آسیای شرقی، هند، مصر، بومیان آفریقا، استرالیا و... تمدن‌های بین‌النهرین و در ادامه تمدن‌های اسلامی به هیچ وجه کم‌اهمیت نیست به گونه‌ای که در این کتاب و بیشتر کتاب‌هایی که از دید غرب نگاشته میشه بنظر میاد.

4

این کتاب فوق العاده است، کاملا تحلیلی تاریخ هنر و چرایی و چگونی تشکیل جنبش های هنری رو تشریح میده, کم حجم هم هست, تنها ایرادش نبودن تصاویره، بطوری وقتی چیزی رو مطالعه میکنی باید مدتی کتابو بزاری کنار تو گوگل دنبال عکساش بگردی

5

این کتاب تاریخ هنر رو به بهترین شکل و بسیار دلچسب و شیرین توضیح داده بطوری که دقیق توی ذهن طبقه بندی میشه برای کسایی که همیشه از خوندن تاریخ هنر فرار میکنن و در یادگیریش مشکل دارن بهترین گزینه است

5

این کتاب فوق‌العاده‌ست. قشنگ آدم رو مشتاق سیر در تاریخ هنر می‌کنه. و از همه‌ی اینا بهتر اینه که کتاب نسخه pdf هست و اگه نبود واقعا خوندنش ملال‌آور می‌شد.

5

کتاب واقعا مفیدی بوده اطلاعات بسیار خوبی از هنر و نحوه پیشرفت انسان و در کل تاریخ میده که انسان از نظر هنر و مهماری از کجا به کجا رسیده حتما مطالعه کنین

5

این کتاب، با نثری ساده و سرگرم‌کننده بسیار برای علاقه‌مندان هنر مفید و مناسب است و در عین حال ایشان را با بسیاری از آثار برجسته تاریخ هنر آشنا می‌سازد.

5

انتظار اثری مثل تاریخ هنر گامبریج رو طبعا نباید داشت اما برای آشنایی با مبانی اولیه مفید است

5

کتاب خوبیه برای شروع مقدماتی یادگیری هنر. ولی به تاریخ هنر شرق مثل چین و ژاپن و خود ایران نمیپردازه. برای شروع کتاب مناسبیه.

5

من این کتابو خریداری کردم ولی امکان دانلود خوندنش رو ندارم پول هم از حسابم کم شده تلفن پشتیبانی هم پاسخگو نیست

4

مجموعه کتاب های فور دامیز کتابهای مناسبی ا برای افرادی که زمینه ی مطالعه ای کمی در مورد یک موضوع دارن.

نمایش 25 نقد دیگر
4.4
(96)
60,000
٪30
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ هنر
٪30
تاریخ هنر
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.4
(96)
60,000
٪30
42,000
تومان