0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حرفه: داستان نویس 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان نویس 1

جستارهایی درباره ی اهمیت داستان
درباره حرفه: داستان نویس 1
کتاب حرفه: داستان‌نویس برای نخستین بار در سال ۱۹۷۰ منتشر شد. این کتاب در چهار جلد منتشرشده است این کتابها شامل مجموعهی مقالاتی است که در نشریات معتبر دربارهی نویسندگی منتشرشده است. جلد اول این کتاب که اکنون پیش رودارید ترجمهی بخشهایی از کتاب Handbook of Short Story Writing است. مترجمان این مجموعه دربارهی این مجموعه نوشتهاند: «مجموعهی حرفه: داستاننویس ترجمهای است از مجموعهی Handbook of Short Story Writing. در این مجموعهی چهارجلدی» مقالههای مستقلی از نویسندهها، منتقدان، و مدرسان ادبیات داستانی گردآوری‌شده است. جلد اول مجموعه به‌عنوان یک مدخل دربارهی «اهمیت داستان»، «نویسندگی به‌عنوان حرفه» و «ایده پردازی» بحث می‌کند. در جلد دوم و سوم مجموعه مسائل تکنیکی به بحث گذاشته میشوند و نویسندههای مقالهها به شکلی عملی و با مثالها و نمونههای قابل‌درک تلاش میکنند تا عناصر داستان را به مخاطب معرفی و چگونگی ساخت و پرداختشان را در داستان تشریح کنند. «پیرنگ»، «شخصیتپردازی» و «زاویهدید» مباحث جلد دوم مجموعه را تشکیل میدهند و در جلد سوم نیز «صحنه‌پردازی»، «تغییر وضعیت و موقعیت»، «گفتوگو» و «توصیف» به بحث و بررسی گذاشته میشوند. در جلد چهارم مسائل تکمیلی موردبررسی قرار میگیرد: ساخت و پرداخت «اول، وسط و آخر» داستان، «شگردهای مغفول»، «بازنویسی» و «فروش داستان».» - در بخشی از کتاب حرفه، داستان‌نویس می‌خوانیم: البته که میتوانی اثر موریل اندرسن اگر شما هم مثل من بودید، نمیتوانستید در برابر نوشتن مقالهای دربارهی اسلوبهای داستاننویسی مقاومت کال من دربارهی این موضوع مقالههای زیادی خواندهام که بعضیشان دربارهی الهام و جوشش بوده و بعضیشان دربارهی تمرین و کوشش: در روز - هرروز - هزار کلمه بنویسید، میز کارتان را دور از پنجرههایی با چشمانداز اغواکننده قرار دهید، دربارهی داستانتان صحبت نکنید، آن را بنویسید، و ادامه دادن را همیشه ادامه دهید. اما یک نکته وجود دارد که من هرگز در هیچکدام از این مقالهها با آن روبهرو نشدهام و فکر میکنم که نکتهی بسیار مهمی است. رالف والدو امرسون آن را به این شکل مطرح میکند: «یک رهبر میتواند ما را صرفاً به انجام کارهایی وا دارد که خودمان توان انجامشان را داریم.» نویسندهی تازهکاری که یا با آدم تأثیرگذاری رابطه دارد یا خودش میتواند برای خودش یک دوست، معلم یا رئیس باشد، در آغاز کار از امتیاز بزرگی برخوردار است. بسیاری از نویسندگان جوان سرشار از عدم اعتمادبهنفس هستند. اما بیایید واقعیت را فراموش نکنیم. مسیر رسیدن به یک صفحهی چاپشده برای بیشتر ما مسیری پُردستانداز است. حتی برای نویسندههای پابهسن گذاشته تر و باتجربهتر هم روزهایی پیش میآید که انتظار می‌کشند چیزی به فکر وا داردشان تا بتوانند برای گذران زندگی داستانی بنویسند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
57.۲۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۲:۳۲
نویسنده فرانک ای دیکسون
نویسنده دومساندرا اسمیت
مترجم کاوه فولادی نسب
مترجم دوم مریم کهنسال نودهی
راوی کاوه فولادی نسب
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۷.۲۶ مگابایت
۰۱:۰۲:۳۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
21 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

علیرغم انتقاد اولیه نویسنده از داستان نویسی در ایران چیز چندانی به شما نمیگه. جز اینکه قبلا چه داستانهایی در غرب مد شده و از مد افتاده و حالا چه چیزی مورد توجه است. طبق معمول به آثار غیر غربی توهین می شود که امروزه به اجبار بخشی از الگوی نویسندگی غربی شده است.

5

ممنونم از آقای فولادی نسب و خانم کهنسال بابت ترجمه و خوانش کتاب من گوش میدم و نت برمیدارم. از فیدیبو هم ممنونم که در فیدی پلاس ارائه کردین 🙏🍀🌹

1

۲۰ هزار تومن برای یک ساعت مقدمه، دم شما گرم!

4

کتاب خوبیه..ممنون از راوی داستان آقای فولادی نصب که بسیار عالی این کتاب رو ارائه دادن

5

عالیه ممنون از کاوه عزیز که باعث شد در طول رانندگی هم از این ترجمه سلیس لذت ببریم

5

بالاخره یه کتاب خوب ، کاش جلد دو هم صوتی شده بود ممنون از فیدیبو

4

توضیح اجزا مختلف داستان کوتاه از دیدیگاه نویسندگان متفاوت

5

عالى عالى به همه دوست داران داستانويسى پيشنهاد مى كنم

5

خیلی خوبه ?

نمایش 1 نقد دیگر
3.7
(15)
آموزنده 🦉 (2)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حرفه: داستان نویس 1
حرفه: داستان نویس 1
جستارهایی درباره ی اهمیت داستان
رادیو گوشه
3.7
(15)
آموزنده 🦉 (2)
32,000
تومان