0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب هبوط دوم

معرفی، خرید و دانلود کتاب هبوط دوم

نظریه ای در آیندهٔ آنتولوژیک فضای سایبر و گشایش امکان زندگی در «لایهٔ چهارم هستی»

کتاب متنی
ناشر:
درباره هبوط دوم
انتولوژی، دانش هستی و هست‌هاست؛ دانش متمرکز بر دسته‌بندی و گردکردن مخلوقات جهان آفاقی ذیل عناوین و دسته‌ها و تقسیمات برای شناخت، نظم‌دادن و قرائت جهان. جهان جدیدی که آشکار شده است، جهان سایبر است، جهانی واقعی و اثرگذار بر جان انسان که سرشار از وجود است و لبالب از موجود. انسان به این جهان هبوط خواهد کرد و برای قرائت آن نیز طرح آنتولوژیک درخواهد انداخت. در این نوشته سعی شده است تا در بستر موضوعی «نظریهٔ هبوط دوم»، نظری به آنتولوژی فضای سایبر نیز انداخته شود. هبوط، یک حرکت نزولی و رو به پایین است که طی آن، بدنی بر بدن‌های انسان افزوده می‌شود و انسان در حجابی دیگر از حقیقت فرومی‌رود. هبوط، فروروی است، درحالی‌که انسان نیاز به فراروی دارد. انسان را گریزی از صیرورت نیست، اما می‌تواند به مدد اراده، این صیرورت را تبدیل به طیرورت و پرندگی کند. صورت انسان آن چیزی است که تا اینجای وجود برای او ساخته‌اند و بر انسان است تا ازاین‌پس در صیرورت، خود را صورت برتری بسازد. در مقابل سیر هبوط، سیر عروج طرح می‌شود که حرکتی رو به بالاست. «بالا»، آنجایی است که انسان می‌تواند با بال به آنجا برود. عروج، «رو به بالا» هست، اما بالارفتن نیست، بلکه «برشدن» است، برکندن از بدن‌هایی است که یکی‌یکی بر قامت آدمی پوشانده شده‌اند. سیر رو به پایین یک سیر سیئه است که سوئه‌ای بر سوآت بار می‌شود، یک سیر توصیفی است که دمادم چیزی بر شیء افزوده می‌شود و عوض کشف حقیقت آن، حقیقت آن به حجاب می‌رود. اما سیر برشدن و بری‌شدن یک سیر حسنه است که سوآت زدوده می‌شوند و انسان، بیرون و خارج می‌شود که این یک سیر تسبیحی است و طی آن، حجاب‌ها و بارها و زوائد برمی‌افتند و شیء به حقیقتش آشکار می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسنده محمد شمس الدینی
ناشرنشر صاد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۸ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (3)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
آموزنده 🦉

به نظر من این کتاب به دلایل زیر بسیار عالی بود: 1. جامعیت بسیار زیاد نویسنده از مباحث مختلف علوم غربی و علوم اسلامی 2. استناد دهی و ارجاع دهی زیاد در کنار نظرات شخصی متقن که در مجموع شاهد یک اثر خلاقانه و در عین حال مستدل هستیم. 3. زبان زیبا و ادبی نویسنده که سرشار از تشبیه، تمثیل، کنایه و... است که باعث می شود متن مذکور، علاوه بر علمی بودن، زبان خشک کتب مرسوم علمی را نداشته باشد و لذا با کتاب خوش خوان و جذابی روبرو هستیم. 4. این اثر سرشار از ایده های خلاقانه و نظریات بدیع در حوزه فلسفه فضای مجازی و آینده پژوهی فضای مجازی است که به نظرم هر مخاطبی را از تلفیق جالب ایده های مختلف علمی به وجد می آورد. برخی از ایرادات این اثر: 1. اصرار نویسنده در برخی موارد بر استفاده از واژه های اصیل ایرانی به جای واژه های متداول، در برخی موارد باعث گیج شدن مخاطب می گردد. 2. برخی از ایده های خلاقانه نویسنده نزدیک به تخیلات نویسندگان داستان های تخیلی شده و لذا ممکن است از لحاظ علمی، دچار خدشه باشد. در کل کتاب فوق را به همه کسانی که در حوزه فلسفه فضای مجازی و آینده پژوهی فضای مجازی علاقه مند هستند حتما پیشنهاد می کنم.

5
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب بعد از چند روز مطالعه مستمر به انجام رسید. کسانی که به مباحث فلسفی آینده پژوهی حوزه سایبر علاقمندند حتما حتما مطالعه کنن. نویسنده تسلط بالایی در مفاهیم دینی و نیز بروز حوزه سایبر و انطباق(فرضی-حقیقی) اونها داره. اصل مطلب کتاب این هست که ساحت دیگری از هستی -لایه چهارم- وجود داره و اون هم سایبر با تمام شئونات شرح داده شده در کتاب هست. تفصیل نویسنده بر این شئونات، حقیقتا عالی و گیراست

5
(3)
آموزنده 🦉 (3)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هبوط دوم
نظریه ای در آیندهٔ آنتولوژیک فضای سایبر و گشایش امکان زندگی در «لایهٔ چهارم هستی»
نشر صاد
5
(3)
آموزنده 🦉 (3)
45,000
تومان