0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب کرمانشاهنامه

معرفی، خرید و دانلود کتاب کرمانشاهنامه

کرمانشاه نامه، کرمان شاهنامه، کَرَمِ آن شاهنامه، کِرمِ آن شاهنامه

کتاب متنی
نویسنده:
درباره کرمانشاهنامه

نقد و بررسی کتاب کرمانشاهنامه


کرمانشاهنامه، سروده‌ی علیرضا زرین، شاعر و نویسنده‌ی کرمانشاهی، حماسه‌ای نو در ستایش زادگاهش و مردمان آن است. این اثر به زبان فارسی معاصر نگاشته شده است و دربردارنده‌ی داستان‌ها، افسانه‌ها، و رویدادهای تاریخی مرتبط با کرمانشاه است. زرین در کرمانشاهنامه، با زبانی حماسی و نغز، به تاریخ و فرهنگ کرمانشاه جان می‌بخشد و خواننده را به سفری در اعصار مختلف این سرزمین کهن می‌برد. از پهلوانان نامدار و دلاوری‌هایشان در شاهنامه، تا حکمرانان و سلسله‌های مختلف و همچنین وقایع مهم تاریخی، همه در این منظومه به شکلی بدیع و نو روایت شده‌اند. اگر شما هم به خواندن ادبیات و شعر علاقه دارید حتما به دسته‌بندی ادبیات شعر و نقد شعر فیدیبو سر بزنید.


علیرضا زرین، شاعر، نویسنده و خالق کرمانشاهنامه


علیرضا زرین، شاعر، نویسنده، مترجم و استاد دانشگاه ایرانی، در سال 1331 در کرمانشاه متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. زرین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا به تدریس ادبیات فارسی و انگلیسی پرداخته است. زرین در طول فعالیت ادبی خود، آثار متعددی در زمینه‌های شعر، داستان، ترجمه و نقد ادبی منتشر کرده است. در طی این سال‌ها جوایز و افتخارات متعددی را کسب کرده است.


چرا کتاب کرمانشاهنامه را بخوانیم


کرمانشاهنامه، حماسه‌ای نو در ستایش کرمانشاه و مردمان آن است. یکی از برجسته‌ترین مفاهیم این کتاب، عشق به زادگاه و وطن‌پرستی است. زرین در این اثر، با شور و حرارت، از عشق خود به کرمانشاه و مردمان آن سخن می‌گوید و خواننده را نیز به این عشق و علاقه دعوت می‌کند. این اثر، از زبانی حماسی و آهنگین بهره برده است. لحن کتاب در عین حال که فاخر و سترگ است، به لحن گفتاری مردم کرمانشاه نیز نزدیک است و به همین دلیل، خواننده به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند.کرمانشاهنامه، گنجینه‌ای از داستان‌ها، افسانه‌ها، و رویدادهای تاریخی مرتبط با کرمانشاه است. نویسنده با ظرافتی خاص، این روایت‌ها را در هم تنیده و حماسه‌ای نو خلق کرده است. شخصیت‌های کتاب، از پهلوانان شاهنامه تا بزرگان و نامداران کرمانشاه، همگی به شکلی زنده و پویا به تصویر کشیده شده‌اند. کرمانشاهنامه، حماسه‌ای در ستایش آزادگی و عدالت‌خواهی است. پهلوانان و شخصیت‌های این اثر، همواره در راه آزادی و عدالت مبارزه می‌کنند و از ستم و بیدادگری به ستوه می‌آیند. خواننده با هر یک از این شخصیت‌ها، همذات‌پنداری می‌کند و در غم و شادی آنها شریک می‌شود. کرمانشاهنامه، به دنبال احیای هویت و تاریخ کرمانشاه است. زرین در این اثر، با روایت داستان‌ها و وقایع تاریخی مرتبط با کرمانشاه، به خواننده یادآوری می‌کند که این سرزمین، دارای هویتی غنی و تاریخی پرفراز و نشیب است. خواندن کرمانشاهنامه، تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده است. این اثر، شما را به سفری در تاریخ و فرهنگ کرمانشاه می‌برد و با داستان‌ها و شخصیت‌های جذاب خود شما را مجذوب می‌کند. علاوه بر مفاهیم ذکر شده، کرمانشاهنامه مفاهیم دیگری را نیز به خواننده منتقل می‌کند که از جمله‌ی آنها می‌توان به صبر و بردباری، فروتنی، گذشت، و پایداری در برابر سختی‌ها اشاره کرد.


در بخشی از کتاب کرمانشاهنامه می‌خوانیم 

در پستویی‌ دنج‌، بین‌ دو اتاق‌، سفر آغازید. با چهار واژه‌: بهار، چلچله‌، آواز، کوچ‌. نه‌ چون‌ واژگان‌ شعرِ نوجوانانه‌ء بهار که‌ قافیه‌ء کشک‌ دارند امّا در باره‌ء بهار. از آنجا شروع‌ شد. کتاب‌ زندگی‌ مردی‌ گشوده‌ شد. پسری‌ در آن‌ لحظه‌ به‌ مردی‌ رسید، کسی‌ که‌ شهری‌ بود: با کوچه‌های‌ روده‌هایش‌، دریاچه‌های‌ چشمهایش‌، و باغ‌های‌ گیسوانش‌. در پایین‌ پاهایش‌، جالیزاران‌ از فاضلاب‌، آب‌ می‌خوردند. خیابان‌هایش‌ اعضای‌ بدن‌: «برزه‌ دماغ»به‌ بن‌بست‌ پادگان‌ ارتش‌ یکم‌ می‌رسید، پشت‌ بدنه محله‌ آبگوشت‌ خوران‌ بود: «اهلِ کورَی‌؟ پشت‌ بَیَنَه‌. قاتِقِتَ چَسه‌؟ آوگوش‌ِ دنَه»‌. کسی‌ که‌ در جاده‌ء مهاجرت‌ بدنش‌ رشد می‌کند، شهرش‌ می‌گسترد، و کشورش‌ پهناور می‌شود، و آنگاه‌ جهانی‌ از ستارگان‌ را از آن‌ِ خود می‌کند، و خود را از آن‌شان‌. پیش‌ از آن‌ به‌ چه‌ می‌اندیشید: «عقاب» خانلری‌، «آی‌ آدمهای» نیما، مرثیه‌ء پروین‌ بر گور خویش‌ در قم. آهنگی‌ از بیتلها: Eight Days a Week ، پیش‌ از سرایش‌ کلام‌، به‌ چه‌ خیال‌ سپرده‌ بود؟


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کرمانشاهنامه

اگر شما هم به خواندن ادبیات، شعر و نقد شعر علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.




دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
687.۴۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
114 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۸:۰۰
نویسندهعلیرضا زرین
ناشراندیشه احسان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
96,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۷.۴۸ کیلوبایت
۱۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
78,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کرمانشاهنامه
کرمانشاه نامه، کرمان شاهنامه، کَرَمِ آن شاهنامه، کِرمِ آن شاهنامه
اندیشه احسان
منتظر امتیاز
78,400
تومان