0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با ماری کوری

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با ماری کوری

درباره آشنایی با ماری کوری

ماری کوری دانشمند سرشناس علم فیزیک و شیمی  و از اولین افرادی است که در حوزه‌ی رادیواکتیو تحقیقات گسترده داشته است و از نظریه پردازان این علم به شمار می‌آید. او تنها زنی است که تاکنون دوبار برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده است. از دیگر دستاوردهای علمی این دانشمند می‌توان به کشف دو عنصر پولونیوم و رادیوم و ایزوله کردن ایزوتوپ‌های رادیو اکتیو اشاره کرد. جان گریبین و مری گریبین در کتاب آشنایی با ماری کوری مخاطب را با شرایط زندگی بسیار دشوار، پشتکار نامحدود و روحیه‌ی خستگی ناپذیر این دانشمند نابغه آشنا می‌سازد.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با ماری کوری اثر جان گریبین و مری گریبین

مانیا کوری یا ماری کوری در سال ۱۸۶۷ در شهر ورشو کشور لهستان به دنیا آمد. از آنجایی که نمی‌توانست در کشور خود تحصیلات دانشگاهی داشته باشد به پاریس رفت و در رشته‌ی زیست شناسی مشغول به تحصیل شد. او به همراه همسرش جایزه‌ی نوبل فیزیک را به دلیل کار بر روی تشعشع به دست آورد و در سال ۱۹۱۱ به تنهایی برنده‌ی جایزه نوبل شیمی شد. مادام کوری در سال ۱۹۳۴ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان خون درگذشت. مرگ وی به دلیل تحقیق بر روی رادیوم و انتشار پرتو ایکس که ماده‌ای سرطان‌زا است، به وقوع پیوست.

کتاب آشنایی با ماری کوری از مجموعه کتاب‌های مشاهیر علم است که به نشر و تحقیقات ذکر تعلق دارد. این مجموعه به منظور آشنایی نوجوانان با سرگذشت پرفراز و نشیب دانشمندان گردآوری شده است. این مجموعه نثر ساده و گیرایی دارد و تصویر سازی‌های جذاب آن مخاطب نوجوان را با فضای زندگی هریک از افراد آشنا می‌سازد.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با ماری کوری

مقدمه

زندگی و کار ماری کوری

سخن آخر

تاریخچه‌ی علم

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با ماری کوری به فارسی

پریسا همایون روز مترجم ادبیات کودک و نوجوان است. او متولد سال ۱۳۴۸ است و تجربه‌ی طولانی در ترجمه آثار این حوزه دارد. او ترجمه‌ی چندین کتاب از مجموعه‌ی «مشاهیر علم» نظیر آشنایی با «فارادی»، «آشنایی با گالیله»، «آشنایی با نیوتن» از نشر و تحقیقات ذکر را بر عهده داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «عملیات پرخطر»، «۱۰۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی اقیانوس‌ها» و «زوزه‌ی گرگینه‌ها» اشاره کرد.

چرا باید کتاب آشنایی با ماری کوری را خواند؟

کتاب آشنایی با ماری کوری در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۷۲ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۴ روز بخوانید. کتاب آشنایی با مادام کوری جزو کتاب‌های کم حجم و کوتاه با موضوع زندگی مشاهیر و بیوگرافی آنها است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی سرگذشت انسان‌های نامدار و برجسته زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب آشنایی با ماری کوری می‌خوانیم

خانواده ی اسکلودووسکا خانواده‌ای شاد و پرمحبت بود. ولی از وقتی که مانیا به دنیا آمده بود، اندوهی بر قلب تمام اعضای خانواده نشسته بود؛ برونیسلاوا مبتلا به بیماری سل شده بود. او از ترس سرایت بیماریش به افراد خانواده. هرگز فرزندانش را نمی‌بوسید. وقتی مانیا پنج ساله بود. برونسیلاوا مجبور شد برای درمان بیماریش مدتی طولانی را در اتریش و سپس در فرانسه بگذراند. ولی این کار نتیجه ای نداشت و او در سال ۱۸۷۸ میلادی و زمانی که مانیا ده ساله بود بر اثر این بیماری درگذشت.

در سال ۱۸۷۳، ولادیسلاو شغل خود را از دست داد و یک فرد روس جانشین او شد. به اين ترتیب، آنها آپارتمان خود را نیز از دست دادند و از آن پس چندین بار جابه جا شدند. تا اين که بالاخره ولادیسلاو توانست خانه‌ای نسبتا بزرگ پیدا کند و با پذیرش تعدادی محصل شبانه روزی؛ یک مدرسه ی کوچک خصوصی راه بیندازد. تقریبا در همین زمان، ولادیسلاو تمام سرمایه‌اش را در یک سرمایه‌گذاری غیرعاقلانه از دست داد. پس از آن، فرزندان این خانواده می‌دانستند که والدینشان هیچ اندوخته‌ای برای آینده‌ی آنها ندارند و آنها نمی‌توانند انتظار هیچ کمکی از خانواده‌ی خود داشته باشند.

در ۱۸۷۶، بیماری تیفوس در لهستان شیوع یافت. زوسیا و برونیای کوچک در مدرسه مبتلا به این بیماری شدند. برونیا بهبود یافت ولی زوسیا در ۳۱ ژانویه در سن چهارده سالگی فوت کرد. مانیا هشت ساله بود که خواهر بزرگش را از دست داد و تقریبا دو سال بعد، فوت مادرش دوباره او را سیاهپوش کرد.

ژوزف، برونیا، هلا و مانیا به خوبی می‌دانستند که تنها امید موفقیتشان در زندگی، تحصیل است. آن ها از مدرسه‌ی خصوصی وارد دبیرستان دولتی شدند. ابتدا ژوزف، سپس برونیا و بالاخره مانیا در سال ۱۸۸۳ در سن پانزده سالگی با بالاترین نمرات  و دریافت نشان طلا، از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدند.

پسرانی که با نمرات بسیار بالا فارغ التحصیل می‌شدند، می‌توانستند به تحصیل ادامه دهند. به این ترتیب، ژوزف به راحتی در دانشکده‌ی پزشکی ورشو مشغول تحصیل شد. ولی سیستم آموزش روسی حق ادامه‌ی تحصیل به دختران نمی‌داد. به همین دلیل در لهستان هیچ دانشگاهی برای زنان وجود نداشت. برونیا و مانیا فقط می‌توانستند در آرزوی سفر به خارج و تحصیل در یک دانشگاه خارجی بمانند که البته نیاز به پشتوانه‌ی مالی فراوانی داشت و خانواده‌ی اسکلودووسکا نمی توانست چنین پولی را فراهم کند.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب آشنایی با ماری کوری اثر جان گریبین و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی مشاهیر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهمری گریبین
نویسنده دومجان گریبین
مترجم پریسا همایون روز
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Curie (۱۸۶۷-۱۹۳۴) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۶ مگابایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب های که زندگینامه دانشمندان و افراد نخبه را روایت میکنه رو خیلی دوست دارم زیرا به آدم انگیزه میده

5

خوبه ، به دانسته های آدم افزایش میابد اگه شک دارید دوستش دارید اول نمونش بگیرید

5

لطفا برای خرید بزارید از اعتبار بازار خرید کنیم

5

انگیزه آدم رو زیاد میکنه. من ک خیلی خوشم اومد.

5

مختصر و مفید ،،برای یه شناخت کلی خوب بود

4

کتاب خوب و مختصری بود .

5

خیلی زیبا و دقیق بود

5

این کتاب آخرشه ♥‿♥

5

بدک نبود.کامل نیست

4.7
(13)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با ماری کوری
آشنایی با ماری کوری
مری گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
4.7
(13)
10,000
تومان