0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مامور مخفی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مامور مخفی

نویسنده:
جوزف کنراد
درباره مامور مخفی

جوزف کنراد سال ۱۸۵۷ در لهستان و در خانواده‌ای از ملاکان اصیل، زاده شد. پدرش مرد ادب، نمایش‌نامه‌نویس و مترجم آثار انگلیسی و فرانسوی بود که به‌سبب فعالیت‌های میهن‌پرستانه، طی جنگ با روسیه به این کشور تبعید شد. مادر جوزف در اثر فرسودگی ناشی از رنج‌ دوره‌ی تبعید، در سی‌و‌چهار سالگی درگذشت و سرپرستی جوزف در ۱۸۶۹، پس از مرگ پدر، به عمویش سپرده شد. کنراد نوجوان بود که به دریانوردی تمایل نشان داد و در ۱۸۷۴، در هفده سالگی، وارد این حیطه شد؛ به بندر مارسی رفت و چندین سال با کشتی‌های بازرگانی، دریاها و اقیانوس‌ها را پیمود و نه‌تنها با دریانوردان معاشرت کرد، بلکه به محیط اشرافی فرانسه نیز راه یافت و با مطالعه‌ی فراوان به زبان لهستانی و فرانسوی بر معلومات خود افزود. سپس ناگهان، بی‌آنکه کلمه‌ای انگلیسی بداند، در ۱۸۷۸ مارسی را به مقصد بریتانیا ترک کرد. او مدت‌ها با کشتی‌های تجاری میان سنگاپور و بورنئو در رفت‌وآمد بود. در ۱۸۸۶ به تابعیت بریتانیا درآمد و به رمان‌نویسی روی آورد. اولین رمانش را در ۱۸۹۵ با عنوان دیوانگی المه‌یر منتشر کرد و بدین‌سان از دل دریا به ادبیات نقب زد. او با نوشتن رمان‌هایی همچون نوسترومو، لرد جیم، دل تاریکی به شهرتی عالم‌گیر رسید، تا آنجا که همان زمان نویسنده‌‌ای چون آندره ژید آثار کنراد را به فرانسوی ترجمه کرد. کنراد با رمان مأمور مخفی نبوغ زبانی و توانایی تازه‌ای در قصه‌گویی از خود بروز داد. کنراد را به‌حق مرد معجزه‌ی زبان می‌نامند؛ نویسنده‌ای لهستانی که بسیار دیر زبان انگلیسی آموخت، اما یکی از بهترین نثرنویسان ادبیات انگلیس شد.


مأمور مخفی تنها چکیده‌ی رذالت‌های آدولف ورلوک نیست، بلکه اثری است موشکافانه از تسلسل دنائت که همچون مهره‌های دومینو از سوی سیاست‌مردان حرکت داده می‌شود و آسیب‌پذیرترین شهروندان را قربانی می‌کند؛ داستانی بس غافل‌گیرکننده، تلخ و اضطراب‌آور که سویه‌ی تاریک آنارشیسم، تروریسم و استثمارِ برآمده از سیاست را بی‌پرده به نمایش می‌گذارد.


آدولف ورلوک، خراب‌کار حرفه‌ای، از سوی سفارتخانه‌ای ناشناخته مأموریت دارد در تظاهراتی مسالمت‌آمیز بمبی منفجر کند تا پلیس بتواند بی‌درنگ واکنشی سرکوبگرانه به معترضان نشان دهد‌؛ بمبی که منجر به از‌هم‌پاشیدن شیرازه‌ی زندگی ورلوک خواهد شد... و از این‌جاست که خشونت و دنائت لحظه‌به‌لحظه پررنگ‌تر می‌شود. تلاش ورلوک برای منفجرکردن رصدخانه‌ کاوشی چندوجهی در اخلاقیات آدمی است؛ چرخه‌ای از خشونت، قتل و انتقام که به این راحتی متوقف نخواهد شد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
789.۶۹ کیلوبایت
مدت زمان
۱۴:۰۲:۱۹
نویسندهجوزف کنراد
مترجمسهیل سمی
راویعلی خسروی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۸۹.۶۹ کیلوبایت
۱۴:۰۲:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

دوست نداشتم خیلی بد و خفه بود گفتم جلوتر میره شاید بهتر شه اما نشد

3
(3)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مامور مخفی
مامور مخفی
جوزف کنراد
رادیو گوشه
3
(3)
67,000
تومان