0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب نوشتن برای صحنه

معرفی، خرید و دانلود کتاب نوشتن برای صحنه

راهنمای عملی نمایشنامه‌نویسی

کتاب متنی
نویسنده:
درباره نوشتن برای صحنه

نوشتن برای صحنه از ابتدای کار خیالتان را راحت می‌کند: اگر می‌خواهید نمایشنامه بنویسید باید بدانید فرمول جادویی‌ای در کار نیست و نویسندگی بیش از هر چیز مهارتی است که باید آموخت. از اینجاست که تازه ماجرا آغاز می‌شود: برای نوشتن هیچ‌ راهی جز تمرینِ نوشتن وجود ندارد.

لیروی کلارک در این کتاب که در بسیاری از دوره‌های نمایشنامه‌نویسی آمریکا تدریس می‌شود، تعارفات مرسوم را کنار می‌گذارد و با جدیت و درعین‌حال دلسوزیِ یک استاد واقعی از واقعیت‌های دنیای تئاتر می‌گوید، از چندوچون نوشتن برای صحنه و فرایند شناخته‌شدن به‌عنوان یک نمایشنامه‌نویس. اما همچون هر معلم خوبی برای دشواری‌های مسیر پیشنهادها و تمرین‌هایی ارائه می‌کند که هم به کار نویسندگان تازه‌کار می‌آید هم کسانی که در نیمۀ راه نویسندگی‌اند و هم آنها که مدت‌هاست به‌شکل حرفه‌ای می‌نویسند.

بخش‌های مختلف این کتاب از راهنمایی‌های آن برای خلق طرح داستانی، چارچوب نظری، خلق کاراکتر، دیالوگ‌نویسی و ساخت مونولوگ گرفته تا مثال‌های متعددش از آثار بزرگ تاریخ تئاتر همه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به صدای نویسنده مجال بروز دهند و، علاوه بر هنرجویانِ نمایشنامه‌نویسی، برای علاقه‌مندان به نوشتن هم توصیه‌های کاربردی و روشنگرانه‌ای دارند.

«متنی جامع‌تر از این کتاب سراغ ندارم. تمرین‌های پیشنهادیِ آن برای هنرجویان مبتکرانه‌اند و برای هرکسی که بخواهد مهارت‌های پرورش کاراکتر، جلب توجه و مشارکت مخاطب و خلق اثری تحسین‌برانگیز و زیبایی‌شناسانه را در خود تقویت کند کارآمد است.» (دیوید واگُنر، دانشگاه واشینگتن)

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
379 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۸:۰۰
نویسندهلیروی کلارک
مترجمقاسم نجاری
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Writing for the Stage
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۱۴
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
385,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۵ کیلوبایت
۳۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
٪40
198,000
118,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نوشتن برای صحنه
راهنمای عملی نمایشنامه‌نویسی
نشر بیدگل
5
(1)
٪40
198,000
118,800
تومان