0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درباره حقوق تحریم
بیش از نیم‌قرن است که مردم ایران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از تحریم‌های یک‌جانبه و چندجانبه متأثر بوده و در این راستا هزینه‌های مادی و معنوی قابل‌توجهی متحمل شده‌اند. ۳۰ مرداد ۱۳۳۰ (۲۲ اوت ۱۹۵۱)، اولین مجموعه از تحریم‌های اقتصادی را بریتانیا در واکنش به روی کار آمدن محمد مصدق به‌عنوان نخست‌وزیر و متعاقباً ملی سازی صنعت نفت، به‌صورت یک‌جانبه علیه ایران وضع کرد. با استفاده از این تحریم‌ها، صادرات کالاهای اساسی بریتانیا از جمله شکر و فولاد به ایران ممنوع و دارایی‌های نقدی ایران نزد بانک‌های این کشور مسدود شد. پس از آن در سال ۱۹۸۰ (یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی)، اولین دور از تحریم‌های اقتصادی ایالات ‌متحده آمریکا در واکنش به تصرف سفارت این کشور در تهران، علیه ایران وضع شد. از آن زمان به بعد ملت ایران بارها توسط دولت‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی، با بهانه‌های مختلف هدف انواع تحریم‌ها قرار گرفت. سرشت سیاسی تحریم‌هایی که تاکنون توسط نهادهای ملی و بین‌المللی علیه ایران و یا سایر موجودیت‌ها اعمال ‌شده‌است، انکارناپذیر است. تحریم‌ها همواره به‌عنوان ابزاری سیاسی جهت تغییر رفتار بازیگران مختلف در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با وجود این امروزه به‌طور فزاینده‌ای شاهد اختلاط مسائل سیاسی و حقوقی در موضوعات مبرم بین‌المللی هستیم. کتاب حقوق تحریم (Sanction Law) نوشته آقای ریچارد گوردون و همکاران، از جمله معدود آثار ارزشمندی است که در آن تلاش شده‌است تا نقش حقوق در جهان تحریم‌ها بررسی شود. در این کتاب اهم تحولات در حوزه حقوق تحریم تا سال ۲۰۱۸، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه این حوزه از حقوق با سرعت قابل‌توجهی در حال تغییر و دگرگونی است، از سال ۲۰۱۸ تا زمان انتشار نسخه ترجمه‌شده این کتاب به زبان فارسی رویدادهای متعددی در این حوزه رخ داده است. لذا در نسخه فارسی کتاب تلاش شده‌است تا تحولات مربوطه تا ابتدای سال ۲۰۲۱ به نحو مقتضی (در زیرنویس) بررسی شوند تا از این طریق داده‌های به‌هنگام‌تری در اختیار مخاطبان این کتاب قرار گیرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
12.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
404 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۸:۰۰
نویسندهریچارد گوردون
نویسنده دوممیشل اسمیت
نویسنده سومتام کورنل
مترجم سعید باغبان کندری
ناشرانتشارات مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۲
قیمت ارزی
7.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۲.۱۳ مگابایت
۴۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳

از لحاظ محتوا کتاب جامع بود و تقریبا تمام مواردی که انتظار داشتم رو توضیح داده بود. ترجمه هم خیلی روان و حرفه ای بود خیلی از اصطلاحاتی که معادل فارسی نداشتند هم در زیر نویس معادل سازی فارسی شده بود. نکته مهم دیگه هم اینکه اطلاعات بروز توسط ترجمه کننده متن توی زیرنویس نوشته شده بود که خیلی بدرد خورد.

1

وحشت نویسنده، ناشر یا فیدیبو از آگاهی مخاطب در مورد غنای مطالب! (برای شناخت یک کتاب ۴۰۰ صفحه ای فقط ۸ صفحه نمونه که چند صفحه آن هم طرح جلد و غیره است!

3.7
(3)
پربار 🌳 (1)
78,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حقوق تحریم
حقوق تحریم
ریچارد گوردون
انتشارات مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه
3.7
(3)
پربار 🌳 (1)
78,000
تومان