0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماجراجو در استان هرمزگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماجراجو در استان هرمزگان

جاذبه های گردشگری در هرمزگان

ناشر:
شکیب
درباره ماجراجو در استان هرمزگان

کتاب ماجراجو در استان هرمزگان اثر موسی زمان‌زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، شما را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در استان هرمزگان دعوت می‌کند. این کتاب که از مجموعه کتاب‌های ماجراجو است، شما را با تمام زیبایی‌ها و رمز و رازهای این خطه آشنا می‌کند. از نخلستآن‌های سرسبز میناب تا قلعه‌های تاریخی بندرعباس، از بازارهای پر جنب و جوش قشم تا سواحل مرجانی کیش و از جزیره‌های اسرارآمیز هرمز و هنگام تا روستاهای بکر و دست‌نخورده. 

اگر شما هم به مطالعه‌ کتاب‌های حوزه گردشگری علاقه دارید، به دسته بندی گردشگری فیدیبو سر بزنید.

سفر به سرزمین نخل و آفتاب، در استان هرمزگان، نگینی در جنوب ایران، با سواحل نیلگون خلیج فارس، جزایر شگفت‌انگیز، تاریخ پرفراز و نشیب، و مردمی خونگرم، مقصدی جذاب برای هر گردشگری است. اما اگر به دنبال تجربه‌ای عمیق‌تر و فراتر از گشت و گذار هستید، کتاب ماجراجو در استان هرمزگان، راهنمای سفری بی‌نظیر به این سرزمین خواهد بود و در این کتاب اطلاعات جامعی درباره تاریخ، فرهنگ، جغرافیا و جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان خواهید یافت و با آداب و رسوم و زندگی مردم این استان آشنا خواهید شد. تصاویر و نقشه‌های گنجانده شده در کتاب، درک عمیق‌تر از مکآن‌ها و جاذبه‌های مختلف را برایتان فراهم می‌کند. 

موسی زمان‌زاده دربان، محمد جولایی تهرانی  

 نویسندگان کتاب ماجراجو در استان هرمزگان، دارای چندین کتاب دیگر در این حوزه است. برخی از کتاب‌های ایشان عبارتند از :

جهت مشاهده سایر آثار  موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی کلیک کنید.

چرا کتاب ماجراجو در استان هرمزگان را بخوانیم

دلایل متعددی برای مطالعه این کتاب وجود دارد. این کتاب مطالب مهمی را در خصوص گردشگری به شما ارائه می‌دهد و پیش از سفر به استان هرمزگان، دیدگاه شما را نسبت به این استان دگرگون خواهد کرد و سفرتان را به تجربه‌ای به‌یادماندنی و پربار تبدیل خواهد کرد. پس اگر آماده‌ی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در سرزمین نخل و آفتاب هستید، کتاب را در دست بگیرید و راهی سفری بی‌نظیر شوید. کتاب ماجراجو در استان هرمزگان، تنها به معرفی جاذبه‌های گردشگری هرمزگان بسنده نمی‌کند، بلکه خواننده را با فرهنگ، آداب و رسوم و زندگی مردم این استان نیز آشنا می‌کند. روایت‌های طنز و گاه طعنه‌آمیز نویسندگان ، تجربه‌ای خواندنی و سرگرم‌کننده را برای مخاطب رقم می‌زند. این کتاب، با روایت داستانی و لحنی طنز، خواننده را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در سراسر استان هرمزگان می‌برد و با ظرافتی خاص، زیبایی‌ها و رمز و رازهای این خطه را به تصویر می‌کشد. مطالب این کتاب برای گردشگران و مسافران، علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران، دانشجویان رشته‌های گردشگری و جغرافیا و هر کسی که به دنبال یک ماجراجویی جذاب و خواندنی است، پیشنهاد می‌شود. اما این کتاب، فقط یک راهنمای سفر نیست. کتاب ماجراجو در استان هرمزگان، دعوتی به تفکر و تأمل در فرهنگ و هویت ایرانی است و به مسائلی مانند حفظ محیط زیست، احترام به فرهنگ بومی، و توسعه پایدار می‌پردازد.

در بخشی از کتاب ماجراجو در استان هرمزگان می‌خوانیم

شهرهای مهم 

مرکز استان هرمزگان شهر بندرعباس بوده و شهرهای مهم آن عبارتند از: بندرعباس، بندرلنگه، میناب، رودان، قشم، کیش، جاسک، حاجی آباد، بستک، بندر خمیر و ابوموسی.

طبیعت و موقعیت

استان هرمزگان با وسعتی برابر با ۷۰۶۹۷ کیلومتر مربع در جنوب خاوری ایران و بر سواحل شمالی خلیج فارس واقع شده و نهمین استان از نظر مساحت محسوب می‌شود. این استان از شمال و شمال خاوری با استان کرمان، از جنوب با خلیج فارس و دریای عمان، از جنوب خاوری با استان سیستان و بلوچستان و از باختر با استان‌های فارس و بوشهر همسایه است. طبق نتایج سرشماری عمومی سال ۱۳۹۰، جمعیت استان هرمزگان بالغ بر ۱۵۷۶۱۸۳ نفر بوده که معادل ۷۸۸۴۷۱ نفر آن در شهرهای استان ساکن هستند. 

 تنوع بافت جمعیت

بافت جمعیتی استان تنوع فراوانی دارد از شرق با فرهنگ و سنن بلوچ‌ها شروع می‌شود و پوشش مردم به خصوص زنان بسیار شبیه بلوچ‌ها است و در مرکز و غرب استان بیشتر از فرهنگ بومی خود و لباس آن‌ها بیشتر فرنگی است و زنان پوشش مشهور بندری، لباسی با پارچه‌های رنگی شاد قرمز، سبز، زرد و آبی و اکثراً زری‌بافی شده.

تپه ماهور

مناطق کوهستانی، بخش عمده‌ای از این استان را در بر گرفته و کوههای شمالی منطقه ادامه رشته کوه‌های زاگرس است. کوه‌های پراکنده استان، به تدریج از شمال باختری به جنوب خاوری کشیده شده و به مرور از ارتفاعات کاسته می شود تا سرانجام به تپه ماهورهای آهکی و گچی و شنی تبدیل می شود. در قسمت‌های جنوبی، زمین‌های پست ساحلی که در امتداد خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد، نواحی بیشتری را در بر گرفته است.

ارتفاعات

بلندترین ارتفاعات این استان عبارتند از: هماک ۳۲۶۷ متر، سیرو ۲۹۷۳ متر، شب ۲۶۸۱ متر، پشت کوه ۲۶۴۵ متر و وانمان: ۲۵۹۵ متر

رودهای مهم استان عبارتند از : مهران به طول ۳۸۲ کیلومتر، جگین ۲۳۰ کیلومتر، گابریک ۲۱۰کیلومتر، گودر ۲۰۰ کیلومتر و میناب ۱۵۸ کیلومتر

آب و هوا

استان هرمزگان از مناطق گرم و خشک ایران است. به طور کلی آب و هوای این استان تحت تاثیر آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد. همچنین هوای مناطق کوهستانی آن گرم وخشک و در مناطق ساحلی و جلگه‌ها گرم و مرطوب است. هوای نوار ساحلی، در تابستآن‌ها بسیار گرم و مرطوب است. اصولاً آب و هوای این استان همانند آب و هوای نواحی بیابانی است و نزولات جوی آن فوق العاده کم است. بر اساس اندازه گیری‌های سال ۱۳۹۰، حداقل وحداکثر مطلق دما در مرکز استان( شهر بندرعباس) 46 و 45 درجه سانتی‌گراد و میزان بارندگی سالانه ۵۷/۸ میلی‌متر بوده است و روز یخبندانی هم در سال فوق ثبت نشده است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماجراجو در استان هرمزگان

 اگر شما هم به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات گردشگری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
432.۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
71 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۲:۰۰
نویسنده موسی زمان زاده دربان
نویسنده دوم محمد جولایی تهرانی
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۳۲.۵۶ کیلوبایت
۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
14,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماجراجو در استان هرمزگان
ماجراجو در استان هرمزگان
جاذبه های گردشگری در هرمزگان
شکیب
0
(بدون نظر)
14,900
تومان