0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادگار مبارزه

معرفی، خرید و دانلود کتاب یادگار مبارزه

زندگی و مبارزات سیدمحسن امیرحسینی به روایت خاطرات و اسناد
درباره یادگار مبارزه

انتشارات ایران در طول سال‌های فعالیتش رویکردهای گوناگونی در حوزۀ چاپ و نشر کتاب دنبال کرده است؛ از جمله، تولیداتی در عرصه‌های رسانه و ارتباطات، ادبیات، هنر، تاریخ، مدیریت، فلسفه و سیاست بین‌الملل که برخی از این آثار مورد توجه اقشار فرهیخته و عموم مردم قرار گرفته است. حال، علاوه بر پیمودن راه گذشته، تلاش در جهت ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت اسلامی، فصل جدیدی از فعالیت‌های نوین انتشارات را پیش روی مخاطبان ما قرار می‌دهد.

انقلاب اسلامی ایران ارائه‌دهندۀ گفتمان جدیدی در دورۀ معاصر بوده که بعد از گذشت چهار دهه، تأثیر این گفتمان در حوزۀ داخلی، منطقه‌ای و حتی جهانی به‌خوبی قابل مشاهده است. حجم انبوه آثار و منابعی که توسط پژوهشگران داخلی و خارجی در مورد انقلاب اسلامی، جبهۀ مقاومت اسلامی و دفاع مقدس پدید آمده، نشان از اهمیت این گفتمان دارد. با وجود این، برای تبیین و معرفی این گفتمان راه طولانی در پیش است و جای خالی آثار متنوعی در تبیین آن مشهود است.

کتاب «یادگار مبارزه» روایتی از زندگی و فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی سیدمحسن امیرحسینی است. امیرحسینی از جمله مبارزان انقلابی بود که در روند جریان‌های پیروزی انقلاب اسلامی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ حضور و به دلیل ارتباط با گروه‌های سیاسی انقلابی آن دوره، از وقایع مهم آن دوره آگاهی داشت. اگرچه شاید امیرحسینی در تاریخ انقلاب اسلامی چهرۀ چندان شناخته شده‌ای نباشد، اما به دلیل حضور پررنگ او در وقایع مهم این دوره، خاطرات ایشان از فعالیت‌های گروه فداییان اسلام، هیئت‌های مؤتلفه اسلامی و جریان‌های سیاسی دوره مصدق و آیت‌الله کاشانی، روایت متفاوت و پرجزییاتی است و زوایایی دارد که در خاطرات افراد و شخصیت‌های دیگر در آن دوره کمتر به چشم می‌خورد.

در کنار خاطرات امیرحسینی از فعالیت‌ها و اقدامات وقایع پیش از انقلاب، فصل آخر این کتاب به فعالیت‌ها و اقدامات امیرحسینی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۰۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
376 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۳۲:۰۰
نویسندهجواد عربانی
نویسنده دوممرضیه بیگی‌ زاده
ناشرانتشارات موسسه ایران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
135,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۰۵ کیلوبایت
۳۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادگار مبارزه
یادگار مبارزه
زندگی و مبارزات سیدمحسن امیرحسینی به روایت خاطرات و اسناد
انتشارات موسسه ایران
0
(بدون نظر)
67,500
تومان