0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلیدر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کلیدر

(مجموعه کامل)
ناشر:
فیدیبو
درباره کلیدر

فیدیبو ارائه می‌کند: «کتاب صوتی کلیدر، کاری از نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه»

کِلیدر بلندترین رمان ایرانی و دومین رمان بلند جهان، اثر ماندگار محمود دولت آبادی است. این کتاب صوتی به سرپرستی گویندگی آرمان سلطان‌زاده، همراهی بیش از ۱۰۰ گوینده زبده و باسابقه و قطعاتی از آلبوم‌ها و اجراهای کیهان کلهر تهیه شده است. محمود دولت‌آبادی نیز به عنوان گوینده افتخاری در بخش‌های از این کتاب صوتی حضور دارد. کتاب صوتی کلیدر دارای ویژگی‌های منحصربفردی چون حضور بیش از ۱۰۰ گوینده زبده و باسابقه رادیویی، همکاری دو ناشر بزرگ صوتی ایران؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه، قطعات و اجراهایی از کیهان کلهر و با گویندگی افتخاری محمود دولت آبادی است.


کتاب صوتی کلیدر با توجه به ویژگی‌های منحصربفردی که دارد، بزرگ‌ترین پروژه کتاب صوتی ایران خواهد بود. برای ضبط این اثر سترگ دو ناشر صوتی؛ نشر صوتی آوانامه و رادیو گوشه همکاری داشته‌اند. سرپرستی گویندگان بر عهده آرمان سلطان‌زاده بوده و همانطور که ذکر شد بیش‌از ۱۰۰ گوینده و صداپیشه در نقش‌ شخصیت‌های مختلف این رمان در این اثر حضور دارند. از جمله این گویندگان می‌توان به؛ فریبا متخصص، مهبد قناعت پیشه، محسن بهرامی، شیما درخشش، بیوک میرزایی، محسن زرآبادی، تایماز رضوانی، نورالدین جوادیان، مهدی صفری، ارشیا شریعتی و.. اشاره کرد. برای ساخت موسیقی این اثر از بخش‌هایی از اجراها و آلبوم‌های کیهان‌ کلهر - کمانچه‌نواز و موسیقیدان برجسته ایرانی - استفاده شده که آواها و قطعات انتخاب شده به خوبی گویای فضای کلی کتاب و منطقه جغرافیایی اتفاقات آن است. از دیگر نقاط قابل اشاره در خصوص صداها و نواهای این اثر باید اشاره داشت که تمام صداهای پس‌زمینه آن در منطقه سبزوار، نیشابور، روستای کلیدر و دیگر روستاهای آن مناطق ضبط شده است. این صداها نیز کمک می‌کند شنونده این اثر خود را در صحنه رویدادها و حوادث حس کرده و فضای حاکم بر داستان را به خوبی درک کند.


کتاب کلیدر اثر محمود دولت‌آبادی یکی از ماندگارترین آثار در ادبیات معاصر فارسی است. دولت آبادی در این کتاب با تسلط مثال‌زدنی‌اش در زبان و فرهنگ عامه، ادبیات کهن، اصطلاحات و ادبیات شفاهی و قدرت خارق‌العاده نویسندگی‌اش توانسته این بلندترین رمان ایرانی را تبدیل به ماندگارترین اثر در حافظه ایرانیان کند. درباره کلیدر بلندترین رمان ایرانی کتاب کلیدر در سه هزار صفحه و ده جلد توسط انتشارات دنیای معاصر منتشر شده است. نسخه چاپی کتاب به ترتیب هر دو جلد در یک مجلد است؛ جلد اول و دوم و، جلد سوم و چهارم، جلد پنجم و ششم، جلد هفتم و هشتم، جلد نهم و دهم.


این رمان پس از رمان در جست و جوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست به عنوان دومین رمان بلند جهان شناخته می‌شود که این خود نکته قابل تاملی برای یک نویسنده ایرانی است که اثرش همسنگ اثری چون در جست‌وجوی زمان از دست رفته باشد. داستان کلیدر درباره چیست؟ داستان کلیدر برگرفته از داستان واقعی زندگی گل محمد، دلاور خراسانی، و زندگی مردمان روستاهای نیشابور و سبزوار است. نام کلیدر Kelidar وام گرفته از کوهی است که بین شهرهای نیشابور، سبزوار و قوچان در استان خراسان واقع شده است. اکثر مردمان این سرزمین کردهایی هستند که در سالهای گذشته به این منطقه کوچ داده شده‌اند.

داستان کتاب کلیدر در سالهای ۱۳۲۵ تا ۱۳۲۷ اتفاق می‌افتد. این سالها سالهای پس از جنگ جهانی دوم است و ایران نیز متاثر از همین جنگ و نزاع بین نیروهای متحدین و متنفین فضایی آشفته و پرفراز و نشیب را طی می‌کند. داستان کلیدر از جایی شروع می‌شود که مارال سوار بر اسبش در حال تاختن به سوی زندان شهر است تا با پدر و نامزدش - دلاور- که هر دو در حبس هستند دیدار کند. دولت‌آبادی برای معرفی شخصیت‌های اصلی این رمان از همین دیدار استفاده کرده است. داستان کلیدر حول خانواده کلمیشی رقم می‌خورد که پنج فرزند دارند و گل محمد یکی از شخصیت‌های اصلی این رمان از فرزندان این خانواده است. این خانواده به شغل چوپانی مشغول هستند و در روستا زندگی می‌کنند، خشکسالی و اثرات منفی جنگ بر زندگی این خانواده نیز تاثیر داشته و معیشت آن‌ها را سخت‌تر کرده است. در ادامه داستان ما وارد داستان عاشقانه مارال و دلاور و البته حضور گل محمد می‌شویم. به خاطر این عشق منازعات زیادی بین اعضای این خانواده و نامزد مارال در می‌گیرد و دشمنی‌ها فراتر از یک جنگ خانوادگی تبدیل به منازعه‌ای قومی می‌شود و به تراژدی ختم می‌شود. پس از حضور دو امینه که به بهانه اخذ مالیات و بیش‌تر برای پیدا کردن ردی از قتل صورت گرفته در آنجا، رنگ و رویی سیاسی نیز به این داستان اضافه می‌شود و شخصیت جدیدی به نام ستار - که از اعضای حزب توده است - نیز به اثر اضافه می‌شود تا سرنوشت گل‌محمد به کلی دگرگون شود.


درباره محمود دولت آبادی:

محمود دولت‌ آبادی از نویسندگان شاخص دوران مدرن در ایران است که کارنامه پر و پیمانی از رمان، داستان کوتاه، فیلم‌نامه و ناداستان دارد. او همدوره و همنشین نام‌های بزرگی چون احمد شاملو، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی و محمدعلی جمالزاده بوده است. دولت آبادی در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه شد. او در طی سالهای طولانی فعالیت خود با بهره‌گیری از تسلطش به زبان وادبیات کهن فارسی، ادبیات بومی و اقلیمی، ساختارهای زبانی و قلم‌ِ منحصربفرد و جادویی‌‌اش تبدیل به یکی از نمادهای فرهنگی ادبی ایرانیان شده است. کلیدر به اذعان خود دولت‌آبادی بزرگترین کاری است در ادبیات انجام داده است. او بادر آثارش بازتاب دهنده هنر و فرهنگ خطه خراسان، داستان‌ها و روایت‌های بومی آن منطقه و آداب و رسوم زندگی روستاییان بوده است.


چرا باید کتاب صوتی کلیدر را بشنویم؟

همانطور که قبلا اشاره شد کلیدر بلندترین رمان ایرانی است، شاید خواندن یک رمان ده جلدی به نظر کار سنگین و حتی غیرممکنی بیاید، اما شنیدن کتاب صوتی کمک می‌کند تا بدون محدودیت در هر زمان و هر مکان که هستیم بتوانیم به متن یکی از ماندگارترین آثار ادبی ایران سفر کنیم. نسخه صوتی کلیدر فارغ از محتوای فاخر و خواندنی کتاب ویژگی‌های منحصربفرد و جذاب ویژه‌ای دارد؛ تنوع گویندگان، هر گوینده یکی از شخصیت‌های رمان را بازخوانی کرده است، وجود گویش کرمانجی در کنار نغمه‌ها و آهنگ‌های کیهان کلهر فضایی یگانه و خاص به این کتاب بخشیده که هر شنونده‌ای را به خود جلب می‌کند. فرقی نمی‌کند طرفدار رمان‌های تاریخی، سیاسی باشید یا رمان‌های عاشقانه، حتی فرقی نمی‌کند که پیش از این هیچ رمانی نخوانده باشید! کلیدر به عنوان نمادی فرهنگی برای ایرانیان شمرده می‌شود و برای همیشه در حافظه ایرانیان خواهد ماند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
6.۵۳ مگابایت
مدت زمان
۱۱۶:۰۹:۲۸
نویسندهمحمود دولت آبادی
راویگروه گویندگان
راوی دومآرمان سلطان زاده
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
50 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶.۵۳ مگابایت
۱۱۶:۰۹:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 147 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (62)
گیرا 🧲 (50)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
92 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳

من سال ۸۹ کلیدر را خواندم هشت ماه درگیر کتاب بودم چون نمی‌توانستم یک نفس کتاب را بخوانم وقایع سال قبل و اتفاقات زندگی را در داستان میدیدم من خراسانی هستم حتی به سبزوار ،کلیدر ،چارگوشلی،عبدالله گیو سفر کردم تا از نزدیک محله ها را ببینم من کلیدر را زندگی کردم حالا سال ۴۰۲ دوباره حوادث سال قبل دوباره سختی زندگی انگار این دوازده سال خشک شده و باز تکرار. آن زمان به سن گلمحمد بودم الان از خان محمد بزرگترم ولی ...فقط یک چیز متوانم در مورد کتاب کلیدر بگویم اگر آن را بخوانید تا آخر عمر در هر محفلی حرفی برای گفتن دارید بقول پیر خالو خاطر جمع...

5
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

سلام لطفاً تخفیف هفتاد درصدی رو دوباره قراار بدید . سپاس فراوان

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

سلام.کتاب خوبیه ولی پلیر فیدیبو افتضاحه بارها پیش میاد که داری کتاب رو گوش مسدی ناگهان قط میشه و وقتی دوباره پلی میکنی برمیگرده از ۲۰ دقیقه قبل شروع میکنه اولش که قیمت کتاب ۸۰۰ بود با وجود اینکه میدونستم زحمت زیادی بابت اجرای این اثر بزرگ کشیده شده نمیتونستم خودم رو برای خریدنش رازی کنم بعد که تخفیف ۵۰ درصدی خورد فورا خریدمش و الان که دارم گوشش میدم مطمنم اگر میدونستم که اینقدر خوب اجرا شده اگر قیمتش همون ۸۰۰ بود باز ارزش خرید رو داره. با خرید گوش دادن به این کتاب اولا با قیمت مناسبی این اثر سترگ که کمتر کسی توان این رو دارد که نسخه چاپی اون رو به انتها برسونه خوندیم دوم اینکه نسخه صوتیش خیلی خوب با موسیقی عالی و صدای هنرپیشگان صدا سبما اجرا شده و شبیه به یک سریال دنباله دار آدم رو دنبال خودش میکشه سوم اینکه همه جا میشه اون رو دنبال کرد داخل ماشین هنگام رانندگی، زمان پیاده روی، زمانی که به کاری مشغولیدو.. چهارم اینکه این کتاب خیلی عالی فضای دوران خودش رو معرفی کرده بخصوص که داستان کتاب ریشه در واقعیت هم دارد.

5

نمی‌دونم چی بگم؛ این کتاب خیلی و این اجرای صوتی خیلی قیمتیه، شما با این صداها زندگی میکنی، باهاشون دوست میشی و براشون دل‌نگران… من همیشه میدیدم مامانم مثل گنج از ۱۰ جلد کتاب کلیدرش محافظت میکنه و دلیلش رو الان میفهمم و اگه ذره‌ای شک دارید که این سبک داستان‌های ایرانی خوشتون نیاد ارزش امتحان کردن رو داره من کل کتاب‌هارو یک‌جا گرفتم و واقعا ذره‌ذره روزی یک ساعت یا کمتر دارم گوش میدم که مبادا تموم بشه! به قول یکی از دوستان بعد این کتاب شما تا آخر عمر تو هر محفلی حرفی برای گفتن دارید و خودم اضافه کنم که برام مثل درس زندگیه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️

جالبه مردم برای یه وعده پیتزا ۱ ملیون هزینه‌میکنن ، برای یک شاهکار ادبی مثل کلیدر که تخفیفش درست اعمال نشده ، کلی کامنت منفی میدن...همین چند نفری هم که موندن تا فرهنک ایرانی را زنده نگه دارن نا امید نکنید...برای این کتاب و روایت اون زحمت کشیده شده

1

بدترین رمانی که در عمرم دیدم. یه فاجعه به تمام معنا. این کتاب از همه نظر افتضاحه. سراسر دروغ‌های سیاسی. روند داستان انقدر ایراد و اشکال داره که نگو. یه اثر سخیف در حد سریال‌های گمنام شبکه دو، نوشته یه نویسنده معلوم‌الحال. کتابی که بین مردم الکی معروفش کردن. البته خیلی از افراد روشن این کتاب رو رد میکنن. خلاصه حیف وقت. حیف پول. حیف کاغذی که پای چاپ این کتاب حروم شه. متاسفانه آرمان سلطان‌زاده هم اشتباهات خوانش داشت.

1

چرا تخفیف ۷۰ درصد اعمال نمیشه تو سبد خرید که میره میشه ۳۰ درصد

5
انگیزه‌بخش 🚀

کلیدر را با تمام وجود شنیدم رمانی با شخصیت‌های متعدد که هر یک به غایت و استادانه پرداخته شده و به باور شنونده نفوذ می‌کنند، آنچنان که گویی با آنها زندگی می‌کند، در مسیر زندگی آنها سیر می‌کند، غم و اندوهشان را به جان راه می‌دهد و با شادی‌هایشان پایکوبی می‌کند . توانمندی و مهارت نویسنده و هنرمندی بی‌بدیل گویندگان از این کتاب گویا نمایشی ساخته است که با وجود طولانی بودن، شوق شنیدن دوباره و شاید چند باره را در شنونده زنده نگه می دارد .

4
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️

یک اثر ماندگار و فوق العاده . جناب سلطان زاده و همکارانشون، با ترکیب موسیقی فوق عالی استاد کلهر و صداگذاری های شاهکار؛به خوبی توانسته اند، در سبک کتاب های صوتی یک استاندارد ایجاد نمایند که به شدت حرفه ای، درست و پر قدرت می باشد. خود کتاب مطمئنا دارای نواقصی هم می باشد ولی اجراها آنقدر قدرتمنده که به خوبی می تونه پوشش بده و یک تجربه بسیار خوب و لذت بخش را فراهم نماید . دست مریزاد به تمام عوامل به پاس زحمات و تلاشی که برای ماندگاری اثر خود در باب ادبیات نمودند .

3

قسمت های خوب کار که اعتبار نویسندس من صلاحیت نظر دادنش ر در خودم نمیبینم. تجربه ی شخصیم از گوش دادنش رو میتونم بیان کنم. گوینده ها اشتباهات ویرایشی دارن . گاهی هم کلمه رو درست متوجه نشدن . اصلاح هم نشده . این باعث شده ایجاز نویسنده در تولید واژگان زیبا از بین بره . اشکال دیگه هم به خود نرم افزار بر مگیرده . دایما خارج میشه و وقتی که دوباره وارد میشه از جای دیگری شروع میشه . این آزار دهندس مخصوصا موقع رانندگی یا زمانی که دستت بنده .

نمایش 82 نقد دیگر
4.4
(147)
اجرای روان 🎙️ (62)
890,000
٪50
445,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلیدر
٪50
کلیدر
(مجموعه کامل)
فیدیبو
4.4
(147)
اجرای روان 🎙️ (62)
890,000
٪50
445,000
تومان