0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معمای بی نهایت

معرفی، خرید و دانلود کتاب معمای بی نهایت

نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم

نویسنده:
فرانک کلوز
درباره معمای بی نهایت

عنوان «معمای بی‌نهایت» در نگاه نخست به یکی از آن بازیچه‌های چوبی می ماند که پس از چند دقیقه بازی، از سر استیصال آن را به گوشه ای پرتاب می کنید، اما معمای بی‌نهایت در عنوان این کتاب به یک شگفتی واقعی ریاضی معطوف است که فیزیکدانان ذرات بنیادین را در نیمه‌ی اول قرن گذشته سردرگم کرده بود. داستان پیموده شدن این جاده‌ی پرفراز و نشیب توسط فیزیک، اکنون از سوی «فرانک کلوز» فیزیکدان نظری سرشناس و نویسنده‌ی چیره‌دست، بازگو می‌شود.

عنـوان فرعی کتاب کلوز «نظریه‌ی میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عـالم» است و روایتگر داستان چگونگی پیدایش نظریه میدان است. تا دهه‌ی ۱۹۳۰ الکترودینامیک کوانتومی نظریه‌ی زیبا و ظریفی برای برهم‌کنش نور با اتم‌ها فراهم کرده بود. اما در نگاهی موشکافانه‌تر، معادلات پیش‌بینـی کردند که احتمال وقوع رویـدادهای خاصی بی‌نهایت است.

فرانسیس ادوین کلوز (فرانک کلوز) متولد ۲۴ جولای ۱۹۴۵ فیزیکدان ذرات بنیادی و استاد بازنشسته‌ی فیزیک دانشگاه آکسفورد است. شهرت او علاوه بر تحقیقات علمی به خاطر سخنرانی‌ها و تلاش‌هایش برای عامه فهم کردن علوم است. او پس از اتمام دوره‌ی پسادکتری در استنفورد، از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ در مرکز سرن سوئیس به کار تحقیقاتی مشغول بود و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ مدیر ارتباطات و فعالیت‌های آموزشی سرن بوده است. او از سال ۲۰۰۱ استاد تمام‌وقت دانشگاه آکسفورد شد و در همین حین استاد مهمان دانشگاه بیرمنگام نیز بوده است. او علاوه بر کتاب حاضر کتاب‌های مهم دیگری نیز تألیف کرده است از جمله: پیاز کیهانی در سال ۱۹۸۳، میراث ستاره‌ی صبح در سال ۲۰۰۰، اودیسه‌ی ذرات در سال ۲۰۰۲، فیزیک ذرات در سال ۲۰۰۴، هیچ در سال ۲۰۰۸، نوترینو در سال ۲۰۱۰، نظریه‌های همه چیز در سال ۲۰۱۷ و چند کتاب دیگر.

از افتخارات و جوایز او می‌توان به این موارد اشاره کرد: همکاری تحقیقاتی با موسسه فیزیک از سال ۱۹۹۱؛ مدال کلوین در سال ۱۹۹۶ به خاطر سهم چشمگیر او در عامه فهم کردن فیزیک؛ نیابت ریاست انجمن پیشرفت علوم بریتانیا از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹؛ دریافت نشان OBE (بالاترین نشان افتخار امپراتوری بریتانیا) در سال ۲۰۰۰؛ ریاست تیم بریتانیایی المپیاد فیزیک از ۲۰۰۳ به بعد و جایزه معتبر مایکل فارادی از انجمن سلطنتی در ۲۰۱۳.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهفرانک کلوز
مترجمتورج حوری
ناشرانتشارات مازیار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the infinity puzzle
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۳ کیلوبایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
79,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمای بی نهایت
معمای بی نهایت
نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم
انتشارات مازیار
0
(بدون نظر)
79,000
تومان