0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زن بی اهمیت
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب زن بی اهمیت

داستان زن جسوری که سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر داد
نویسنده:
سونیا پرنل
ناشر:
تالیف
درباره زن بی اهمیت

نقد و بررسی کتاب زن بی اهمیت


کتاب زن بی اهمیت اثر سونیا پرنل، زندگی‌نامه‌ی ویرجینیا هال، اولین زن جاسوس در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. زنی که علی‌رغم ظاهر ساده و زندگی پرفراز و نشیبش، نقشی کلیدی در جبهه‌ی متفقین ایفا کرد و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. سونیا پرنل با ظرافتی خاص، زندگی ویرجینیا را از دوران کودکی تا سال‌های پایانی عمرش به تصویر می‌کشد. ویرجینیا هال با وجود محدودیت‌های اجتماعی برای زنان، به دنبال علایق خود رفت و در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و سپس امور خارجه مشغول به کار شد. آغاز جنگ جهانی دوم، نقطه عطفی در زندگی او بود. او که به شدت تحت تاثیر جنایات نازی‌ها قرار گرفته بود، مصمم شد نقشی در مبارزه با آنها ایفا کند. با وجود مخالفت‌های بسیاری که با حضور یک زن در جبهه‌ی جنگ وجود داشت، ویرجینیا به عضویت سازمان اطلاعاتی بریتانیا (ام‌آی‌سیکس) درآمد و به فرانسه اعزام شد. کتاب زن بی اهمیت به دلیل روایت جذاب و مستند، مورد استقبال بسیاری از خوانندگان و منتقدین قرار گرفته است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ از نگاه رسانه عمومی ملی انگلستان برگزیده شده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید

سونیا پرنل، نویسنده‌ای جسور و خلاق


سونیا پرنل نویسنده و روزنامه‌نگار است که به خاطر نوشتن کتاب‌های مستند و داستانی درباره‌ی زنان مشهور شناخته می‌شود. پرنل از همان دوران کودکی به نوشتن علاقه داشت و در نوجوانی شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به عنوان روزنامه‌نگار در چندین روزنامه و مجله مشغول به کار شد. نقطه‌ی عطف در کارنامه‌ی پرنل، انتشار کتاب زن بی اهمیت در سال 2019 بود. این کتاب زندگی‌نامه‌ی ویرجینیا هال، اولین زن جاسوس در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. پرنل برای نوشتن این کتاب، سال‌ها تحقیق و پژوهش انجام داد و با بسیاری از افراد مرتبط با ویرجینیا هال مصاحبه کرد. کتاب زن بی اهمیت با استقبال گسترده‌ی خوانندگان و منتقدین روبرو شد و به زبان‌های مختلف ترجمه شد. این کتاب به خاطر روایت جذاب و مستند، جوایز متعددی را از آن خود کرد. 

چرا کتاب زن بی اهمیت را بخوانیم


زن بی اهمیت داستانی واقعی از ویرجینیا هال، اولین زن جاسوس در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. پرنل برای نوشتن این کتاب، سال‌ها تحقیق و پژوهش انجام داد و با بسیاری از افراد مرتبط با ویرجینیا هال مصاحبه کرد. او همچنین از اسناد و مدارک تاریخی متعددی برای نگارش این کتاب استفاده کرده است. زن بی اهمیت داستانی از یک زن جسور و شجاع است که در دنیای مردسالار آن زمان، نقش‌های سنتی زنانه را به چالش می‌کشد. ویرجینیا هال ثابت می‌کند که زنان نیز می‌توانند در میدان‌های سخت و نفس‌گیر مانند جنگ، نقشی کلیدی ایفا کنند. زن بی اهمیت داستانی الهام‌بخش و انگیزه‌بخش برای تمام زنان است. ویرجینیا هال نمونه‌ای از زنی است که با وجود تمام موانع و محدودیت‌ها، به دنبال هویت و جایگاه خود در جهان بود. زن بی اهمیت به دلیل روایت جذاب و مستند، برای علاقه‌مندان به تاریخ، جنگ جهانی دوم و داستان‌های واقعی جذاب خواهد بود. علاوه بر دلایل ذکر شده، کتاب زن بی اهمیت به دلیل سبک نگارش جذاب و خواندنی سونیا پرنل، شخصیت‌پردازی قوی و توصیفات دقیق و مستند از وقایع جنگ جهانی دوم، به اثری خواندنی و ارزشمند تبدیل شده است. اگر به دنبال یک داستان واقعی و جذاب از شجاعت، فداکاری و هویت هستید، کتاب زن بی اهمیت را به شما پیشنهاد می‌کنم.


در بخشی از کتاب زن بی اهمیت می‌خوانیم 

خانم باربارا هال تمام روز را با سختی کار کرده بود. او با دقتی وسواس‌گونه از تنها فرزند کوچک خود به نام ویرجینیا که در 6 آوریل 1906 به دنیا آمده بود و در حقیقت ثمره‌ی ازدواج موفق او و همسرش بود نگهداری می‌کرد. او منشی جوان و قدرتمندی در یک قرن گذشته محسوب می‌شد. باربارا با رئیس خود، ادوین لی هال (معروف به ند) که یک بانکدار ثروتمند بالتیموری در ایالت مری لند و مالک یک سالن سینما بود ازدواج کرده بود.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب زن بی اهمیت 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
493 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۲۶:۰۰
نویسندهسونیا پرنل
مترجمفرح آمیلی
مترجم دومرضا شیخی
ناشرتالیف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A woman of no importance : the untold story of the American spy who helped win World War II, [۲۰۱۹
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
19 دلار
قیمت چاپی
385,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۹۰ مگابایت
۴۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
385,000
٪30
269,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زن بی اهمیت
٪30
زن بی اهمیت
داستان زن جسوری که سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر داد
تالیف
0
(بدون نظر)
385,000
٪30
269,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر