0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حشاشین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حشاشین

درباره حشاشین
- جاسوسی رییس‌جمهور آمریکا: تامس گیفورد نویسنده‌ی آمریکایی رمان‌های جنایی و هیجان‌انگیز، در ۱۹۳۷ به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۰ به علت ابتلا به سرطان از دنیا رفت. او که تحصیل‌کرده‌ی دانشگاه هاروارد است، با رمان جنایی میراث گلندوور به شهرتی جهانی رسید. رمانی که در آن جورج واشنیگتن را جاسوس انگلیس و کلیسای کاتولیک رم را به عنوان یک سازمان جنایتکار معرفی کرد. گیفورد جایزه‌ی نویسندگی خلاق دانشگاه هاروارد را به دست آورد و مدتی هم در روزنامه‌ی سان مشغول به کار بود. - راهب دیروز و وکیل امروز: خواهر والنتاین که راهبه‌ی جوانی‌ست به طرز مشکوک و اسرارآمیزی به قتل می‌رسد. برادر او که در جوانی راهب فرقه‌ی یسوعیون بوده است و اکنون وکیلی سرشناس است، آرام و قرار ندارد و پیگیر ماجرای قتل خواهرش می‌شود. تنها مدرک «بن» برای پیگیری قتل خواهرش «وال» عکس رنگ و رورفته‌ای از پاریس جنگ‌زده در سال ۱۹۴۳ است. بنیامین در جستجوی چهار مردی‌ست که در عکس دیده می‌شوند و البته نفر پنجمی که عکس را گرفته است. او در پیگیری ماجرا با چندین و چند فقره قتل روبرو می‌شود و همه او را از ادامه‌ی این تحقیقات بر حذر می‌دارند، چرا که این ماجرا جزو مسائل درونی کلیساست و واتیکان به هیچ‌کس اجازه‌ی دخالت و سرکشی به کارها و مسائل درونی کلیسای کاتولیک را نمی‌دهد. - همه‌ی راه‌ها به رم ختم می‌شود! تمام سرنخ‌ها به‌ شهر رُم‌ و به‌ آرشیو محرمانه واتیکان‌ ختم‌ می‌شود. ماجرا ریشه‌ در گذشته‌های‌ دور دارد. در دوران رنسانس‌ و در سال‌های‌ حکومت پاپ‌های‌ مخوف از خاندان بورجا؛ زمانی که گروهی‌ قاتل‌ حرفه‌ای‌ وجود داشت‌ که‌ تنها در شرایط «خاص‌» و به‌ دستور شخص‌ پاپ‌ برای‌ انجام‌ مأموریت‌های‌ «ویژه‌» دست‌ به‌ کار می‌شد. سازمان مخفی حشاشین یا به عبارتی آدمکش‌های پاپ، که قبلا در قرون وسطی و دوره رنسانس فعال بوده است، پیش از جنگ جهانی دوم، توسط بالاترین مقامات روحانی کلیسا بازسازی و سازماندهی می‌شود تا اعضای آن که همگی کشیش‌های متعصب، نیرومند و در خدمت اهداف روحانیان بلند مرتبه، از جمله پاپ اعظم هستند، مخالفین را از سر راه بردارند. آیا اکنون بزرگان کلیسا دوباره این گروه مخوف را زنده کرده‌اند؟ آیا واتیکان منافع ویژه‌ای دارد که برای حفظ آن، از ارتکاب به قتل هم ابایی ندارد و این گروه مخوف را به ماموریت فرستاده است؟ نشر صوتی آوانامه با همکاری گروه انتشاراتی ققنوس، نسخه‌ی صوتی کتاب حشاشین، اثر تامس گیفورد، با ترجمه‌ی جواد سید اشرف را با صدای تایماز رضوانی تولید و منتظر کرده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
2.۲۶ گیگابایت
مدت زمان
۴۱:۲۷:۵۰
نویسندهتامس گیفوورد
مترجمجواد اشرف
راویتایماز رضوانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۴
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲.۲۶ گیگابایت
۴۱:۲۷:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
10 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

حشاشین، نوشته‌ی تامس گیفورد، با ترجمه‌ی جوادسیداشرف از نشر ققنوس به چاپ رسیده است. در سال‌ ۱۹۸۲ زمزمه‌ها برای جانشینی پاپ اعظم که در بستر مرگ است، آغاز شده. در همین شرایط که ذهن همه‌ی افراد وابسته به کلیسا، کشیش‌های بزرگ و مذهبی‌ها را درگیر کرده، قتلی رخ می‌دهد. والنتاین که یک راهبه مبارز و نویسنده است، در محراب نمازخانه‌ی خانه‌ی پدری به قتل می‌رسد. بنجامین و الیزابت برادر و دوست و هم‌کیش وال به قصد پیدا کردن قاتل و خون‌خواهی و کشف معمای قتل او، دست به اقدام می‌زنند، اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. در پس قتل وال، قتل‌های دیگری زنجیره‌وار اتفاق می‌افتد. قتل‌هایی که همگی مثل تکه‌های پازل یک اتفاق سیاه، گذشته‌ی مخوف یک گروه جانی را که به دستور مستقیم کلیسا، فعالیت می‌کرد را کامل می‌کند. حشاشین(اساسین) سازمان مخفی‌ای بودند که در قرون وسطی و رنسانس فعالیت می‌کردند که قبل از جنگ‌جهانی دوم، توسط روحانیون بزرگ و‌عالی‌رتبه‌ی کلیسا بازسازی می‌شوند. مخالفین یا مشکل‌آفرینان کلیسا را به طور بی‌رحمانه‌ای می‌کشتند یا فعالیت‌هایی که خواست آن‌ها بود را در پس نقاب و سرسپرده انجام‌ می‌دادند. سفرهای طولانی، تهدید به مرگ و مشقت‌های فراوان در طول قصه برای بن و الیزابت پیش می‌آید. هر دو تهدید به مرگ می‌شوند و اتفاق‌های عجیبی از سرشان می‌گذرد. بن، راوی بخشی از قصه، وکیل کاربلد و سمجی است که از مصر تا پاریس را جهت یافتن سرنخی برای قاتلین جستجو می‌کند. قصه‌ی خود بن به تنهایی جذاب بود. راهب یسوعی که در سن کم از شرایط کلیسا و راهبگی خسته شده و خلاف جهت خانواده قدم برمی‌دارد. همین پدرش را نسبت به او خشمگین می‌‌کند و بین‌شان فاصله می‌افتد. از سمتی بن، دل به لیز بسته که راهبه است و جدال این دو با هم بر سر اعتقادات و شرایط‌شان، احوالی به داستان داده که برای مخاطب جذاب‌ترش کرده. شرایط غالب بر داستان و حقیقت‌هایی را که آشکار می‌شود، شرایط کنونی و افرادی که خرقه‌ی دین می‌پوشند و دست به هر جنایتی می‌زنند، خلق و کام مخاطب را تلخ می‌کند. نوشتن از نه‌سال تحقیق و رنج نویسنده که درمقدمه هم از سنگ‌اندازی‌هایی که برایش شده، گفته، در یادداشت کوتاه نمی‌گنجد بلکه فقط یک توصیه‌ی اکید می‌خواهد برای خواندنش. این‌کتاب را به شدت دوست داشتم و به دوست‌داران رمان‌های تاریخی، سیاسی، انتقادی و جنایی پیشنهادش می‌کنم. با تشکر از نشر ققنوس برای چاپ این اثر‌.🌺 راوی هم فوق‌العاده بود.

1

انتخاب موسیقی متن بسیار مناسب و گوشنوازه گوینده اونقدر خوانش کندی داره که با سرعت ۱.۴ اکثر کتاب رو مجبور شدم گوش بدم از همه مهم تر متن کتاب هست که... واقعا حیف از زمان و هزینه! اولا هیچ ارتباطی به حشاشین نداشت و صرفا توی کتاب و روی جلد گنجونده شده که جذابیت و کنجکاوی کاذب ایجاد کنه اگر به این موضوع علاقمند هستین کتاب، ; سمرقند،; به مراتب کتاب پرکشش تری هست و واقعا داستانش حول این محور میچرخه نه اینکه پنجاه صفحه یکبار صرفا لفظش رو مطرح کنه برای خالی نبودن عریضه و بقیه ی کتاب مدام تکرار مکرراتِ کسل کننده ی خواننده باشه و بزور بخواد به شما بقبولونه که موضوع هیجان انگیز و پرکششیِ کلیسا نه الآن، نه در ۱۹۹۰ اون قدرت و نفوذ قرون وسطی رو نداره دیگه این اظهر من الشمس حالا هر چقدر نویسنده میخواد بگه مخوف! هر قتلی که الزاما مخوف و مربوط به حشاشین نیست ! اصلا این کتاب رو پیشنهاد نمیکنم

4

حشاشین(حشیش یا مواد فروش ها) یا بعدها در سرزمین های اروپایی آساسین(قاتلین). لغتی که برای نیروهای مرگ بار و شجاع حسن صباح،مبارز ایرانی در قلعه الموت در کوهستان دماوند و ارتفاعات امروزی قزوین هنوز هم آثار مخروبه دژ بلند مرتبه او باقی است که در واپسین روزها توسط حمله مغول ها ویران و تسخیر گشت. بخاطر شجاعت زیاد و محارت بالای حشاشین و ترسی که بین حاکمان آن زمان ایران که به سرزمین های عربی باج می دادند شناخته شدند و گولی استعاره ای از افرادی که مواد روان گردان میزدند و ترس در آن ها می میر و بعدها ریشه و کالت ها و انشعاب هایی از این گروه بعد از مرگ بنیان گذارشان در سرزمین های اروپایی و غیره ایجاد شد و مثل همیشه اروپایی ها دزدی ادبی و تاریخی همانند یونانی ها کردند.

4

خب قطعا بهترین کتاب پلیسی دنیا نیست, اما خوندنش خالی از لطف هم نیست, البته شروع کتاب کمی کسل کننده است, اما از اواخر بخش اول از ریتم کند کتاب کم میشه و کمی سیر اتفاقات سرعت میگیره و نتیجتا کتاب تا حدی جذاب میشه, البته ارزش خرید کتاب با قیمتش چندان تناسبی نداره, اما با کد تخفیف پنجاه درصدی این تناسب

5

من این کتاب را بارها بارها خواندم و شنیدن آن برایم بسیار جذاب بود.خیلی خوشم آمد.موسیقی و افکت های صوتی جالب بود. متن کتاب کشدار و ریتم آرام است،اگر حوصله ندارید ، به شما توصیه نمیکنم.ولی داستان کلیسا و سیاهی های آن جالب است.من به شخصه بازهم آن را خواهم شنید.

1

تقریبا هیچ ربطی به حشاشین نداشت! اولین باری که کلمه حشاشین رو در این کتاب میشنوید وقتیه که ۳۸ درصد از کتاب گذشته! متن کتاب انسجام خیلی کمی داره، گوینده هم خیلی کند و یکنواخته! در قدرت کلیسا در قرن بیستم هم بیش از حد اغراق کرده!

5

چقدر لذت بردم کل کتاب یه ماجراجویی و هیجان خالص بود صدای آقای رضوانی عالی پیشنهاد میکنم به بچه هایی که کتاب های معمایی و پر هیجان دوست دارن

3

داستان بد نیست اما راوی هیچ احساسی به من منتقل نمیکرد اون حس کافی رو نداره

5
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

قبل اینکه دن براون شروع کنه این کتاب با تمام جذابیتش وجود داشت.

5

از نظر من کتاب خیلی جذابی بود و راوی بسیار حرفه‌ای است.

نمایش 1 نقد دیگر
4.1
(21)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
219,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
حشاشین
حشاشین
تامس گیفورد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حشاشین
حشاشین
تامس گیفوورد
آوانامه
4.1
(21)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
219,000
تومان