0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصویر بزرگ‌

معرفی، خرید و دانلود کتاب تصویر بزرگ‌

مجموعه قلمرو علم

نویسنده:
شون کارول‌
درباره تصویر بزرگ‌

نقد و بررسی کتاب تصویر بزرگ‌

کتاب تصویر بزرگ‌ اثر شان کارول، به دنبال درک خاستگاه جهان هستی و جایگاه انسان در آن از طریق علم فیزیک و فلسفه است. کارول با بررسی نظریات علمی مختلف از جمله نظریه بیگ بنگ، به دنبال توضیح چگونگی پیدایش و تکامل جهان هستی است. با وجود عظمت جهان، کارول به دنبال درک جایگاه انسان در این پهنه بی‌کران و یافتن معنای وجودی او است. کارول با بررسی دیدگاه‌های علمی و فلسفی، به دنبال یافتن معنای زندگی در دنیایی است که توسط قوانین فیزیک اداره می‌شود. جهان هستی مکانی بسیار بزرگ و کهن است که کهکشان‌های بی‌شماری را در خود جای داده است. در مقایسه با عظمت جهان، انسان موجودی کوچک و فانی است. با وجود کوچکی، انسان‌ها موجوداتی با ارزش و دارای معنا هستند و معنای زندگی توسط انسان و از طریق انتخاب‌ها و اعمال او ساخته می‌شود. کارول از هر دو علم فیزیک و فلسفه برای ارائه تصویری جامع از جهان و جایگاه انسان در آن استفاده می‌کند. با وجود عظمت جهان و کوچکی انسان، زندگی ما دارای معنا و ارزش است. ما می‌توانیم با درک جهان هستی و جایگاه خود در آن، به زندگی خود معنا ببخشیم. کتاب تصویر بزرگ‌ به دلیل پرداختن به موضوعات عمیق فلسفی و علمی، ممکن است برای خوانندگان غیرمتخصص کمی دشوار باشد. با این حال، کارول با زبانی ساده و روشن مفاهیم پیچیده را شرح می‌دهد و کتاب را برای مخاطبان عام نیز قابل فهم می‌کند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علمی حوزه فیزیک علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های فیزیک فیدیبو سر بزنید.


چرا کتاب  تصویر بزرگ‌ را بخوانیم

کتاب تصویر بزرگ‌ به دلیل پرداختن به موضوعات عمیق و بنیادی در مورد خاستگاه جهان هستی، جایگاه انسان در آن و معنای زندگی، اثری ارزشمند و خواندنی است. کارول با زبانی ساده و روشن، مفاهیم پیچیده علمی مانند نظریه بیگ بنگ، مکانیک کوانتومی و نسبیت را شرح می‌دهد تا تصویری جامع از ساختار و عملکرد جهان هستی را به دست آورید. با وجود عظمت بی‌کران جهان، جایگاه انسان در آن سوالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول می‌کند. کارول با بررسی ابعاد علمی و فلسفی، موجب آشنایی انسان با این موضوع شگفت انگیز خواهد شد تا جایگاه خود را در پهنه هستی درک کند. در دنیایی که توسط قوانین فیزیک اداره می‌شود، معنای زندگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ کارول با ظرافت به این سوال عمیق می‌پردازد و دیدگاه‌های مختلف علمی و فلسفی را در مورد آن بررسی می‌کند. برخلاف بسیاری از کتاب‌های علمی که به یک بعد از موضوع می‌پردازند، کارول در تصویر بزرگ‌ از دو منظر علمی و فلسفی به بررسی خاستگاه و معنای وجود انسان می‌پردازد. این رویکرد جامع، خواننده را به درکی عمیق‌تر از این موضوعات رهنمون می‌کند. کارول با لحنی گیرا و جذاب مفاهیم پیچیده علمی را شرح می‌دهد و از مثال‌ها و داستان‌های مختلف برای روشن‌تر کردن مطالب استفاده می‌کند. این امر باعث می‌شود تا کتاب تصویر بزرگ حتی برای خوانندگانی که پیش‌زمینه‌ای علمی ندارند نیز جذاب و خواندنی باشد. مطالعه این کتاب می‌تواند تفکر شما را به چالش بکشد و دیدگاه‌های جدیدی را در مورد جهان و جایگاه انسان در آن به شما ارائه دهد. در نهایت، تصویر بزرگ‌ باعث می‌شود تا معنای عمیق‌تر و والاتری در زندگی خود بیابد.


در بخشی از کتاب تصویر بزرگ‌ می‌خوانیم

در کارتون قدیمی رود رانر (میگ میگ)، وایل‌ای‌کایوت مدام از لبه پرتگاه رد می‌شد و روی هوا می‌دوید، اما برخلاف تجربه شخصی و آن‌چه از گرانش انتظار می‌رفت، هیچ‌وقت سقوط نمی‌کرد یا بهتر است بگوییم همان لحظه سقوط نمی‌کرد و حیران و بی‌حرکت در هوا معلق می‌ماند. او تنها زمانی سقوط می‌کرد که ناگهان متوجه می‌شد زیر پایش خالی است. همه ما وایل‌ای‌کایوت هستیم. از زمانی که بشر اندیشیدن آغاز کرد، جایگاه انسان در جهان هستی نیز تبدیل به مسئله‌ای تأمل‌برانگیز شد. چرا اینجا هستیم؟ پاسخ‌های زیادی برای این پرسش ارائه شده است و پیروان دیدگاه‌های مختلف هر از گاهی به مخالفت با یکدیگر برخاسته‌اند. اما مدت زیادی بود که دیدگاه مشترکی بین آن‌ها وجود داشت مبنی بر این‌که جایی آن بیرون، معنایی هست در انتظار کشف و پذیرفته شدن. پشت همه چیز هدفی پنهان است و برای همه چیز دلیلی وجود دارد. چنین باوری، نقش زمین زیر پای ما را دارد و ما همچون پایه‌ و ستونی، تمام اصول زندگی خود را بر آن بنا نهاده‌ایم. باور به چنین دیدگاهی، اندک اندک محو می‌شد. هرچه درک بهتری نسبت به جهان هستی پیدا می‌کردیم، دفاع از وجود هدفی متعالی ناممکن می‌نمود. تصویر قدیمی با تصویری جدید و حیرت‌آور جایگزین شده بود - تصویری که از بسیاری جهات مسرت‌بخش بود و نفس آدمی را بند می‌آورد و از جهاتی دیگر چالش برانگیز می‌شد. تصویر جدید برای سایر تصاویر نگران‌کننده و آزاردهنده به حساب می‌آمد. در این دیدگاه، دنیای سمج و یک دنده برای سوآلات بزرگ ما در رابطه با هدف و معنا هیچ پاسخ سرراستی نداشت. مشکل اینجاست که چنین تغییری را نپذیرفته‌ایم و پیامدهای مهم آن را تمام وکمال قبول نکرده‌ایم. مسائل و مشکلات بر همگان آشکار هستند. طی دو قرن گذشته، داروین دید ما را به زندگی از این رو به آن رو کرد، نیچه در داستان مرد دیوانه، سوگوار مرگ خدا شد، هستی‌گرایان تلاش کردند تا از دل پوچی به اصالت وجود دست پیدا کنند. با وجود این، اعضای فرقه‌ای که وجود خدا را انکار می‌کنند، به جمع مسئولین جامعه راه یافته‌اند. با همه این تفاسیر، بسیاری از مردم به روال عادی زندگی خود ادامه داده‌اند، انگار نه انگار که چیزی تغییر کرده است. بقیه هم از وضعیت جدید لذت می‌برند و در عین آرامش باور دارند که اگر موعظه‌های قدیمی را با چند موعظه جدید جایگزین کنیم، آن‌گاه می‌توانیم دیدگاه خود را با جامعه تطبیق دهیم.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب  تصویر بزرگ‌

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فیزیک علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

الکترومغناطیس از مقدماتی تا پیشرفته المپیاد فیزیک 3  نویسنده کمیته المپیاد فیزیک ژاپن انتشارات انتشارات مدرسه

تاریخ و سیر تکاملی مفاهیم فیزیک نویسنده هری وارووگلیس انتشارات فاطمی

ترمودینامیک پبشرفته برای مهندسین نویسنده دی ای وینتربون انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۲۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
504 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۴۸:۰۰
نویسندهشون کارول‌
مترجمهدیه شایسته
ناشرانتشارات مازیار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Big Picture
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۲۰ کیلوبایت
۵۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه قلمرو علم
شامل 58 عنوان کتاب
تصویر بزرگ‌
تصویر بزرگ‌
مجموعه قلمرو علم
انتشارات مازیار
0
(بدون نظر)
75,000
تومان