0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هیچ و پوچ

معرفی، خرید و دانلود کتاب هیچ و پوچ

نویسنده:
وودی آلن
درباره هیچ و پوچ

هیچ و پوچ با عنوان انگلیسی Apropos of Nothing کتاب خاطرات و زندگی‌نامه‌ی خودنوشت وودی آلن فیلم‌ساز آمریکایی است که در بهار سال 2020 میلادی منتشر شد. ناشر نسخه‌ی انگلیسی این اثر درباره‌ی آن چنین گفته است:« این کتاب روایت شخصی صریح و جامع وودی آلن است از زندگی‌‌اش، دوران کودکی‌اش در بروکلین، تا دوران فعالیت‌ حرفه‌ای تحسین‌شده‌اش در فیلم، تئاتر، تلویزیون، مطبوعات و مجلات و استندآپ کمدی و همچنین بررسی روابط خانوادگی و دوستانه‌اش.»

این کتاب تا کنون به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و چکی ترجمه شده است. نسخه‌ی فارسی آن نیز با ترجمه‌ی فاطمه باغستانی و مریم حسین‌نژاد در دسترس مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره وودی آلن

آلن استوارت کونیگزبرگ که با نام وودی آلن شناخته می‌شود، در تاریخ 30 نوامبر 1935 در نیویورک به دنیا آمد. او بیش از شش دهه است که به عنوان کارگردان، بازیگر و کمدین فعال است. آلن فعالیت خود در این حرفه را با نوشتن برای برنامه‌ی تلویزیونی Your Show of Shows در دهه 1950 میلادی آغاز کرد. او در سال‌های دهه‌ی 1960 میلادی به عنوان یک کمدین و طنرپرداز در زمینه‌های مختلفی از جمله اجرای استندآپ کمدی، چاپ مجموعه داستان‌های کوتاه طنز و طنزنویسی برای مجله‌ی The New Yorker ادامه داد و در اوخر این دهه نامزد دریافت جایزه‌ی گرمی بهترین آلبوم طنز شد. او در همین دهه نخستین فیلم‌های خود در ژانر طنز را نویسندگی و کارگردانی کرد و پس از آن تحت تأثیر سینمای هنری اروپا وارد عرصه‌ی فیلم‌های درام شد. از جمله‌ی معروف‌ترین فیلم‌هایی که آلن کارگردانی کرده است می‌توان به منهتن، نیمه شب در پاریس، آنی هال و جاسمین غمگین اشاره کرد. از آثار این نویسنده که به فارسی ترجمه شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

چرا باید کتاب هیچ و پوچ را بخوانیم

برای علاقمندان به سینمای وودی آلن و دنبال کنندگان آثار او مطالعه‌ی این کتاب که به تمام جوانب زندگی او می‌پردازد بسیار جالب خواهد بود. همچنین در این کتاب آلن برخی از تصورات غلط درباره‌ی خودش را رد می‌کند، مانند این که او در زمین ورزش ضعیف است. همانطور که از وودی آلن و سال‌ها تجربه‌ی او در زمینه‌ی طنزپردازی انتظار می‌رود، اتوبیوگرافی او نیز با با زبان طنز نوشته شده که خواننده را تا پایان بااشتیاق همراه خود نگه می‌دارد.

انتشارات نسل نواندیش کتاب هیچ و پوچ را در سال 1400 به چاپ رسانده است و نسخه‌ی الکترونیک آن در دسته‌ی هنر وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب هیچ و پوچ می‌خوانیم

من عزیزکردۀ پنج خواهرِ مادرم بودم، تنها فرزند پسر، عشق خاله‌خانم‌های شیرینی که فقط مرا لوس می‌کردند. هرگز یک وعده غذایم دیر نمی‌شد. هرگز نیازی به لباس و سرپناه در خودم حس نمی‌کردم. هیچ بیماری خطرناکی مثل فلج اطفال که در آن زمان شایع بود، به سراغم نیامد. من مثل یکی از بچه‌های کلاس که سندرم داون داشت، این بیماری را نداشتم. مثل جِنی پشتم قوز نداشت و مثل شوارتز کید کچلی نداشتم. من سالم، محبوب و ورزشکار بودم. هميشه اولین نفری که برای تیم انتخاب می‌شد، من بودم. فوتبال بازی می‌کردم، دونده بودم و باوجوداین تقریباً توانستم آدمی عصبی، ترسو و وامانده از نظر احساسی از آب دربيایم که مثل عروسک خیمه‌شب‌بازی با یک نخبه ویژگی‌های اصلی خودم یعنی انسان‌گرپزی، انزوا،  تلخکامی و بدبینی افراطی وصل باشم. برخی افراد نيمۀ خالی لیوان و برخی دیگر نيمۀ پر آن را می‌بینند. اما من همیشه نيمه پر تابوت را می‌بینم. از بین هزاران شوکی که آدمی در معرض آن است، توانستم از بیشتر آن‌ها جان سالم به درببرم به‌جز شماره ۶۸۲ که مکانیسم دفاعی انکار[۳۸] است. من هیچ مکانیسم انکاری ندارم. مادرم می‌گفت سر درنمی‌آورد. هميشه تعریف می‌کرد که من تا حدود پنج‌سالگی بسیار خوب، شیرین و دوست‌داشتنی بودم اما پس از آن ناگهان به پسری شیطان، تلخ، غرغرو و لوس تبدیل شده‌ام.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هیچ و پوچ

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و به مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌های افراد معروف علاقمند هستید، کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۰ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهوودی آلن
مترجمفاطمه باغستانی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Apropos of nothing
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۰ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
79,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هیچ و پوچ
هیچ و پوچ
وودی آلن
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
79,900
تومان