0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دژ

معرفی، خرید و دانلود کتاب دژ

کتاب دوم، مجموعه ی هفتمین برج
نویسنده:
گارت نیکس
درباره دژ

«گارت نیکس در این مجموعه دنیای خیالی شگفت‌انگیزی خلق کرده است. قهرمان جوان داستان تال و همراه او میلا یک جفت جالب هستند و سفر آن‌ها پر از شگفتی است. گارت نیکس استعداد فوق‌العاده‌ای در شخصیت‌پردازی دارد و او نوعی شوخ‌طبعی خاص دارد که بسیار سرگرم‌کننده است.» این نقدی است که در اینترنت رایتینگ ژورنال درباره‌ی مجموعه‌ی هفتمین برج آمده است. مجموعه‌ای که اینجا قدم دوم‌ آن است.

‌درباره‌ی کتاب دژ اثر گارت نیکس

کتاب دژ با عنوان اصلی «castle» اولین بار سال ۲۰۰۰ منتشر شد. این کتاب دومین جلد از مجموعه «هفتمین برج» است. این مجموعه ۶ جلدی است که اتفاقات آن در جهان ظلمت اتفاق می‌افتند. جهان ظلمت جایی است که پرده‌ای تمام آسمان را پوشانده و آن را تیره کرده است. دژ در همین جهان قرار داد و تال و میلا دو کودک از دو جهان مختلف‌اند که وظایف مهمی را بر عهده دارند. تال ساکن دژ است و آن را خانه می‌داند و جایی جز آن نمی‌شناسد. میلا یخ زاده است و دژ به نظرش تنها مکانی عجیب و غریب است. مکانی که او برایشان خطر محسوب می‌شود. نیروهای پلید در جهانی پر از خشم و وحشت علیه تال و میلا در حال توطئه‌اند و آن‌ها باید نجات پیدا کنند.

کتاب دژ خوانندگان زیادی در سراسر جهان دارد و تاکنون به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است.

‌درباره‌ی گارت نیکس نویسنده‌ی کتاب دژ

گارت نیکس متولد ۱۹ جولای ۱۹۶۳ در شهر ملبورن استرالیاست. او در دوران کودکی به کانبرا نقل‌مکان کرد و در این مکان بزرگ شد. او پس از فارغ‌التحصیلی از کالج مدتی را برای ارتش استرالیا کارکرد و بعد برای مدت کوتاهی به انگلستان رفت. گارت نیکس پس از بازگشت از انگلستان در دانشگاه کانبرا در رشته‌ی نویسندگی درس خواند و بعد در زمینه‌ی چاپ و نشر مشغول به کار شد. او در انتشارات هارپر کالینز نماینده‌ی فروش و تبلیغات بود. گارت نیکس پیش از آنکه به یک نویسنده‌ی تمام‌وقت تبدیل شود سفرهایی به آسیا و اروپای شرقی داشت و به‌عنوان نماینده‌ی ادبی با کورتیس براون کار می‌کرد.

اولین خواننده‌ی بچه‌های خیلی باهوش نام اولین کتاب گارت نیکس است که سال ۱۹۸۸ منتشر شد. پس از آن تا سال ۲۰۰۲ گارت نیکس آثار زیادی منتشر کرد اما در این سال بود که نویسندگی را به‌عنوان شغل ثابتش انتخاب کرد و فعالیت‌های دیگر را کنار گذاشت. گارت نیکس علاوه بر آثار فانتزی برای نوجوانان چند سناریو و چندین مقاله در زمینه‌ی فناوری نیز برای مجلات مختلف در استرالیا نوشته است. از میان بهترین و مشهورترین آثار گارت نیکس می‌توان به کتاب‌های «سابریل»، «لیرائل»، «برفراز حجاب»، «در حال نبرد»، «کودکان سایه» و «هیولایی جانور صفت» را نام برد.

او در حال حاضر با همسرش آنا مک فارلین و پسرانش توماس و ادوارد ساکن سیدنی هستند.

ترجمه‌ی کتاب دژ به فارسی

گارت نیکس یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های فانتزی میان نوجوانان سراسر جهان است. بیشتر آثار این نویسنده در ایران ترجمه شده است و مجموعه هفتمین برج هم یکی از مجموعه آثار اوست که به فارسی برگردانده شده است. ترجمه‌ی این مجموعه و در نتیجه کتاب دژ را مینا طالب لی بر عهده داشته است و انتشارات کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است. می‌توانید نسخه‌ی آنلاین ترجمه‌ی مینا طالب لی از دژ را از فیدیبو دانلود کرده و با نصب این اپلیکیشن در هر مکان و زمانی که می‌خواهید آن را مطالعه کنید.

چرا باید کتاب دژ را خواند؟

این دومین قسمت از یک ماجراجویی پر از هیجان و البته پر از دلهره و دردسر است. گارت نیکس دنیایش را با جزئیاتی شگفت‌انگیز خلق کرده، شخصیت‌هایش را در جای خودشان قرار داده و بعد دکمه‌ی شروع را زده و همه را درگیر دردسر کرده است. کتاب‌های مجموعه هفتمین برج خاصیت عجیبی دارند اگر آن‌ها شروع کنید زمین گذاشتنشان غیر ممکن خواهد بود. کتاب دژ را بخوانید و به تمام نوجوانانی که دوستشان دارید هدیه بدهید تا با دنیای فانتزی‌های هیجان انگیز آشنا شوند.

 

‌در بخشی از کتاب دژ می‌خوانیم

سوشین گفت: «اول از همه باید به سؤال‌های من جواب بدی. تو از برج سرخ بالا رفتی و به بیرون رسیدی. سقوط کردی؛ اما الآن این جایی. چطور؟ کی بهت کمک کرد؟»

تال به او گفت: «یخ زاده‌ها.»

سوشین آه کشید و سایروحس با حالتی تهدیدآمیز روی لبه‌ی گود خم شد.

سایه سالار گفت: «من اسم برگزیده‌ها رو می‌خوام. قصه نمی‌خوام. اون دایی ابیتِ دیوانه ت رو هم نمی‌خوام. یک نفر بهت کمک کرد از برج سرخ فرار کنی... کسی که قدرت زیادی داشته. کسی که تو رو این چند هفته پنهان کرده. اسمش رو به من بگو.»

تال جواب داد: «کسی نبود. من رو باد برد و از دژ دور کرد... یخ زاده‌ها من رو پیدا...»

س.شین داد زد: «من که گفتم قصه برام نگو!» دستش را بالاگرفت ویک صاعقه از نوری متمرکز شلیک کرد که به گوشه‌ی تشک خورد و آن را به آتش کشید. تال غلت زد و با آرنج چشمهایش را گرفت. سایه‌بانش هم بلافاصله دست‌به‌کار شد و خودش را به شکل سپری در برابر او درآورد تا در حمله‌ی بعدی محافظش باشد.

تال که می‌غلتید، دید سوشین صاعقه‌ای دیگر هم پرت کرد. سایروحش پشت سر او بود و پنجه‌هایش را در هوا می‌کوبید و دندان‌های تیزش را برهم می‌کوبید؛ انگار که تال لای دندان‌هایش باشد!

تال ناگهان فهمید که سایروح سوشین نباید هیولای پنجه‌دار و دندان نیشی باشد. دفعه‌ی پیش که سوشین را دیده بود، سایرووحش یک صدف گنبدی بود که سر تخت و درشتی داشت. سایروح‌ها می‌توانستند کش بیایند و خودشان را بزرگ کنند اما نمی‌توانستند شکل‌شان را کلا عوض کنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهگارت نیکس
مترجم مینا طالب لی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Castle
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
14,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۱ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب را نمی خرم چون بعد از چهار سال هنوز جلد اول مجموعه در فیدیبو موجود نشده. هیچ امیدی نیست که بقیه جلدهای ترجمه شده و منتشر شده (تا جلد هفتم) توسط کتابسرای تندیس اینجا هم بیاید، بماند که مجموعه هفده جلدی است و حالا حالاها باید منتظر نوشته و ترجمه شدن ادامه داستان باشیم.

5

سلام چرا کتاب اولش رو نزاشتید و از کتاب دوم شروع کردید؟

5

سلام، جلد اولشم بزارید بیزحمت

5

پس جلد اول کو؟

4

خوب بود ولی چرا فقط یک جلد؟

4.8
(5)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دژ
دژ
کتاب دوم، مجموعه ی هفتمین برج
انتشارات کتابسرای تندیس
4.8
(5)
30,000
تومان