0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زخمی که از زمین به ارث می برید

معرفی، خرید و دانلود کتاب زخمی که از زمین به ارث می برید

مجموعه شعر
درباره زخمی که از زمین به ارث می برید
به کسی که در سال هفتصدهزار و هفتصد و هفتاد و هفتبه جای پای‌مان نگاه می‌کند بگو: انفجار، اولین جنین مُرده‌ای نبود که در شکم کاشتیم اول آب بودو خرچ‌خرچ گلوی همسایه در بصل‌النخاعِ رود بعد انفجار که زیر پوستِ سوخته‌ی اجدادمان اتفاق می‌افتاد کسی نمی‌دانست فاجعه وقتی از راه برسد به قانون بقا رحم نمی‌کند و ما که در جداره‌ی لیوان تبخیر می‌شدیم تبخیر شدیم که تبخیر شدن صدای شکستن کمر ابونواس است وقتی به استخوان‌های بُریده‌ی پدرانش بگوید شعر ما برای ترکاندن استخوان و شمردن دندان‌های‌ شیریِ افتاده وقت نداشتیم آن‌قدر که بفهمیم صدای گلوله از خودش دیرتر اتفاق می‌افتد همچون صدای شکستن استخوان ترقوه که دیرتر از خودش کسی به ما نگفته بود کسی که رفت نمی‌رود بخار می‌شود که بخار شدن صدای شکستن کمر ابونواس است وقتی روی دهانش بنویسد: امروز حتی شتر به لب‌های من خائن است شعر را با ما کُشتند ما وقت نکردیم به کسی که در سال هفتصدهزار و هفتصد و هفتاد و هفت به جای پای‌مان دست می‌کشد بگوییم: سنبل‌های کوهی در سرزمین ما درختان بلندی بودند گاهی به مرزهای‌مان نگاه می‌کردند فریاد می‌زدند: برو ابونواس! برو! از این جهنمِ نانوشته برو! و ما هر نسل یک‌بار منقرض می‌شدیم فقط آگاهیِ عجیبی که حشرات حامل آن‌اند به ما می‌رسید دهان‌مان سبز می‌شد نه این‌که جوانه می‌زدیم نه! ما از تعجب سبز می‌شدیم و فقط وقت می‌کردیم به کسی که در سالِ هفتصدهزار و هفتصد و هفتاد و هفت به جای پای‌مان نگاه می‌کند بگوییم: بابل دست ندارد ما تمام شدیم و فقط در سطوح دیگری از حیات که هنوز در جداول شیمیایی نیست گاهی به هوش می‌آییم به شُرشُر آب در شبح شط گوش می‌دهیم و بخار می‌شویم که بخار شدن صدای شکستن کمر ابونواس است وقتی عاشقانه‌ای برای شترهای سربُریده می‌خواند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
366.۳۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
110 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۰:۰۰
نویسندهعطیه عطارزاده
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۶۶.۳۵ کیلوبایت
۱۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
66 ٪
1
ستاره
33 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمیدانم چرا به این سو رفته ایم که شعر پست مدرن یعنی هرچه که هیچکس از آن سر در نیاورد! هرچقدر "مثلا شعر" شما مهمل‌تر و گنگ‌تر باشد، پست‌مدرن‌تر است. جمع کنید لطفا! افسوس از وقتی که پای خواندن این کتاب تا انتها هدر دادم.

1

مهمل تر از اون کتاب مردن با گیاهان دارویی بود، شعر جایی که نمیشه با اطاله کلام مخاطب رو فریب دار. بسیار ضعیف، بسیار بسیار ضعیف!

2
(4)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زخمی که از زمین به ارث می برید
زخمی که از زمین به ارث می برید
مجموعه شعر
نشر چشمه
2
(4)
24,000
تومان