0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت

ادبیات امروز /76
نویسنده:
شرمن الکسی
ناشر:
نشر افق
درباره خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت

بسیاری از ما درباره‌ی سرخ‌پوست‌ها چیزهای زیادی شنیده‌ایم. در ذهن بیشتر ما تصویر سرخپوست‌ها با آتش، چادرها و اسامی عجیب و نامعمولشان عجین شده است؛ اما امروزه سرخپوست‌ها چگونه زندگی می‌کنند؟ بر سر قبایل و رسم و رسومشان چه آمده است؟ شرمن الکسی نویسنده‌ی آمریکایی خودش یک سرخپوست اسپوکن است و تلاش کرده است در آثارش زندگی این مردم را منعکس کند. خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت کتاب جذابی از این نویسنده است که در مدت کوتاهی به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز تبدیل شد. این کتاب خواندنی تصویر جدیدی از زندگی سرخپوست‌های اسپوکن به شما ارا‌ئه می‌دهد. اگر این کتاب را در دست بگیرید به این سادگی زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت اثر شرمن الکسی

کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت با عنوان اصلی «the absolutely true diary of a part-time indian» سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این کتاب از زبان یک پسر چهارده‌ساله به نام آرنولد روایت‌شده که از سرخپوست‌های اسپوکن است. داستان کتاب روایت زندگی او در قبیله و خروجش از آن و رفتن به واشنگتن است که در آن به مسائل و مشکلات مختلف پرداخته‌شده است.

کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت نظرات زیادی را به خود جلب کرد. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال آمریکا شد و توانست جایزه‌ی ادیسه را برای نویسنده‌اش به ارمغان بیاورد. خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده و در سراسر جهان با استقبال خوبی مواجه شده است.

مروری بر فصل‌های داستان خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت

شرمن الکسی داستانش را در قالب چندین فصل آورده است. عنوان فصل‌های کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت به شرح زیر است:

 باشگاه چشم کبو‌د‌ها

چرا مرغ این‌همه برای من مهم است؟

انتقام جزئی از اسم من است

هندسه همچین الکی نیست

امید در برابر امید

وقتی باید بری برو

چه‌طور باید با هیولاها جنگید

مشورت با مادربزرگ

هالووین

درمانده و آس و پاس پیش به‌سوی عید شکرگزاری

خواهرم ایمیل می‌فرستد

درد و رنج گرسنگی

رقص، رقص، رقص

به کامپیوترت اعتماد نکن

بازی نفس‌گیر

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

مراسم شب عزل

قلب والنتین

مثل شیر وسط میدان

من و راودی درباره‌ی بسکتبال بحث جدی و دورودرازی داشتیم

کارنامه‌ی سال اول دبیرستان

حالا که حرف لاک‌پشت‌ها شد

راهنمای بحث

در پایان نیز بخشی به نام «مصاحبه با الن فورنی، تصویرگر کتاب» آمده است که خواند آن خالی از لطف نیست.

‌درباره‌ی شرمن الکسی نویسنده‌ی کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت

شرمن الکسی نویسنده‌ی آمریکایی متولد ۱۹۶۶ است. اجداد او از سرخپوستان آمریکا بودند و نام قبیله‌شان اسپوکن بود. شرمن الکسی با بورسیه در دانشگاه گونزانا درس خواند و درنهایت به دانشگاه ایالت واشنگتن رفت. او در دانشگاه واشنگتن دوره‌های نویسندگی خلاق را گذراند و در همین سال‌ها نوشتن را آغاز کرد.

از میان آثار برجسته‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «سرخپوست کش»، «ده سرخپوست کوچک»، «خشن‌ترین سرخ‌پوست جهان» و «پرواز» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت به فارسی

شرمن الکسی یکی از نویسندگانی است که در سال‌های اخیر آثار جذابی نوشته است. آثار او در ایران نیز ترجمه‌شده و با استقبال مخاطب مواجه شده است. نشر افق کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت از این نویسنده را با ترجمه‌ی رضی هیرمندی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت را خواند؟

خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت داستان جذابی است. شرمن الکسی در این داستان از زبان یک پسر چهارده‌ساله زندگی سرخپوست‌ها و تغییرات آن در برخورد با زندگی سفیدپوست‌ها را بیان کرده است. در این کتاب تصویرسازی‌های جذابی هم وجود دارد که باعث می‌شود خواننده احساس نزدیکی بیشتری به شخصیت اصلی داشته باشد. این کتاب جذاب را بخوانید و از سفری به دنیای سرخ‌پوست‌ها لذت ببرید.

کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت در دسته‌ی کتاب‌های داستان آمریکایی قرار دارد.

کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 280 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید.

کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی داستان آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت اثر شرمن الکسی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت می‌خوانیم

امروز من و مادر و پدرم به گورستان رفتیم و قبرهای عزیزانمان را گردگیری کردیم.

به مادربزرگ و یوجین و مری سر زدیم.

مامان غذای پیک‌نیکی آورده بود و بابا ساکسیفونش را؛ بنابراین روز را خوب و خوش گذراندیم.

ما سرخ‌پوست‌ها خوب بلدیم چه‌طور یاد مرده‌هایمان را زنده نگه‌داریم.

من حالم خوب بود.

پدر و مادرم دست هم را گرفتند و همدیگر را بوسیدند.

گفتم:‌«قبرستون که جای عشق‌بازی نیس.»

پدرم گفت: «عشق و مرگ. هرچی هست عشق و مرگه!»

گفتم: «تو دیوونه‌ای.»

گفت: «دیوونه‌ی تو.»

و بغلم کرد.

مادرم را هم بغل کرد.

اشک توی چشم‌های مادرم حلقه‌زده بود.

صورتم را گرفت توی دست‌هایش.

گفت: «جونیور، من به تو افتخار می‌کنم.»

بهترین چیزی بود که می‌توانست بگوید.

وسط یک زندگی دیوانه و مست آدم باید لحظه‌های خوب و هوشیار را غنیمت بداند.

خوشحال بودم؛ اما جای خواهرم خالی بود و هیچ اندازه عشق و اعتمادی جای خالی‌اش را پر نمی‌کرد.

دوستش دارم و دوستش خواهم داشت برای همیشه.

می‌خواهم بگویم معرکه بود. چه‌قدر شجاعت به خرج داد که آن زیرزمین را ول کرد و رفت مونتانا. پی آرزوهایش رفت، به آرزوهایش نرسید اما به‌قدر خودش تلاش کرد.

من هم به‌قدر خودم تلاش کردم و ممکن بود در راه این تلاش کشته شوم اما می‌دانستم ماندن در قرارگاه هم مرا می‌کشد.

این‌ها هم باعث شد برای خواهم گریه کنم. برای خودم گریه کنم.

اما برای قبیله‌ام هم بود که گریه می‌کردم. گریه می‌کردم چون می‌دانستم باز سالی پنج یا ده یا پانزده اسپوکن دیگر خواهند مرد و بیش‌تر این مرگ‌ها هم به خاطر عرق‌خوری خواهد بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
8.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
277 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۴:۰۰
نویسندهشرمن الکسی
مترجمرضی هیرمندی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the absolutely true diary of a part
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸.۸۹ مگابایت
۲۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 85 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
2 ٪
45 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب برای من انقدر قشنگ بود که به مامانم هم گفتم بهش گوش بده، ما هردو نسخه صوتی رو با صدای جناب محسن خدری گوش دادیم و خوانش ایشون تاثیرگذاری کتاب رو برامون بیشتر کرد. الان هم برای یکی از دوستانم این کتاب رو به عنوان هدیه خریدم چون بنظرم در شرایط مشابهی به سر میبره و این کتاب بهش شجاعت لازم برای تغییر و اعتماد به خودش رو میده. داستان در مورد پسری نوجوان به نام جونیور هست که در اردوگاه سرخپوستیشون زندگی میکنه. از دید جونیور، زندگی سرخپوستان در یک زندگی ساده بدون آرزوهای بزرگ و سراسر مصرف نوشیدنی‌های الکلی توصیف میشه و اینها ناشی از تبعیض‌های جامعه(بخوانید سفیدپوستها) درباره سرخپوست هاست. جونیور دو نفر رو در فامیل داره که متفاوت از بقیه سرخپوست ها زندگی میکنن؛ مادربزرگش که حتی یک بار هم به الکل لب نزده و خواهرش که آرزوهای بزرگی در سرش میچرخه، البته هنوز به مرحله عملی کردنشون نرسیده ولی خودش رو از بقیه جدا کرده و در زیرزمین خونه‌شون به آرزوهاش بال و پر میده. جونیور با داشتن چنین الگوهایی و معلم سفیدپوستی که با شرمندگی از جونیور به خاطر اشتباهات دیگران عذرخواهی کرده و از جونیور میخواد که به مدرسه‌ای بهتر در ریردان بره و مثل بقیه اسیر اردوگاه نشه، زندگی جدیدی رو در مدرسه جدیدش شروع میکنه. جونیور با دید بدی نسبت به بچه‌های سفیدپوست مدرسه شروع میکنه اما کم کم متوجه میشه همیشه همه‌چیز به اون بدی که دیگران میگن نیست. این کتاب طنز تلخی داره و بعضی اوقات باهاش میخندی و بعضی اوقات بخاطرش فین فین کنان دنبال دستمال کاغذی میگردی. از اون دست کتابهاییه که آدم دوست داره یه نسخه ازش به همه کسانی که دوستشون داره کادو بده تا اونها هم ازش حس خوبی بگیرن. نشر افق عزیز و جناب رضی هیرمندی، ممنون که این کتاب رو ترجمه کردید؛ جناب محسن خدری، ممنون که انقدر اجرای زیبایی برای این کتاب داشتید؛ بهخوان عزیز، ممنون که برای چالش انتخابش کردی وگرنه شاید هیچوقت نمیشناختمش و یا سراغش نمیومدم. برای دل های گرفته، غمگین و نیازمند حال خوب از جنس یه کتاب خوب، پیشنهادی.

5

این کتاب رو دوستم به عنوان هدیه تولد بهم داد . اولش ناامید شدم اما وقتی شروع کردم به خوندن , واقعا خوشم اومد . حرف های عادی ای میزد . اما تمام اون حرف های عادی اینقدر قشنگ بیان می شدند و کل داستان , اینقدر زیبا بود که من برای اولین بار معنی تمام این حرف های کلیشه ای ,مانند امید رو فهمیدم . ,خطر خراب شدن داستان بسیار احساسی , زیبا و با زبان طنز , درباره ی ملتی حرف میزنه که به بدبخت بودن عادت کردن اما یکهو یک نفر که در میان تمام قبیله کمترین احتمال رو داشت , به عنوان یک قهرمان بلند میشه و تصمیم میگره تمام ساختار ها رو بشکنه و با هم سرخپوستا و هم سفیدپوستا بجنگه . چون نمی خواد , مثل خواهرش , اینقدر در الکل غرق باشه که وقتی حتی همه ی زندگیش آتیش گرفت , نتونست حتی از خواب بدبختی بیدار بشه . می خواست ثروتمند به نظر بیاد , حتی اگه مجبور بود گرسنگی بکشه . . . می خواست بسکتبال بازی , کنه حتی اگر تمام قبیله اش , روبه روش وایمیستادن . حقیقتا این داستان رو میشه همردیف و بلکه بالاتر از شازده کوچولو و جاناتان مرغ دریایی قرار داد .

5

داستان درمورد نوجوان سرخپوستیست که پا به دنیای ناآشنای سفیدپوست ها میگذاره و تفاوت های فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی وووو رو با توصیف های بامزش برامون میگه و واقعا احساس میکنی جونیور کنار دستت نشسته و داره این خاطره ها رو تعریف میکنه.لحظات شاد و غمگین کنار هم یه داستان شیرینو ساخته که خوندنش خالی از لطف نیست. از کاریکاتور هاشم نگذریم که خیلی بامزه بودن،اگه نوجوون باشی و این کتابو بخونی بی شک لذت میبری!اما از نظر من حتی ۱۸۰ساله هم باشی و بخوای این کتابو بخونی اصلا ازش سیر نمیشی!

5

کتاب انگیزشی زیبایی بود. پر از لحظات لبخند و گریه، زندگی و.مرگ..قلم روان نوبسنده و ترجمه کتابی که در اون جونیور، پسر سرحپوست که تا حدودی معلول جسمیه، تصمیم میرگبذعدر پیله تعصبات قومی و قبیله ایش مونیم و برای پیشرفت به جاهابی دیگری حتی منطقه سفید پوستهای نژاد پرست مهاجرت کنیم(البته یک مهاجرت مدرسه ای). حتی اگه یک روزی شتر گاو پلتگ باشیم و هیچ کدوم قبولمون نداشته بشن. با شجاعت، با مستهتی گره گرده، سخت کوشی و اعتماپ به نفس

5

خیلی زیبا و دلنشین بود، ترجمه خیلی عالی، کتاب در مورد یک پسر سرخپوست ک با توصیه یک نفر تصمیم می گیره جلو بره و در این حین اتفاقات خوش‌آیند و ناخوشآیندی پیش میاد ک جالبناکند، انتهای کتاب هم یک مصاحبه با تصویرگر کتاب هم هست...

5

بسیار زیباست شما با داستان کتاب حرکت میکنی و با نویسنده گام به گام میشوی و در لا به لای آن آموزش می گیری و با ان می خندی و گریه میکنی و دیگر نمی توانی رهایش کنی کتاب روان و بسیار ساده والبته پر احساس پیش میرود خوشحالم که این کتاب را خواندم

5

یکی از قشنگترین کتاب هایی بود که خوندم و از همون اول ادبیات کتاب و داستانش آدم رو جذب میکنه، متنی ساده به دور از کلکات قلمبه سلمبه! و داستانی که غم رو به شکل طنز روایت میکرد و در واقع طنز رو به معنای واقعی داشت. برای سلیبه‌ی من کلب جالب و لذت بخشی بود.

5

شرمن الکسی یه طنزپرداز دورگه فوق‌العاده است و &#۳۴;خاطرات یک سرخپوست...&#۳۴; قطعا از نقاط قوت کارنامه‌اش محسوب می‌شه. جدای از خود داستان، قالب ترکیبی داستان و تصویر تونسته پتانسیلی رو از دل کتاب بیرون بکشه که اون رو به یه روایت غیرقابل تکرار در سایر قالب‌ها تبدیل کرده.

3

رمان خوشخوانی است . البته مخاطبش گروه سنی نوجوان است و از مطالعه آن بیشتر لذت می برند . به نظر من زبان راوی یک جاهایی برای یک نوجوان ۱۴ ساله خیلی خوب در نیامده ولی در کل یک رمان خوب است . پیشنهاد کردم که دخترم هم آن را بخواند.

5

این کتاب جزو معدود کتابایی که همیشه تو ذهنم میمونه و خوندنش به همه پیشنهاد میکنم شادی ، غم ، عشق ، ناامیدی و ... بطرز زیبایی در بستری از نگاه طنز در کنار هم قرار میگیرند

نمایش 35 نقد دیگر
4.6
(87)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
120,000
٪50
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره وقت
خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره وقت
شرمن الکسی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت
٪50
خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت
ادبیات امروز /76
نشر افق
4.6
(87)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
120,000
٪50
60,000
تومان