0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مربیگری عملکرد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مربیگری عملکرد

راهنمای کامل رهبران و مدیران سازمانی و متخصصان منابع انسانی
درباره مربیگری عملکرد

کتاب مربیگری عملکرد یک کتاب کامل و در واقع یک مرجع برای مدیران و رهبران سازمان‌ها و مؤسسات است که به آن‌ها کمک می‌کند بهترین نیروی انسانی را انتخاب کنند و بتوانند در جهت توسعه و پیشرفت کمپانی رابطه‌ای متقابل با نیروی کار خود برقرار کنند. افراد زیادی هستند که مربی یا سرپرست شرکت یا موسسه یا بخش خاصی بوده‌اند اما شاید تعداد افرادی که به صورت تخصصی به دنبال یادگیری اصول مربیگری رفته باشند زیاد نباشد. مانند هر حرفه دیگری اگر بخواهید در این زمینه نیز شاهد پیشرفت و توسعه قابلیت‌های فردی خود باشید نیاز به مطالعه کتاب‌هایی دارید که متخصصین با بررسی و کاوش فراوان موفق به تألیف آن‌ها شده‌اند. در این کتاب شما با اصول و قواعدی که یک شخص باید یاد بگیرد تا بتواند مربی شخصی یا شرکتی شود آشنا می‌شوید. به مرور که پیش می‌روید با تمرین‌هایی که در کتاب آمده‌ است این اصول و قواعد برایتان بارها و بارها تکرار می‌شود. در این کتاب شما می‌آموزید که چگونه می‌توان بیشترین و کارآمدترین پتانسیل هر فرد را در راستای اهداف شرکت یا مجموعه به کار گرفت و در مقابل چگونه به فرد حس ارزشمندی و مفید بودن داد.

سرجان ویتمور کیست؟

سرجان ویتمور در ۱۶ اکتبر ۱۹۳۷ به دنیا آمد و در ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ چشم از جهان فرو بست. وی در صنعت مربیگری اجرایی جزو پیشکسوتان بود. ویتمور تحصیلاتش را در آکادمی سلطنتی نظامی و کالج کشاورزی به پایان رساند. پس از فوت پدرش او شرکت املاک اورست را به ارث برد. وی در زمینه تخصص خود کتاب‌های ارزشمندی به چاپ رساند و توانست میان صاحب نظران این حوزه٫ سبک خود را داشته باشد.

دلایلی که باید کتاب مربیگری عملکرد را بخوانید

چه ‌بخواهید به عنوان یک مدیر و رییس موفق در کسب و کار خود فعالیت داشته باشید یا مدیران و رهبرانی کارآمد و متبحر تربیت کنید٫ توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی خواندن کتاب مربیگری عملکرد را در برنامه خود بگنجانید. این کتاب مانند یک مرجع کامل عمل می‌کند که تمام آن‌چه نیاز دارید را درون خود دارد. علاقه‌مندان به حوزه مدیریت٫ بازاریابی و فروش و همچنین کارآفرینی و کسب و کار به خوبی می‌دانند که در دنیای رقابتی امروزه باید دست پر وارد بازار شد. اداره یک مجموعه به سادگی زمان قدیم دیگر نیست و نیازمند کسب مهارت‌ها و دانش و آگاهی است. به عنوان یک مربی و مدیر باید بدانیم چگونه از پتانسیل نیروی انسانی خود بهره بگیریم و چگونه عمل کنیم که آن‌ها نیز بیشترین میزان رضایت و خرسندی را در کار خود داشته باشند. هر چه کیفیت این رابطه بالاتر برود بازدهی مجموعه نیز بالاتر خواهد رفت. رسیدن به تمامی این اهداف جز با کسب دانش و آگاهی از طریق مطالعه و تمرین به دست نمی‌آید.

در بخشی از کتاب مربیگری عملکرد این‌گونه می‌خوانیم

اصل اساسی مربیگری حس مسئولیت نسبت به خود است یا به عبارت واضح‌تر پذیرش مسئولیت تصمیماتی است که خود می‌گیریم. وقتی ما مسائل را خود کشف کنیم بهتر یاد می‌گیریم تا اینکه دیگران به ما یاد دهند. ما دوست داریم راه حل خودمان را بسازیم تا اینکه به ما گفته شود که چه کنیم. به نوزادی که می خواهد راه رفتن یاد بگیرد فکر کنید؛ نخستین قدم‌ها را که برمی‌دارد زمین می‌خورد. آیا برای بچه توضیح می‌دهید که چرا افتاد؟ یا می‌گویید دفعه بعدی پایش را کجا بگذارد؟ مسلماً نه٫ بچه هرچه که باید می‌دانسته را می‌داند؛ تمام چیزی که او الان احتیاج دارد حمایت و تشویق است. این یکی از نقش‌هایی است که مربی در مورد تربیت شونده اتخاذ می‌کند.

ما هر کاری که می‌کنیم همیشه یک انگیزه داریم٫ آگاهانه یا غیر آگاهانه. اما لزوماً همیشه خود ما انگیزه دهنده نیستیم والدین ما ممکن است آرزوهایی برای ما داشته باشند که گاهی اوقات ما بیشتر بر اساس آرمان‌های آنها کار می‌کنیم تا خودمان. معلمان می‌خواهند که ما نمره‌های خوبی بیاوریم٫ دوستان انگیزه‌های گوناگونی به آدم می‌دهند٫ مثبت یا منفی؛ و در آخر ما آرمان‌های خودمان را برای خودمان داریم که ممکن است به هیچ وجه با نظرات دیگران هم خوانی نداشته باشد.

مربیان تنها یک آرمان دارند٫ تربیت شوندگان آن‌ها. مربیان یاد می‌گیرند که با استفاده از ابزار حرفه‌ای قضاوت‌ها و نظراتی که از پیشینه فرهنگی آن‌ها نشأت می‌گیرد که ما قبلاً راجع به آن صحبت کرده‌ایم. مربی مسئول فرآیند تربیت٫ و تربیت شونده مسئول محتوای آن است. اگر مربی در محتوا دخالت کند دیگر به درد تربیت شونده نمی‌خورد. گاهی اوقات ما به عنوان مربی جلب داستان می‌شویم که در این صورت باید عقب بایستیم و از خود بپرسیم: این مفید یا جالب است؟ مربیگری بایستی برای تربیت شونده مفید باشد٫ نه برای مربی.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مربیگری عملکرد

اگر جزو فعالین حوزه مدیریت٫ بازاریابی و فروش هستید یا صرفا علاقه‌‌مند به مطالعه کتاب‌‌هایی در این زمینه هستید می‌‌توانید کتاب‌‌هایی که معرفی می‌‌کنیم را در فهرست کتابخانه خود قرار دهید تا در اولین فرصت به سراغ مطالعه آ‌ن‌ها بروید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
260 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۰:۰۰
نویسندهسرجان ویتمور
مترجم محمد نبی پور
مترجم دوممحمدرضا بابائی
مترجم سوم سمانه پویان فر
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Best practice in performance coaching
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
69,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۹ مگابایت
۲۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
76,700
٪50
38,350
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مربیگری عملکرد
٪50
مربیگری عملکرد
راهنمای کامل رهبران و مدیران سازمانی و متخصصان منابع انسانی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
76,700
٪50
38,350
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر