0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از کاپ تا کیپ

معرفی، خرید و دانلود کتاب از کاپ تا کیپ

سفر به آخر دنیا
نویسنده:
رضا پاکروان
ناشر:
نشر نو
درباره از کاپ تا کیپ

کتاب کاپ تا کیپ کتابی در حوزه‌ی سبک زندگی و گردشگری است که نویسنده‌ی آن رضا پاکروان گردشگر ایرانی است.

رضا و دوستش استیون که تصمیم گرفتند از سبک زندگی راحت خود در لندن جدا شوند، و از شمالی‌ترین نقطه اروپا به راه افتادند تا 11000 مایل را تا انتهای دیگر سیاره دوچرخه‌سواری کنند؛ کاملاً بدون هیچ پشتیبانی. سفر آنها به مسابقه‌ای برای ساعت و رکورد تبدیل می‌شود، زیرا آنها سعی می‌کنند سفر را تنها در ۱۰۰ روز که معادل یک رکورد جهانی است به پایان برسانند.

این مبارزه با زمین های ناهموار و جاده‌های سخت، آب‌وهوای متفاوت و عجیب، مالاریا، مسمومیت غذایی و گرمازدگی است. این سفر هیجان‌انگیز، آنها را با برخی از خیره‌کننده‌ترین، به‌یادماندنی‌ترین و بی‌ثبات‌ترین مناطق جهان روبرو می‌کند. این یک داستان به‌شدت شخصی، از مأموریت یک مرد برای ایجاد یک زندگی هدفمندتر و سفر حماسی او برای رسیدن به آن نقطه  است.

این کتاب دارای سه فصل است که در هر فصل دررابطه‌با موضوعاتی با مخاطب خود صحبت می‌کند. در فصل اول پاکروان از آشنایی خود با مؤسسه‌ی مذکور و سپس برنامه‌ریزی‌های دقیق و آماده‌سازی مقدمات سفر، فصل دوم شروع سفر و مسیر تقریباً هموار و بخش آرام سفر و فصل سوم اما شروع سختی‌های سفر و عبور او از کشورهای سودان، کنیا، تانزانیا، مصر، زیمباوه، نایروبی، اتیوپی و آفریقای جنوبی است.

این اثر که توسط رضا پاکروان به زبان انگلیسی تکلیف شده، با ترجمة شهلا طهماسبی توسط نشر نو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

رضا پاکروان

رضا پاکروان گردشگر، ماجراجو و فیلمساز متولد ایران است. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ایران سپری کرده است. در ۲۱ سالگی برای ادامه تحصیل در رشته بورس به انگلیس رفت. او به ۵۴ کشور سفر کرده و از آن‌ها فیلم تهیه کرده‌است. در سال ۲۰۱۱ پاکروان مسیر ۱۷۴۳ کیلومتری الجزایر تا سودان را در ۱۳ روز و پنج ساعت و ۵۰ دقیقه رکاب زده‌است. او در جریان این کار با کسب رکورد سریع‌ترین دوچرخه‌سوار جهان نامش را وارد گینس کرد. در سال ۲۰۱۲ نشریه منزفیتس نام او را در فهرست ۲۰ جهانگرد برتر جهان منتشر کرد.

وی یکی از حامیان سازمان غیردولتی SEED ماداگاسکار است و جایزه معتبر خیریه لویدز را برای کارش در ساخت مدارس و جمع آوری کمک مالی برای کودکان مالاگاسی دریافت کرده است.

چرا باید کتاب از کاپ تا کیپ را بخوانیم؟

 کتاب از کاپ تا کیپ یک ماجراجویی از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین قسمت کره خاکی‌مان است. این کتاب آن‌قدر شما را در دل ماجراجویی‌های رضا و دوستش می‌برد که گاه با آنها سردتان می‌شود و گاه گرمتان می‌شود. با آنها تشنه می‌شوید و گاه گرسنه‌تان می‌شود. از دل کویر و صحراها عبور می‌کنید و در نهایت به مقصدتان می‌رسید.

من مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی که به سفر و جهانگردی و سفرنامه علاقه دارند به‌شدت توصیه می‌کنم.

در بخشی از کتاب از کاپ تا کیپ می‌خوانیم

  • ما هر روز امیدوار بودیم که مسیرمان را تا غروب تکمیل کنیم؛ اما به نظر می رسید که آرزویی بیش نبود. در عوض برای اینکه به هدف های روزانه مان دست پیدا کنیم، شب ها رکاب می زدیم و گاهی تا صبح روز بعد، و آن وقت توقف می کردیم. این شب روی تأثیر مخربی بر روز بعد داشت: هر چه بیشتر تا دیروقت شب رکاب می زدیم، صبح دیرتر از خواب بیدار می شدیم و دیرتر به راه می افتادیم و شب بعد برای جبران رکاب زدن دیرتر به پایان می رسید
  • بیشتر لذت سفر از برنامه ریزی ناشی می شود، از پیش بینی چیزی که فرد تازه از راه رسیده ممکن است انتخاب کند، از چیزی که می شود دید و تجربه کرد و پیشاپیش دوست داشت. متأسفانه، لذت بررسی درونی گاهی مواقع واقعیت مکان ها را تحت الشعاع قرار می دهد: تابلو نقاشی کوچک تر از آنچه تصور می کردم بود؛ آب دریا سردتر از آن چیزی بود که به من گفته بودند؛ مسافرخانه و نوشیدنی و غذای کنار خیابان خیلی گران تر از آن چیزی بود که در کتاب نوشته شده بود؛ مردم آن قدر که همه فکر می کنند مهربان نبودند و مناظری که در کامپیوتر دیده بودم بسیار بهتر از آنچه دیدم، بودند.

 

پیشنهاد هایی برای دوستداران کتاب از کاپ تا کیپ

اگر از این کتاب خوشتان آمده است، یا به دنبال مطالعات گردشگری و سفرنامه هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهرضا پاکروان
مترجمشهلا طهماسبی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۴۴ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی دوسش داشتم خیلیییییی تو سه روز تمومش کردم و حس خیلی خیلی خوبی دارم الان

5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
انگیزه‌بخش 🚀
گیرا 🧲

کتابی عالی! با ترجمه‌ای عالی! بخوانید و کیف کنید!

4.8
(5)
خوش‌خوان 🪶 (1)
149,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از کاپ تا کیپ
از کاپ تا کیپ
سفر به آخر دنیا
نشر نو
4.8
(5)
خوش‌خوان 🪶 (1)
149,000
تومان