0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

معرفی، خرید و دانلود کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

درباره حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

نوآوری واژه‎ای است که مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک همواره درباره آن صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند محصولی نوآورانه به مشتری خود ارائه کنند یا به صورت نوآورانه کالا یا خدمت خود را به دست مشتری برسانند. اما وقتی درباره حمکرانی یا مدیریت نوآورانه صحبت میکنیم، بزرگترین صاحبان کسب و کار هم در فکر کردن و یه طرح مناسب عاجز می‌شوند. کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه به بررسی علت شکست بنگاه‌های بزرگ در بحث نوآوری می‌پردازد و با ارائه راه حل‌های کاربردی باعث می‌شود که بتوانیم شیوه‌های عملی برای کسب وکار خود به وجود آوریم. در فصل‌های ابتدایی کتاب نقل قولی از پرفسور کلایتون کریستین به چشم می‌خورد که 5 دلیل اصلی شکست در نوآوری را اعلام می‌کند.

کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه به قلم بیبی نلسون و جین فیلیپ دشام توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی برای فارسی زبانان تهیه شده است. ترجمه این کتاب توسط امید و امین هاشمی انجام شده است. متن روان این کتاب باعث شده که خواندن آن برای هر علاقه‎‌مند به علم مدیریت مناسب باشد. این کتاب در دسته بندی کتب مدیریت، بازاریابی و فروش قرار می‌گیرد.

معرفی بیبی نلسون و جین فیلیپ دشام نویسندگان کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه توسط بیبی نلسون (Beebe Nelson) و جین فیلیپ دشام (Jean-philippe Deschamps) نوشته شده است. بیبی نلسون کتاب های زیادی درباره نوآوری و مدیریت محصول نوشته است و کتاب حاضر را می‌توان ادامه‌ی کتاب New Product Development  دانست که در توسط انتشارات دامیز به چاپ رسیده است. بیبی نلسون دارای مدرک دکتری از دانشگاه هاروارد در رشته‌ی فلسفه است. از سوی دیگر جین فیلیپ دشام پروفسور مدرسه‌ی کسب وکار IDM است. تمرکز او در مطالعات و بررسی‌های نوآوری بوده و هم اکنون به شرکت های بزرگ مشاوره‌هایی در همین مورد می‌دهد. می‌توان گفت که بیبی نلسون نسبت به فیلیپ دشام در زمینه‌ی انتشار کتاب فعال‌تر است زیرا بیش از 10 کتاب از او در دسترس است ولی این برای اولین کتاب مشترک آن ها است. چند مورد از کتاب ‌های بیبی نلسون عبارتند از: توسعه محصول جدید از انتشارات دامیز، اوربیتال های اسپین عمومی برای سیستم سه الکترونی و کتابچه راهنمای محاسبات تابع ریاضی: برنامه نویسی با استفاده از کتابخانه نرم افزار قابل حمل MathCW. از بین کتاب های بیبی نلسون تنها کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه چاپ شده است.

چرا باید کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه را بخوانیم؟

حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه مسئله جدیدی را در کسب وکارها مورد بررسی قرار می‌دهد که برای درک آن باید به اعماق واژ‌ها وارد شد و رفتار افراد را مورد بررسی قرار داد. فراموش نکنیم که بیبی نلسون نویسنده‌ی این کتاب در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه در مقطع دکتری تحصیل کرده است  که همین موضوع باعث شده به صورت عمیق به بررسی نوآوری بپردازد. همچنین پروفسور فیلیپ دشام سالیان زیادی است که روی مبحث نوآوری متمرکز است. همه‌ی این‌ها دلایل خوبی برای عمق این کتاب خواهند بود ولی برخلاف آن چیزی که تصور میتوان کرد، متن کتاب بسیار روان بوده و برای هر علاقه مند به دنیای کسب وکار می‌تواند مناسب باشد.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

برای اجرایی کردن مسئولیت نقش حکمرانی در ارتباط با استراتژی نوآوری شرکت، هیات مدیره باید عملکرد نوآوری شرکت را بازبینی کند برای مثال مشمول کردن نوآوری در گستره ای از فعالیتهایی که ممیزی می شوند. البته تمامی هیات مدیره روی ممیزیهای مالی تمرکز میکنند و به تدریج گستره ماموریت ممیزی نظارتی را افزایش میدهند. برای مثال، در شرکتهایی که با مسائل زیست محیطی درگیر هستند. هیات مدیره درکنار مدیریت، درگیر تعیین اهداف عملکردی زیست محیطی و بازبینی کارت امتیازی شرکت با توجه به این اهداف در بازه های زمانی متداول میشود به طور مشابه با آگاهی از تأثیر عامل انسانی در عملکرد کلی شرکت، هیات مدیره به طور فزاینده ای، مدیریت را تشویق میکند تا پیمایش درگیر شدن کارکنان را انجام داده و به طور مرتب آن را بازبینی کند. در شرکت هایی که نوآوری مهم است باید آن را در لیست ماموریت ممیزی هیات مدیره قرار داد. در واقع در نقش قانونی هیات مدیره وجود دارد که از مدیریت ارشد بخواهد تا تعداد کمتری از سنجه های مهم اثر بخشی نوآوری را تعیین کنند تا بتوان آن را به طور مداوم بازبینی کرده و درباره اش با مدیریت صحبت کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

همه ما وقتی صحبت از نوآوری به زبان می آید با آن موافق هستیم و تمایل داریم فعالیت های خود را نوآورانه پیش ببریم. این موضوع در دنیای کسب وکارها قدرت گرفته و توسط مدیران سازمان‌ها تقویت میشود ولی نوآوری آنقدرها هم کار ساده ای نیست و بسیاری از کسب و کارهای بزرگ هنگام مواجه شدن با نوآوری شکست خوردند. نویسندگان کتاب نوآوری در سطح بنگاه با بررسی دقیق علت شکست‌ها و ارائه راه حل‌های کاربردی باعث علاقه‌مند شدن مدیران کسب وکارها به اجرای نوآوری در سازمانشان شدند. اگر از علاقه مندان به کتاب‌های این دسته بندی هستید موارد زیر می‌تواند برای شما مناسب باشد:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
405 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۰:۰۰
نویسنده جین فیلیپ دشام
نویسنده دومبیبی نلسون
مترجمامین هاشمی
مترجم دومامید هاشمی
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Innovation governance: how top management organizes and mobilizes for innovation
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۳۲ مگابایت
۴۰۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
115,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه
حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه
جین فیلیپ دشام
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
115,700
تومان