0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب

معرفی، خرید و دانلود کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب

کتاب متنی
درباره کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب


نقد و بررسی کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب

کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب نوشته مهرداد علیان، اثری ارزشمند در زمینه آموزش و پرورش است که با رویکردی نوین به مقوله کیفیت در کلاس درس می‌پردازد. این کتاب با تکیه بر تئوری انتخاب، راهکارهای عملی و کاربردی برای ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد محیطی شاد و پویا در کلاس درس ارائه می‌دهد. تئوری انتخاب، نظریه‌ای روان‌شناختی است که توسط ویلیام گلاسر مطرح شده است. این نظریه بر این اصل استوار است که انسان‌ها موجوداتی ذاتاً انتخاب‌گر هستند و در هر لحظه از زندگی خود، از میان انبوهی از گزینه‌ها، دست به انتخاب می‌زنند. گلاسر معتقد است که کیفیت زندگی هر فرد، به کیفیت انتخاب‌های او بستگی دارد. کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب، با در نظر گرفتن این نظریه، به بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و ارائه راهکارهایی برای ارتقای آن می‌پردازد. نویسنده کتاب، با نقد دیدگاه سنتی آموزش، بر ضرورت ایجاد محیطی آزاد و خلاق در کلاس درس تأکید می‌کند. در این کتاب، مفاهیمی کلیدی مانند: نیازهای اساسی انسان، انواع رفتار، کنترل درونی و بیرونی، کیفیت، مسئولیت‌پذیری و تشویق و تنبیه با زبانی ساده و قابل فهم تشریح شده‌اند. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه موفقیت و انگیزشی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی موفقیت و انگیزشی فیدیبو سر بزنید.

چرا کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب را بخوانیم

کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب با تکیه بر تئوری انتخاب، دیدگاه جدیدی به مقوله کیفیت در کلاس درس ارائه می‌دهد. این کتاب صرفاً به ارائه نظریه و تئوری نمی‌پردازد، بلکه راهکارهای عملی و کاربردی برای ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد محیطی شاد و پویا در کلاس درس ارائه می‌دهد. این راهکارها بر اساس تجارب و تحقیقات علمی صورت گرفته و قابل اجرا در کلاس درس هستند. این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است و برای تمام کسانی که به دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش هستند، مناسب است. در این کتاب، نویسنده با ارائه نمونه‌های ملموس و کاربردی، به خواننده کمک می‌کند تا مفاهیم تئوری انتخاب را در کلاس درس خود به کار ببرد. این کتاب برای معلمان، مربیان، والدین و تمام کسانی که به دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش هستند، مناسب است. 

در بخشی از کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب می‌خوانیم 

چوب، خط‌کش، فلک و کلماتی مانند این‌ها همه مفاهیمی هستند که شما را به یاد خاطراتی مشترک می‌اندازند. کلاس‌های سنتی، مملو از زور و اجبار و خالی از لذت و انگیزه. چه بسیار دانش‌آموزانی که در این کلاس‌ها هیچ طعمی از لذت نچشیدند و چه بسیار معلمانی که از کلاس‌های یکنواخت، خشک و بی‌روح خود رنج بردند. تنها به این دلیل که اعتقاد بر این بود " کلاسی خوب است که صدای احدی از دانش آموزان از آن نیاید و آن‌ها باید تا انتهای کلاس مثل میخ پشت نیمکت‌ها بنشینند و به حرف‌های معلم گوش دهند." اعتقادی که بسیاری از دانش آموزان را بی‌انگیزه و فراری از مدرسه می‌کرد و معلمان را به‌زحمت و انرژی زیادی وا‌می‌داشت. دانش آموزان آینده این مرزوبوم هستند و این آینده به دستان معلمان ساخته و تربیت می‌شود. تحقق کیفیت در رفتار دانش آموزان تأثیر بسزایی در زندگی و آینده‌ی آن‌ها خواهد داشت. وظیفه‌ای که بر عهده‌ی معلمان راهبر است. به‌طورکلی تئوری انتخاب به‌عنوان یکی از تئوری‌های روان‌شناختی، به ارتباط میان افراد می‌پردازد. به مدرسه‌ای که مفاهیم تئوری انتخاب در آن جاری شود مدرسه کیفی و به معلم آن معلم کیفی یا راهبر گفته می‌شود. در این کتاب با نقد دیدگاه سنتی و ارائه دیدگاه کیفی به‌عنوان جایگزین آن، به دنبال کیفیت‌بخشی به کلاس درس معلمان و ایجاد نشاط، انگیزه و لذت در آن هستیم. آیا اگر معلم از محیط کار خود و دانش‌آموز از محیط یادگیری خود که هر دو مدت‌زمان زیادی از روزشان را در آن سپری می‌کنند، لذت ببرند، انگیزه و اشتیاق بیشتری برای فعالیت در آن نخواهند داشت؟ آیا بازدهی در این محیط بالاتر نخواهد رفت؟ استفاده از دیدگاه‌های تئوری انتخاب در کلاس درس، با به وجود آوردن روابط خوب بین معلم و دانش‌آموز و همچنین دانش آموزان با یکدیگر، نیازها و تفاوت‌های فردی آنان را به رسمیت شناخته و شأن و منزلت انسانی آن‌ها را محترم می‌شمارد. یک معلم کیفی علاوه بر آموزش‌های روان‌شناختی مثل تئوری انتخاب، از روش‌های نوین تعاملی نیز در تدریس خود استفاده می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های موفقیت و انگیزشی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
697.۲۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
99 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۸:۰۰
نویسندهمهرداد علیان
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
57,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۹۷.۲۸ کیلوبایت
۹۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
0 ٪
4
0 ٪
3
100 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
3
(1)
72,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کیفیت در کلاس درس مبتنی بر تئوری انتخاب
مهرداد علیان
اندیشه احسان
3
(1)
72,800
تومان