0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
محکم در آغوشم بگیر
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب محکم در آغوشم بگیر

هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق
نویسنده:
سو جانسن
ناشر:
میلکان
درباره محکم در آغوشم بگیر

سو جانسن در کتاب محکم در آغوشم بگیر به ما هفت گفت‌وگو برای یک عمر زندگی با عشق را می‌آموزد. او معتقد است بعد بیست و پنج سال تجربه زوج درمانی حالا می‌تواند با روش درمان هیجان‌محور یک رابطه عاشقانه را اصلاح یا حتی ماندگار کند. او این کتاب را نوشته است تا نسخه‌ی ساده و عمومی درمان هیجان‌محور را ارائه کند. نسخه‌ای تا آدم‌ها بخوانند و بتوانند در روابط خودشان به کار گیرند.

جانسن کتاب‌های زیادی در زمینه روانشناسی چاپ کرده است و کتاب محکم در آغوشم بگیر با ترجمه‌ی سما پرهیزکاری توسط نشر میلکان منتشر شده است.

چگونه عشق ماندگار را تجربه کنیم؟

سو جانسن در کتاب محکم در آغوشم بگیر مسئله‌ی درمان هیجان‌محور را مطرح می‌کند. پیام ساده این درمان این است که بی‌خیال جروبحث‌های بیهوده شوید، سال‌های اول کودکی‌تان را تحلیل کنید، اداهای زیادی رمانتیک دربیاورید یا موقعیت‌های جدید را در رابطه امتحان کنید. او راه پرورش یک رابطه بالغانه را در درک کردن، هماهنگ بودن و علاقه‌مند بودن به یک دیگر می‌بیند. جانسن در کتاب را به سه بخش تقسیم کرده است؛ در بخش اول به یک سوال قدیمی جواب می‌دهد که عشق چیست. توضیح می‌دهد که به چه دلیل معمولا برخلاف بهترین نیت‌ها و بینش‌ها، دچار قطع ارتباط و از دست دادن عشق‌مان می‌شویم. او سعی دارد تا درباره‌ی  روابط خصوصی و عمیق، علمی ایجاد کند؛ درباره‌ی این‌که چگونه مکالمات و کارهای‌مان منعکس‌کننده‌ی عمیق‌ترین نیازها و ترس‌های ماست و باعث می‌شود یک رابطه را با ارزش کنیم یا از بین ببریم. جانسن می‌خواهد به ما کمک کند تا متوجه شویم چگونه باید عشق بورزیم و به خوبی عاشق باشیم.

در بخش دوم نسخه‌ی کارآمد و عملی درمان هیجان‌محور را برای ما تبیین می‌کند. هفت گفت‌وگوی از لحظات معروف رابطه عاشقانه را معرفی می‌کند و می‌آموزد که چگونه این لحظات را شکل دهیم تا پیوندی محکم و ماندگار ایجاد کنیم. و در بخش پایانی و سوم به قدرت عشق می‌پردازد. عشقی که توان بیکرانی به بهبود زخم‌های ویرانگر دارد. عشق حس ارتباط با جهان بزرگ‌تر را افزایش می‌دهد. جانسن معتقد است که تفاعم محبت‌آمیز پایه‌ی یک جامعه‌ی متمدن و دلسوز واقعی‌ست.

سو جانسن را بیشتر بشناسیم

سو جانسن متولد 9 دسامبر 1947، روانشناس و نویسنده ای انگلیسی است. او را  بیشتر با  آثارش در زمینه‌ی روانشناسی روابط بینافردی، وابستگی‌ها و روابط عاشقانه می‌شناسند. او سعی می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های مربوط به گفت‌وگو را آموزش دهد و با کمک قواعد نظریات روانکاوی در روابط عاشقانه به مخاطبین و مراجعین خود  کمک کند. کتاب‌های حس عاشقی، نظریه دلبستگی در عمل، کاربست‌های زوج‌درمانی هیجان‌مدار و کتاب چگونه می توانیم زوج درمانگر هیجان مدار شویم تا کنون از او به زبان فارسی ترجمه شده است.

سه دلیل برای خواندن  محکم در آغوشم بگیر

این کتاب هم برای زنان است هم مردان. اگر عاشق‌پیشه هستید این کتاب در سه بحث می‌تواند به ما کمک کند.

  1. چگونه یک رابطه‌ عاشقانه‌ی ماندگار و سالم بسازیم
  2. چگونه عاشق باشیم و عشق بورزیم
  3. چگونه پیوند احساسی‌مان با شریک زندگی‌مان را تقویت کنیم

بخش هایی از کتاب محکم در آغوشم بگیر

«ما در پناه یکدیگر زندگی می‌کنیم»

ضرب‌المثل سلتیک

عشق شاید پرکاربردترین و قدرتمندترین کلمه در زبان انگلیسی .باشد ما کتاب‌های قطوری درباره‌اش می‌نویسیم و در وصفش شعرهایی می‌سراییم. درباره‌اش ترانه می‌خوانیم و برایش دعا می‌کنیم. برایش می‌جنگیم (هلن را در

تروآ ببینید). و مقبره هایی برایش می‌سازیم (تاج محل را ببینید) . با وجودش سر به فلک می‌کشیم «عاشقتم!» و با نابودی‌اش از عرش به فرش می‌رسیم «دیگه عاشقت نیستم!» بی حدواندازه درباره‌اش فکر می‌کنیم و حرف می‌زنیم.

اما عشق واقعاً چیست؟

دانشمندان و پزشکان قرن‌هاست که با تعاریف و ادراکات در این باره دست و پنجه نرم کرده‌اند. برای بعضی از ناظران بی‌عاطفه، عشق اتحادی‌ست که برای دو طرف سود دارد و بر پایه‌ی لطف‌هایی‌ست که ردوبدل می‌شوند و یک چانه زنی بده‌بستانی‌ست. بقیه که به پیشینه‌ی عشق بیشتر توجه می‌کنند آن را به عنوان یک رسم اجتماعی-احساسی می‌بینند که توسط شاعران قرن سیزدهم فرانسه به وجود آمده. زیست شناسان و انسان‌شناسان عشق را یک استراتژی برای اطمینان از انتقال ژن و تداوم زاد و ولد می‌دانند.

اما برای بیشتر آدم‌ها، عشق احساسی مرموز و مبهم بوده و هنوز هم هست؛ احساسی که می‌گذارد توصیفش کنی، اما زیر بار تعریف خاصی نمی‌رود.

پیشنهادهایی برای کسانی که محکم در آغوشم بگیر را دوست دارند

اگر به کتاب‌های روانشناسی مانند محکم در آغوشم بگیر علاقه‌مند هستید شما را به خواندن چند کتاب دیگر دعوت می‌کنیم. امیدواریم از خواندن آن‌ها بیشترین لذت و بهره را ببرید.

  

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
248 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۱۶:۰۰
نویسندهسو جانسن
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hold Me Tight
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۸۴ مگابایت
۲۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 66 مخاطب
آموزنده 🦉 (6)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
18 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با نظراتی که خواندم از خرید کتاب صرف نظر کردم. اما امروز کتاب رو خریدم و بعد از خواندن بخش هایی فکر میکنم کم لطفی شده درباره ترجمه. ترجمه خیلی از کتابهایی که جنبه تخصصی پیدا میکنن به راحتی ترجمه رمان نیست. پیدا کردن لغات معادل سختتره. به نظر من هم کتاب ،کتاب خوبیست و هم ترجمه با توجه به مضمون روان است.

5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب خیلی خوبیه دوستانی که بیان می کنند،کتاب حوصله سربره و همش مکالمه است به نظرم بهتره یه نگاهی داشته باشند به اینکه کلا محتوای این کتاب چی هست و چیزی که راجبش صحبت میکنه چه موضوعی هست. اونوقت بنظرم میشه این کتاب رو عادلانه تر قضاوت کرد.

5
آموزنده 🦉

من این کتابو خریدم و عالی بود.صبور باشین توی مطالعه و تک تک مکالمات رو میخونین و یهو به خودتون میایین و میبینین توی متن غرق شدین چون انگار داره مشکل رابطه شمارو بیان میکنه.منکه لذت بردمو به همه توصیش میکنم

4

یه کم متن کتاب سنگینه کتابی نیست که خوندنش روون باشه ولی جنبه ی آموزشی داره اگه بشه با متن ارتباط برقرار کنی نکته های مفیدی برای بهبود روابط عاطفی داره

5
پربار 🌳
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

من واقعا این کتاب و دوست دارم ،کتابی تخصصی در حوزه روانشناسی . انتظار متن سبک نداشته باشید .باید با تمرکز خوانده بشه تا به منظور نویسنده پی ببرید .

1

من نسخه چاپی این کتاب و دارم همین مترجم کتاب افتضاحه انگار داری کتاب دانشگاهی می‌خونی حوصله سر بر هست . پول هدر دادنه

1

بله واقعاً کتاب مسخریه البته من خود کتابو دارم همش مکالمه س کی وقت میکنه توضیحات بخونه بعدم اسم خودشونم میذارن نویسنده

4

من فكر ميكردم ترجمه كتاب براي من نامفهومه الان نظرات بقيه رو خوندم ديدم انگار بقيه هم همين حس رو دارن

1

من فیزیکی این کتاب رو دارم و ترجمه افتضاح..

1

واقعاً کتاب زیباست برای زندگی مشترک و توصیف عشق به کسانی که ازدواج کردن

نمایش 6 نقد دیگر
3.5
(67)
آموزنده 🦉 (6)
54,000
٪50
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
محکم در آغوشم بگیر
٪50
محکم در آغوشم بگیر
هفت گفت و گو برای یک عمر زندگی با عشق
میلکان
3.5
(67)
آموزنده 🦉 (6)
54,000
٪50
27,000
تومان