0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درآمدی بر تحلیل و ارزیابی منظر

معرفی، خرید و دانلود کتاب درآمدی بر تحلیل و ارزیابی منظر

درباره درآمدی بر تحلیل و ارزیابی منظر

در طول زمان، مناظر دائما در حال تغییر بوده و این تغییرات هیچ‌گاه متوقف نخواهند شد و می‌توان بروز تغییرات در منظر را، فرایندی اجتناب ناپذیر خواند. اما نکته مهم دراین ارتباط آن است که این تغییرات و نتیجه حاصل از آنها می‌بایست به درستی مدیریت شوند.

این مدیریت، به معنی محدود کردن توسعه و تغییرات در منظر نیست، بلکه با فراهم کردن بستری برای شناخت وضعیت و منابع موجود در منظر و بررسی نحوه تأثیرگذاری توسعه براین منابع، می‌توان چگونگی این تغییرات را در آینده پیش بینی کرد. بنابراین با این شناخت می‌توان اطمینان حاصل کرد که تغییرات احتمالی ناشی از توسعه نه تنها ویژگی‌های منحصربفرد و منابع موجود در منظر را تحت تأثر قرار نمی‌دهند بلکه موجبات تقویت این ویژگی‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

پیرو مسائل و مشکلاتی که در سال‌های گذشته، در محیط زیست و مناظر مختلف ایجاد شده و به تبع آن کیفیت زندگی انسان را دچار اختلالاتی کرده، بر ضرورت به‌کارگیری روش‌ها و رویکردهای که قادر باشند، این تغییرات را مدیریت کرده و فرایند توسعه را به گونه‌ای پایدار هدایت کنند، تأکید شده است. بر همین اساس، ضرورت دارد که توسعه‌دهندگان پیش از ایجاد هرگونه تغیر در منظر، از ویژگی‌های آن مطلع بوده و پیامدهای تصمیمات خود را بر این ویژگی‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و در نهایت قادر به مدیریت صحیح این تغییرات باشند.

موضوع ارزیابی منظر سال‌های طولانی است که در کشورهای مختلف دنیا مورد مطالعه و بحث قرار گرفته و امروزه به عنوان یکی از مطرح‌ترین موضوعات در حوزه علم منظر، توجه بسیاری از فعالان این حوزه را به خود جلب کرده و همواره مسئولیتی درخور توجه و با اهمیت برای تمامی متخصصین حوزه منظر در راستای حصول اطمینان از میزان سازگاری روش‌ها و رویکردهای مورد استفاده در توسعه با شرایط موجود در منظر محسوب می‌شود. در حقیقت، مدیریت بهینه و کارآمد منظر در وهله اول در گرو ارزیابی مناسب آن است تا از آن طریق بتواند، از بروز اشتباهات و خطاهای گذشته و به تبع آن از اثرات منفی ناشی از این اشتباهات تا حد امکان جلوگیری نموده و گامی در راستای برنامه‌ریزی منظر در جهت توسعه پایدار برداشت.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
21.۲۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
244 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۸:۰۰
نویسندهنسیم صحرائی‌نژاد
ناشرانتشارات جهاد دانشگاهی قزوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۱.۲۰ کیلوبایت
۲۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درآمدی بر تحلیل و ارزیابی منظر
درآمدی بر تحلیل و ارزیابی منظر
نسیم صحرائی‌نژاد
انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین
0
(بدون نظر)
80,000
تومان