0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده

معرفی، خرید و دانلود کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده

درباره آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده

کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده تالیف شده است تا منبعی برای آموزش مفاهیم پرکاربرد و مهم آماری در علم داده باشد و با وجود ماهیت علمی این مفاهیم، آن‌ها را به صورتی ساده و قابل فهم برای کسانی‌که با آمار آشنایی ندارند، آموزش دهد.

معمولا در آثار مربوط به علم داده، مفاهیم پایه‌ای آماری به صورت خلاصه و با زبان ریاضیاتی صرف آموزش داده می‌شوند که در عمل، کمک ویژه‌ای برای رفع ابهامات خواننده نمی‌کنند. از طرف دیگر امروزه دانش داده در تمامی رشته‌های تحصیلی و انواع کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کسب اطلاع درباره آن، ضرورت دوچندان دارد. این اثر در پنج فصل تدوین شده است و در آن مفاهیم اصلی و کاربردی آمار، با رویکردی داده‌محور آورده شده‌اند. در اثر فوق مثال‌های فراوانی به زبان R  و پایتون وجود دارد و تمرکز اصلی آن بر روی داده‌کاوی است. این کتاب در سال ۱۴۰۱ و توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.

درباره نویسندگان کتاب

کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده توسط امیررضا تجلی، امیرعلی رمدانی و خدیجه نوری تالیف شده است. «امیررضا تجلی» دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در دانشگاه تهران بوده و تاکنون چندین کتاب در حوزه علم داده تالیف و ترجمه کرده است. کتاب‌های «مبانی علم داده جان دی کلهر»، «تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی» و «کارآفرینی و نوآوری» نوشته مونیر کهال، نمونه‌هایی از آثار ترجمه‌ای ایشان هستند. آقای تجلی در حوزه کنترل کیفیت داده‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا سابقه طولانی دارد و در ۵ سال اخیر، دوره‌های گوناگونی در حوزه دانش آمار و علم داده را در دانشگاه‌های مطرح داخلی برگزار کرده است.

دکتر «امیرعلی رمدانی» از دیگر نویسندگان این کتاب  دارای مدرک دکترای اقتصاد پولی است. این نویسنده صدها مقاله اقتصادی در روزنامه‌های معتبر کشور دارد و دوره‌های گوناگونی درباره اصول خلاقیت و نوآوری را برگزار کرده است. از دیگر آثار ترجمه‌ای این محقق می‌توان به کتاب‌های تحلیل رفتار مصرف‌کننده  و راهنمای کاربردی حل مسئله به روش  G&D اشاره کرد.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده

این کتاب علمی می‌تواند برای همه افراد علاقه‌مندا به آمار، سودمند باشد. علم آمار قدمت بیشتری نسبت به علوم داده دارد و آن را می‌توان سنگ بنای دیتا ساینس دانست. برای همین درک آمار برای فهم دقیق‌تر این علم ضرورت دارد. به دلیل نداشتن دانش کافی نسبت به مفاهیم آماری، بسیاری از برنامه‌نویسان و متخصصان دیتا نمی‌توانند تفسیر و تحلیل دقیقی از آزمون‌ها و استخراج اطلاعات خود داشته باشند و این امر تاثیر منفی‌ای در تحقیقات آن‌ها می‌گذارد. این مشکل در بسیاری از پایان‌نامه‌ها برای دانشجویان نیز وجود دارد و آن‌ها را با بحران مواجه می‌کند.

  • کتاب فوق به گونه‌ای نوشته شده است که مفاهیم مهم آماری را به گونه‌ای توضیح دهد تا تمامی دانشجویان رشته‌های مختلف و با هر سطحی از آگاهی و شناخت نسبت به آمار بتوانند از آن استفاده کنند. مثال‌های زیاد موجود در این کتاب باعث درک راحت‌تر مفاهیم می‌شود
  • کلیه کسانی که در شرکت‌ها و پروژه‌های خود نیازمند داده‌کاوی هستند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند
  • این کتاب کمک می‌کند تا با زبانی صمیمی، با آمار آشنا شوید و آن را از نو بیاموزید

در بخشی از کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده می‌خوانیم

داده از منابع مختلفی همچون اندازه‌گیری سنسورها، رویدادها، متن، تصاویر و ویدئوها به دست می‌آید. اینترنت اشیاء داده‌های زیادی را تولید می‌نماید که بیشتر این داده‌ها غیرساختاریافته هستند. به عنوان مثال تصاویر، مجموعه‌ای از نقاط هستند که هر نقطه شامل اطلاعات رنگ آن نقطه به صورت سه رنگ سبز، آبی و قرمز می‌شود. متن‌ها در واقع کلمات و حروف غیرمتوالی هستند که اغلب در قالب  بخش‌ها و زیر بخش‌های مختلف گردآوری می‌شوند. جریان کلیک‌های یک کاربر مجموعه کلیک‌ها و اعمالی هستند که آن کاربر هنگام کار کردن و تعامل با یک صفحه وب و یا یک نرم‌افزار انجام می‌دهد. چالش اصلی علم داده  این است که حجم بالای داده خام را به اطلاعات تبدیل کند. جهت استفاده از مفاهیم آماری ارائه شده در این کتاب، این داده‌های غیرساختاریافته باید پردازش شده و به شکل ساختاریافته تبدیل شوند.  داده‌های ساختاریافته به دو نوع اصلی داده‌های کمی یا عددی و داده‌های کیفی یا دسته‌ای تقسیم می‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده

اگر از خواندن این کتاب خوشتان آمده است به شما توصیه می‌کنیم تا کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند را نیز مطالعه کنید یا گوش دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
11.۰۷ مگابایت
تعداد صفحات
229 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۸:۰۰
نویسندهامیرعلی رمدانی
نویسنده دومامیررضا تجلی
نویسنده سومخدیجه نوری
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
90,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۱.۰۷ مگابایت
۲۲۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من این کتاب رو به عنوان مرور جامعه‌ای برای مفاهیم آماری علم داده، به نسبت خیلی از کتاب‌های فارسی دیگه، واقعا پیشنهاد میدم.

4.5
(2)
104,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده
آمار پایه و مفاهیم کاربردی در علم داده
امیرعلی رمدانی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
4.5
(2)
104,000
تومان