0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژاک لاکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب ژاک لاکان

نویسنده:
شون هومر
درباره ژاک لاکان
ژاک لاکان بی‌تردید مهم‌ترین روانکاو پس از زیگموند فروید، بنیانگذار و پدر روانکاوی است. کار لاکان به طرزی عمیقاً بحث‌انگیز روانکاوی را هم در مقام نظریه ذهن ناخودآگاه و هم در مقام فعالیتی بالینی دگرگون کرده است. اکنون بیش از پنجاه درصد روانکاوان دنیا از روش‌های لاکانی استفاده می‌کنند. در عین حال تأثیر لاکان در فراسوی دیوارهای اتاق معاینه بین اندیشمندان روانکاوی مدرن بی‌نظیر است. تفکر لاکانی امروزه در رشته‌های مطالعات ادبی و سینمایی، مطالعات زنان و نظریه اجتماعی نفوذ کرده است و در حوزه‌های گوناگونی مانند آموزش و پرورش، مطالعات حقوقی و روابط بین‌الملل به کار می‌رود. از چشم‌انداز مطالعات ادبی، منتقدان ادبی فمینیست و مارکسیست با کشف لاکان در اواسط دهه هفتاد میلادی جان تازه‌ای در تجربه نقد روانکاوانه کمابیش در حال احتضار دمیدند و روانکاوی را به جبهه مقدم نظریه انتقادی برگرداندند. پس از جوش و خروش اولیه خوانش‌های فرویدی و پسافرویدی در ادبیات (در باره خوانش‌های کلاسیک فرویدی نگاه کنید به رایت، ۱۹۹۸)، نقد روانکاوانه به روال فروکاهنده تشخیص الگوهای ادیپی و یافتن نمادپردازی فالوسی در متن نزول کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
199 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۸:۰۰
نویسندهشون هومر
مترجممحمدابراهیم طاهائی
مترجم دوممحمدعلی جعفری
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Jacques Lacan
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۰/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۰ مگابایت
۱۹۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
0 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در کتاب تحسین شده ی "چرندیات پست مدرن" از ژاک لاکان به عنوان یکی از روشنفکران قلابی نام برده شده و با بررسی برخی ایده های لاکان به وضوح چرند بودن نظریات ایشون در برخی حوزه ها رو نشون داده. البته نمیشه به همه ی نظریاتش تعمیم داد ولی نشون میده خیلی نباید جدی گرفتش.

5

مکتب روانکاوی ژاک لکان غامض و مشکل است . شون هومر در طراحی ساختار موضوعی و ارائه مباحث مفهومی و تفاسیر آن خلق اثر کرده ! ترجمه بکر با واژگان استاندارد و رعایت علائم و فواصل حروف و نشانه ها به زیبایی و دقت آن افزوده و حسن سلیقه قابل تقدیر است ! ققنوس و فیدیبو تشکر !

5

به گفتهٔ خیلی از صاحبنظران و خود ژیژک، این کتاب بهترین کتاب برای شروع لکان هست

5

به نظرم کتاب خوبیه. از این جنبه که تا حد نسبتا مناسبی ذهن رو آماده میکنه تا با خود آثار لاکان مواجه بشیم. ممنونم که کتابها رو در اختیار قرار میدین و نقش مهمی رو تو توسعه ی فرهنگی ایران دارین

4

هرچند زیادی به زبان ساده نوشته شده و احتمالا تا حدی اصل مطلب رو خدشه‌دار یا ناقص بیان میکنه اما در کل کتاب خوبیه بشرطی که خواننده حتما برای تکمیل فهمش از لاکان پی مطالعات بیشتری بره.

5

بی تردید اطلاعات بیشتر از کتاب به مخاطب و خریدارِ آن کمک خواهد کرد تا با بینشِ فزون تری کتاب مورد نظر خود را برگزیند. همچنین جا دارد تعداد صفحات کتاب نیز درج شود. با تشکر

5

برای پایان نامه ارشدم گرفتم... راضیم

5

کتاب خیلی خوبیه برای شروع مطالعه درباره روانکاوی مدرن

4

برای آشنایی کلی با نظریات لکان خیلی مفیده.

5

کتاب بسیار خوبی برای شروع لاکان خوانی است

نمایش 10 نقد دیگر
4.7
(26)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ژاک لاکان
ژاک لاکان
شون هومر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ژاک لاکان
ژاک لاکان
شون هومر
گروه انتشاراتی ققنوس
4.7
(26)
65,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر