0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیاست

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیاست

نویسنده:
کنت میناگ
درباره سیاست

«سیاست فعالیتی است که به کمک آن می‌توان قالب زندگی انسانی را حفظ کرد و ای‌بسا بتوان گفت که سیاست همان خود زندگی است.»

«كنت ميناگ‌»، نظریه‌پرداز استرالیایی با اعتقاد بر این حرف کتاب «سیاست‌» را به نگارش درآورده است و تحولات پیش آمده در طول تاریخ بشر را با زبانی شیوا و روان بیان کرده است.

درباره کتاب سیاست

کتاب «سیاست‌» politics اثر «كنت ميناگ‌» سال 1995 منتشر شده است. این اثر از کتاب‌های مجموعه‌ی A Very Short Introduction است که دانشگاه آکسفورد آن‌ها را به چاپ رسانده است. این مجموعه حدود چهارصد کتاب دارد که هر کدام از آن‌ها آثار مختصری هستند و موضوعاتی همچون تاریخ، فلسفه و سیاست را روایت می‌کنند. این اثر تحولات سیاسی را از بازه‌ی زمانی جهان باستان تا قرن بیستم را بازگو می‌کند و موضوعاتی نظیر حقوق شهروندی، وطن‌پرستی در یونان و روم باستان، مسیحیت، دولت مدرن، تعادل قدرت، سیاست ورزی، احزاب، آموزه‌ها، دموکراسی و ایدئولوژی را شرح می‌دهد. «كنت ميناگ‌» نویسنده‌ی اثر درباره‌ی نگارش این کتاب گفته است: «این کتاب مقدماتی تلاشی است برای نشاندن سیاست در بستر علمی و بستر تاریخی‌اش در خلاصه‌ترین شکل. من در این کتاب کوشیده‌ام نظریه و عمل را در سیاست در یک کانون واحد جای دهم و چند خطای متداول در بحث از سیاست را نشان دهم و بپیرایم. اما درعین‌حال کاملاً واقفم که خطای هر فردی می‌تواند عین اعتقاد راسخ فرد دیگری باشد.»

مروری بر فصل‌های کتاب سیاست

کتاب «سیاست‌» اثر «كنت ميناگ‌» به زبان ساده و مختصر بسیاری از رخدادهای تاریخی و سیاسی را بیان می‌کند ازاین‌رو این اثر کتاب مفیدی برای افرادی است که می‌خواهند مطا‌لعه‌ در حوزه‌ی سیاسی و اجتماعی را شروع کنند. این اثر شامل سیزده فصل است که هر کدام از آن‌ها موضوعات مختلفی را بررسی می‌کند و امکان مطالعه‌ی چند صدسال را به خواننده می‌دهند. فصل‌های این کتاب عبارت‌اند از «چرا مستبدها به عالم سیاست تعلق ندارند؟»، «یونانیان باستان: چگونه یک شهروند باشیم؟»، «روم‌ها: معنای واقعی میهن‌پرستی»، «مسیحیت و ظهور فرد»، «ایجاد دولت مدرن»، «چگونه یک جامعه‌ی مدرن را تحلیل کنیم؟»، «روابط بین دولت‌ها: چگونه قدرت را متعادل کنیم؟»، «تجربه‌ی سیاست: ۱. چگونه یک سیاست ورز باشیم؟»، «تجربه‌ی سیاست: ۲. احزاب و آموزه‌ها»، «تجربه‌ی سیاست: ۳. عدالت، آزادی، و دموکراسی»، «بررسی سیاست با دیدگاه علمی»، «ایدئولوژی سیاست را به مبارزه می‌طلبد» و «آیا سیاست می‌تواند از قرن بیست و یکم جان سالم به در ببرد؟»

«كنت ميناگ‌» در فصل اول این اثر نظام حکومتی استبدادی را شرح می‌دهد و انواع آن را از بنی‌اسرائیل تا فرعون‌ها را بازگو می‌کند. فصل دوم کتاب درباره‌ی برابری حقوق شهروندی در یونان باستان است، رفتاری که در حال حاضر هم در خیلی از نقاط دنیا اجرا نمی‌شود. فصل سوم کتاب درباره‌ی تاریخ روم باستان است و نویسنده در این فصل از تحسین دانته نسبت به امپراتوری روم می‌گوید. فصل چهارم کتاب درباره‌ی طبقات اجتماعی و مردمان اروپا است که نویسنده در آن  قرون‌وسطی را به‌خوبی به تصویر می‌کشد. فصل پنجم کتاب گذر از قرون‌وسطی به دنیای مدرن را شرح می‌دهد و درباره‌ی تغییرات ناشی از این موج جدید می‌گوید. جریان جدیدی که در اروپا سبب کنار رفتن جامعه‌ی اشرافیت می‌شود.  

درباره كنت ميناگ‌

«كنت رابرت ميناگ‌» Kenneth Robert Minogue پروفسور، نظریه‌پرداز و استاد دانشگاه، اهل استرالیا است. او در 11 سپتامبر سال 1930 در نیوزلند به دنیا آمد و تحصیلاتش را در دانشگاه سیدنی به سرانجام رساند. او پس از پایان تحصیلاتش در سال 1950 در دانشگاه‌های اکستر و اقتصاد لندن به تدریس مشغول شد. او علاوه بر تدریس به نوشتن نظریه‌های سیاسی‌اش مشغول شد و مقالات زیادی منتشر کرد. او در سال 1986 برنامه‌ی تلویزیونی شش‌قسمتی درباره‌ی اقتصاد ارائه داد.

«كنت رابرت ميناگ‌» چندین کتاب درباره‌ی سیاست و اقتصاد ارائه داد که تعداد کمی از آن‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند. او در تاریخ 28 ژوئن سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب سیاست می‌خوانیم

شعارهایی مانند «امر شخصی امر سیاسی است» توصیه‌هایی برای عمل هستند که در لباس حقایقی درباره‌ی جهان عرضه می‌شوند. معنای چنین شعارهایی معمولاً مبهم است، اما اين شعارها مفاهیم ضمنی غیرفعالی دارند که ممکن است در شرایطی جدید فعال شوند و سیاست‌هایی را در پی‌ آورند و در برداشته باشند که با دیگر ارزش‌های مورداحترام ما، مثلاً آزادی فردی، منافات داشته باشند. می‌گویند قیمت آزادی هشیاری است، و یکی از اشکال مهم هشیاری توجه به لفاظی‌های سیاسی است. توجهی که عموماً از حقیقت امور پرده برمی‌دارد.

آغاز خردمندی در سیاست توجه به نشانه‌های تغییر است. سیاست، که نمایشی است از وهم و پندار، معانی‌اش را بر دیدگانی که دقت و تیزبینی ندارند آشکار نمی‌کند. واقعیت و توهم دسته‌بندی‌های اصلی مطالعات سیاسی هستند. مشکل از همان نام نهادها آغاز می‌شود. غلبه‌ی شیوه‌های غربی به این معنی است که امروزه همه‌ی کشورها دارای نوعی از سیاست، و مجموعه‌ای از نهادها – پارلمان، قانون اساسی، منشور حقوق، اتحادیه‌های کارگری، دادگاه، روزنامه، وزرا و غیره- هستند که این‌طور القا می‌کند که در همه جای دنیا امور به یک‌شکل پیش می‌روند. حرفی غیرواقعی‌تر از این نمی‌توان گفت. مثلاً در این مقامی به نام نخست‌وزیر وجود دارد، و بسیار پیش آمده که دولتمردان خارجی در درک این موضوع که میزان دخالت نخست‌وزیر ژاپن در سیاست داخلی کم‌تر از رهبران کشورهای دیگر است، دچار مشکل شده‌اند.

مثال دیگر این‌که در سال ۱۹۳۶ استالین قانون اساسی اتحاد جماهیر شوروی را، که به عقیده‌ی خیلی‌ها پیشرفته‌ترین قانون اساسی دنیا بود، ارائه کرد، قانونی مملو از حقوق و تدابیری برای حفاظت از حقوق مردم اتحاد جماهیر شوروی. واقعیت این نود که استالین درست در همان زمان مشغول «پاک‌سازی» نخبگان شوروی در دادگاه‌های ساختگی بود. میلیون‌ها نفر از اتباع او به جوخه‌ی آتش سپرده می‌شدند. دروغ گفتن سیاستمداران بی‌سابقه و عجیب نیست، ولی آنچه بسیار گیج‌کننده‌تر است، رابطه‌ی پیچیده‌ی بین نام‌ها و واقعیت است.

بالاتر از همه، نام خود سیاست. وقتی مفاهیم آن‌قدر کشیده می‌شوند که پاره می‌شوند، فایده‌شان را از دست می‌دهند. سابق بر این «سیاست» صرفاً به اعمال پادشاهان، پارلمان‌ها، و وزرا، و به فعالیت‌های سیاست ورزانی اطلاق می‌شد که عصای دستشان یا مانع راهشان برای دستیابی به فرمانروایی بود. هر چیز غیرازاین‌ها زندگی اجتماعی یا خصوصی بود. با افزایش قدرت حکومت‌ها، تقریباً هر چیزی به‌نوعی «سیاسی» قلمداد می‌شود. ما اینجا فقط یکی از دلایل بی‌شمار این مسئله را بیان می‌کنیم.

ترجمه کتاب سیاست به زبان فارسی

کتاب «سیاست‌» اثر «كنت ميناگ‌» را «بهمن دارالشفایی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر ماهی» سال 1386 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «بهمن دارالشفایی» مترجم این اثر متولد سال 1358 است و تحصیلاتش را در رشته‌ی مهندسی صنایع به سرانجام رسانده است. او مدتی را به روزنامه‌نگاری مشغول بود و با روزنامه‌های همشهری، شرق، اعتماد ملی و مجله‌ی چلچراغ همکاری داشت. او در حال حاضر به‌طورجدی وارد عرصه‌ی ترجمه‌ی آثار نویسندگان بین‌الملل شده است و از ترجمه‌های دیگرش می‌توان به کتاب‌های «بیوه‌ها» اثر «آريل دورفمن»، «صبحانه در تیفانی» اثر «ترومن کاپوتی»، «آس و پاس در پاریس و لندن» اثر «جورج اورول‌» و «گیرنده شناخته نشد» اثر «كاترين كرسمن تيلور» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. 

کتاب سیاست برای چه کسانی مناسب است

کتاب «سیاست‌» اثری کم‌حجم است از این‌رو بسیار متناسب برای آشنایی با دوره‌های مختلف تاریخ است، زیرا اکثر کتاب‌های تاریخی با تعداد صفحات بالا و نثر سنگین نگاشته شده‌اند در حالی که روانی نثر این کتاب که ناشی از ترجمه‌ی خوب آن است متناسب همه‌ی گروه‌های کتاب‌خوانی است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
315.۰۰ بایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهکنت میناگ
مترجمبهمن دارالشفایی
ناشرنشر ماهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Politics
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۱/۲۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۱۵.۰۰ بایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

واقعا من نمی دونم این به اصطلاح پژوهشگر یا متخصص ، چطور دارد تحلیل های شخصی خود را بر تاریخ اندیشه سیاسی مستند می سازد ، اصلا خواندن یک دور تاریخ اندیشه سیاسی به کنار ، یک دور خواندن رسالات افلاطون خیلی خوب نشان می دهد که دوستمان این متن را در هنگام خواب روی کاغذ آورده ...!

5

یکی از بهترین کتاب‌های این مجموعه‌ست، ترجمه عاااالی و محتوا عااالی‌تر. واقعا ازون کتاباست که باید تو مدارس تدریس بشه حتی

5

به نسبت بقیه کتاب های این مجموعه یه خرده ضعیف تر بود اما بازم کتاب خوبی بود??

5

حتما پیشنهاد میکنم بخونینش:)

5

کتاب خوب با ترجمه‌ای روان

5

نخوندمش هنوز

5

فوق العاده متوسط

4.7
(19)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیاست
سیاست
کنت میناگ
نشر ماهی
4.7
(19)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
40,000
تومان