0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من و تَرکِش!

معرفی، خرید و دانلود کتاب من و تَرکِش!

تاریخ شفاهی «سرهنگ غلامرضا عسگری»
درباره من و تَرکِش!


نقد و بررسی کتاب من و تَرکِش! 

کتاب من و تَرکِش! اثر حسین باقوتی و مریم یوسفی‌پور، تاریخ شفاهی زندگی سرهنگ غلامرضا عسگری، رزمنده‌ای دلاور از خطه گلستان است که به قلم توانای این دو نویسنده به نگارش درآمده و توسط انتشارات نورالشهدا وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال 1401 منتشر شده است. سرهنگ غلامرضا عسگری از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی است که در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیاری از خود نشان داده است. او از سنین پایین و با آغاز جنگ تحمیلی، با شور و اشتیاق به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در عملیات‌های مختلفی حضور فعال داشت. کتاب من و تَرکِش! در قالب خاطرات شفاهی، روایتگر رشادت‌ها و دلاوری‌های سرهنگ عسگری و همرزمانش در دوران دفاع مقدس است. با نگاهی به جنگ‌های دوران معاصر درمی‌یابیم که دفاع‌ مقدس ملت ایران نقطه‌‌ی عطفی در تاریخ‌ معاصر به شمار می‌رود که یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی آن حضور همه‌ی اقشار و طبقات اجتماعی است؛ بنابراین برای نگارش دقیق تاریخ‌ دفاع‌ مقدس باید به سراغ شاهدان عینی این رخداد در سطوح مختلف رفت. این امر نیز تنها با رعایت دقیق اصول و فرآیندهای تدوین تاریخ‌ شفاهی میسر می‌شود. این کتاب هم به بیان جزئیات عملیات‌های مختلف، رشادت‌های رزمندگان، سختی‌ها و مشقت‌های جنگ، و همچنین فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های آنها می‌پردازد. اگر شما هم به کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

 مریم یوسفی‌پور و حسین باقوتی، نویسندگانی در عرصه دفاع مقدس

مریم یوسفی‌پور و حسین باقوتی، دو نویسنده برجسته در حوزه ادبیات دفاع مقدس هستند که به صورت مشترک آثار متعددی در این زمینه خلق کرده‌اند. این نویسندگان با قلم توانمند خود، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نشر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌پردازند. مریم یوسفی‌پور و حسین باقوتی تاکنون آثار متعددی به صورت مشترک به نگارش درآورده‌اند.

جهت مشاهده سایر آثار مریم یوسفی‌پور و حسین باقوتی کلیک کنید.

چرا کتاب من و تَرکِش! را بخوانیم

 کتاب من و تَرکِش! به طور مفصل به مقوله جهاد و شهادت در دوران دفاع مقدس می‌پردازد و تصویری واقعی و بدون اغراق از جنگ تحمیلی ارائه می‌دهد و خواننده را با سختی‌ها و مشقت‌های رزمندگان در آن دوران آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه انسان‌ها می‌توانند در شرایط سخت جنگ به رشد و تعالی برسند. معنویت و ایمان به عنوان یکی از عوامل مهم در صبر و استقامت رزمندگان در دوران جنگ مطرح می‌شود. رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در جبهه های نبرد، از جمله مفاهیم کلیدی این کتاب است. نویسنده به اهمیت دفاع از خاک میهن و جانفشانی در راه آرمان‌های ملی اشاره دارد. کتاب من و تَرکِش! به دور از شعارزدگی و اغراق، به بیان حقایق جنگ می‌پردازد و خواننده را با تلخی‌ها و شیرینی‌های آن دوران آشنا می‌کند. این کتاب با بیان خاطرات رزمندگان، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌کند و به نسل جوان یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان می‌شود. کتاب من و تَرکِش! به خواننده نشان می‌دهد که چگونه رزمندگان با از خودگذشتگی و فداکاری، از جان خود برای دفاع از کشور و آرمان‌های خود گذشتند. کتاب من و تَرکِش! به نقش وحدت و انسجام ملی در پیروزی رزمندگان در جنگ ایران و عراق می‌پردازد و به حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید تاکید دارد. کتاب من و تَرکِش! به مفاهیم خانواده، دوستی، عشق و وطن پرستی نیز می‌پردازد. در مجموع، کتاب من و تَرکِش! یک اثر جامع و کامل است که به بررسی مفاهیم مختلفی در حوزه جنگ، انسان و جامعه پرداخته است. این کتاب با زبانی ساده و لحنی داستانی به نگارش درآمده و خواننده را با خود همراه می‌کند. کتاب من و تَرکِش! به حفظ و نشر خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس کمک می‌کند و از این طریق، از فراموشی این دوران پرافتخار جلوگیری می‌کند. کتاب من و تَرکِش! به عنوان منبعی ارزشمند برای تاریخ معاصر ایران، می‌تواند برای علاقه‌مندان به این موضوع هم مفید باشد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب من و تَرکِش! 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۹۹ مگابایت
تعداد صفحات
298 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۶:۰۰
نویسندهحسین باقوتی
نویسنده دوم مریم یوسفی پور
ناشرنورالشهدا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۹۹ مگابایت
۲۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من و تَرکِش!
من و تَرکِش!
تاریخ شفاهی «سرهنگ غلامرضا عسگری»
نورالشهدا
0
(بدون نظر)
20,000
تومان