0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یهودی سرگردان

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یهودی سرگردان

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره یهودی سرگردان

کتاب "یهودی سرگردان" برگرفته از شخصیتی افسانه‌ای است که از سده سیزدهم میلادی در ادبیات عامیانه اروپا شکل گرفته است، شخصیتی که نمی‌تواند جان خود را از دست بدهد زیرا مرگ را از دست داده‌است، بنابر این در سراسر جهان سرگردان است و هر از گاهی ظاهر می‌شود. گستره سرزمینی از عوامل پویایی رمان است که از سیبری تا پاریس را شامل می‌شود. در این رمان به هولوکاست یهودیان، فراماسونری، جنگ‌های استعماری انگلیس، جنگ‌های دوره ناپلِئون و.....اشاره می‌شود.

یهودی سرگردان داستان اسرارآمیزی است که از دو زمان به فاصله ۱۵۰ سال، روایت می‌شود. کتاب در سال ۱۸۴۵ میلادی توسط اوژن سو به زبان فرانسوی نوشته شده است و محبوبیت بی‌سابقه‌ای را در جهان به دست آورد.

ژوزف ماری اوژن سو نویسنده قرن نوزدهم میلادی فرانسه است. بیشتر معروفیت وی بخاطر رمان‌های سریالی مخصوصاً دو رمان یهودی سرگردان، اسرار پاریس می‌باشد. ماری ژوزف سو که بعداً نام اوژن سو را برای خود برگزید در سال ۱۸۰۴ در یک خانواده متمول و مرفه دیده به جهان گشود. پدر اوژن سو از جراحان ارتش فرانسه و از طرفداران ناپلئون بناپارت بوده‌است. وی در سال ۱۸۲۳ بی‌آن‌که مدرسه را به اتمام برساند به عضویت نیروی دریایی فرانسه درآمد. وی به قاره‌های آسیا، آمریکا و آفریقا سفر کرد. پس از جدای از نیروی دریایی در سال ۱۸۲۹ در پایتخت فرانسه یعنی پاریس سکنی گزید. اوژن سو کار خود را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد. در سال ۱۸۳۰ به لطف ارث و میراثی که از پدرش به او رسید توانست از نظر اقتصادی مستقل گردد. با این اوصاف او پس از این اتفاق او مدتی به عنوان گزارشگر و ویراستار به کار خویش ادامه داد. او چندی بعد به نوشتن رمان‌های بلند برای پاورقی روزنامه‌ها مشغول شد و باعث بالا رفتن شمارگان این روزنامه‌ها گردید. همراه با بالا رفتن شمارگان روزنامه‌ها و فراگیر شدن نام و آوازه اش، وی به یکی از پردرآمدترین نویسندگان فرانسه آن روز تبدیل شد. بعدها بیشتر به خرابی‌های اجتماعی که ضرورت انقلاب صنعتی را در فرانسه خاطرنشان می‌کرد، توجه نشان داد. پس از انقلاب سال ۱۸۴۸، سو به عنوان نماینده سوسیالیست مجلس ملی انتخاب شد. این سمت تنها برای مدت کوتاهی پذیرای وی بود. در سال ۱۸۵۱ و پس از کودتای لویی ناپلئون، اوژن سو به ساووی تبعید شد. وی هنگامی که در تبعید به سر می‌برد، در آنسی‌ساووی به تاریخ سوم اوت ۱۸۵۷ از دنیا رفت.


در بخشی از کتاب یهودی سرگردان می شنویم:

شب است، ماه می‌تابد و ستارگان در میان آسمان نیلگون شفاف و پرشکوه می‌درخشند، درحالی که وزش باد شمال نغمه پرطنینی بر فراز مون مارتر می‌نوازد.

در بلندترین نقطه این تپه مردی ایستاده و سایه اش بر سطح زمین پر سنگلاخ نقش بسته است. این مسافر جهانگرد به شهر پهناوری که در زیر پایش گسترده شده، می‌نگرد... بله اوبه پاریس می‌نگرد که منظره مبهم آن، اعم از برج‌ها، گنبدها و ناقوس‌های عظیمی را که در صفحه آبی رنگ و شفاف افق قرار گرفته اند، در برمی‌گیرد.

مسافر با خود زمزمه می‌کند: نه این بار نمی‌شود، همان دوبار کافی است. پانصد سال پیش دست انتقام جوی او مرا از قلب آسیا تا به اینجا به پیش رانده بود.........

یهودی سرگردان نوشته اوژن سو به همت انتشارات سمیر با ترجمه هادی عادل‌پور به چاپ رسیده و در نشر دیجیتال موج کتاب با صدای سبحان اکرامی و تدوین یاسمن طاهری صوتی شده است.

از بارزترین ویژگی این کتاب صوتی خوانش سبحان اکرامی است که علاوه بر روایت داستان، به شخصیت‌پردازی متبحرانه بیش از بیست شخصیت در طول داستان پرداخته‌است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۷۸ مگابایت
مدت زمان
۳۲:۱۸:۳۱
نویسندهاوژن سو
مترجم هادی عادل پور
راویسبحان اکرامی
ناشرانتشارات موج کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۷۸ مگابایت
۳۲:۱۸:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
0 ٪
4
0 ٪
3
100 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
3
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
٪50
150,000
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یهودی سرگردان
اوژن سو
انتشارات موج کتاب
3
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
٪50
150,000
75,000
تومان