0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دن کیخوته

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دن کیخوته

درباره دن کیخوته

دُن کیخوته (دُن کیشوت) قهرمانِ رمانِ مشهورِ سروانتس متعلق به نیمه‌ی دوم قرنِ شانزدهمِ میلادی است. روزگارِ شوالیه‌گری و شهسواری با همه‌ی اخلاقیات و دلاوری‌ها و آیین‌هایش مدتی است سپری شده است. در این دوران حتی خواندنِ داستان‌های مربوط به شوالیه‌ها نیز ممنوع است.

آلونسو کیشانو پنجاه‌ ساله‌ است، کتابخا‌نه‌‌ی مفصلی دارد و به خواندنِ سرگذشتِ شهسوارانِ گذشته بسیار علاقه‌مند است. زمین‌ا‌ش را می‌فروشد تا کتاب‌های بیشتری بخرد و در جهانِ شوالیه‌گری بیشتر غرق شود. آلونسو کیشانو خواب و خوراکش را بر سرِ خواندنِ این حکایات می‌گذارد و آرزو دارد خود بتواند افتخاراتِ آنان را تکرار کند. تا روزی که دچارِ توهم می‌شود، خود را شهسواری می‌پندارد که رسالت دارد جهان را از دستِ شریران و دیوان و جادوان نجات دهد. او جهانی «آرمان‌شهری» در ذهن دارد و برای تحققِ آن، خود واردِ کارزار می‌شود. ابزارِ نبردِ او همچو جهانِ آرمانی‌اش کهنه و زنگ‌زده و ناکارآمد است. باید نامی داشته باشد درخورِ یک شهسوار، و بانویی که عشق و وفاداریش را نثار او کند... نامی اشرافی برای خود انتخاب می‌کند:

دُن ‌کیخوته دِ لا مانچا (Don Quijote de la Mancha)

و...

داستانِ دُن کیخوته نزدیکِ پنج قرن است که همچنان طراوت و تازگیِ خود را حفظ کرده است، زیرا این شخصیت در طولِ سال‌ها به فراوانی، در حدِّ خُرد و کلان، در عرصه‌ی عمومی و خصوصی، در هر گوشه‌ای از این جهان بازتولید شده است و همچنان می‌شود. از این‌رو این کاراکتر برای همه آشنا و به‌روز است. این‌ها گاهی تنها موجب خنده و مضحکه می‌شوند و گاهی جهان را به خون می‌کشند. بازتولیدِ جهانی مُرده، جهانِ ارزش‌های کهنه و مندرس می‌تواند به فاجعه ختم شود و هستیِ میلیون‌ها انسان را به تباهی بکشد.

به‌این‌خاطر خواندنِ مجددِ «دُن‌ کیخوته»‌ی سروانتس و یا حالا روایتِ جمع‌و‌جور و طنازانه‌ی اریش کِستنر از آن، در روزگارِ ما نیز از واجبات است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
73.۲۸ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۱۸:۲۱
نویسندهاریش کستنر
نویسنده دوم میگل د سروانتس
مترجمحمید زرگرباشی
راوینوید پدرام
راوی دومرضا بصیری
راوی سوممعین وصال
راوی چهارممحمد کربلایی
ناشرنشر صوتی پدرام
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۰۹
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۳.۲۸ کیلوبایت
۰۱:۱۸:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
سرگرم‌کننده 🧩

منظورشون دن کیشوت است. نمیدونم چرا اینطوری نوشته... به هر صورت من برای انتشارات دیگه ای را خواندم و بامزه بود. روایت اریش کستنر از دن کیشوت است.

4
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دن کیخوته
دن کیخوته
اریش کستنر
نشر صوتی پدرام
4
(1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
18,000
تومان