0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سه میمون

معرفی، خرید و دانلود کتاب سه میمون

درباره سه میمون

آنچه در ابتدای کتاب سه میمون به تصویر کشیده می‌شود، جاده‌ای دورافتاده و راننده‌ای خواب‌آلود است. راننده که ثروت نام دارد با عابری تصادف می‌کند؛ ولی اگر بماند و این جرم را قبول کند وجهه سیاسی‌اش را از دست می‌دهد. ثروت از راننده خود می‌خواهد در ازای دریافت مبلغی برای تأمین مخارج خانواده‌اش، تقصیر را گردن بگیرد و به‌جای او مجازات شود. این شروع داستان است ...

کتاب سه میمون در حقیقت فیلمنامه‌ی اثری سینمایی با همین نام است که توسط نوری بیلگه جیلان، کارگردان ترک و همسرش ابرو جیلان با همراهی ارجان کسال، یکی از بازیگران فیلم، نوشته شده است. آن‌چه در این فیلمنامه روایت می‌شود داستان چهار انسان معمولی است که در موقعیتی پیچیده گرفتار می‌شوند. در این فیلمنامه صحنه‌ها با جزئیات و به‌دقت توصیف شده‌اند و در ابتدای هر سکانس سطر معرفی شامل مکان و زمان هر صحنه عنوان شده است. فیلم سینمایی سه میمون به‌عنوان یکی از بهترین آثار بیلگه جیلان شناخته می‌شود که موفق به دریافت جایزه کن شده است.

معرفی نوری بیلگه جیلان

نوری بیلگه جیلان متولد ژانویه 1959 کارگردان و عکاس اهل ترکیه است. جیلان پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی برق از دانشگاه بغازیچی، در رشته سینما در دانشگاه هنرهای زیبای معماری سنان تحصیلاتش را ادامه داد. در کارنامه این کارگردان آثار مشهور و موفقی به چشم می‌خورند. فیلم سه میمون برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸، روزی روزگاری در آناتولی برنده جایزه گرندپری جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱  و خواب زمستانی برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴، موفق‌ترین آثار جیلان به شمار می‌روند. مهم‌ترین مشخصه این کارگردان ساخت فیلم با کمترین هزینه و با همکاری تیمی کوچک است. جیلان خودش فیلمنامه می‌نویسد، کارگردانی می‌کند، گاهی بازیگر فیلم‌هایش می‌شود و گاهی تدوین را نیز به عهده می‌گیرد.

اِبرو جیلان، همسر نوری جیلان فیلمساز، دیگر نویسنده این فیلمنامه است. ابرو عکاس و بازیگر است و در فیلم اقلیم‌ها با همسر خود هم‌بازی بوده‌اند.

سومین نویسنده این فیلمنامه ارجان کسال نویسنده، کارگردان، هنرپیشه، پزشک و فیزیک‌دان ترکیه‌ای است که فعالیت هنری خود را در سال 2002 آغاز کرد. او درنگارش چند اثر دیگر با ابرو جیلن و نوری جیلان همکاری کرده است.

چرا باید کتاب سه میمون را بخوانیم؟

این فیلمنامه روایتی از داستان زندگی چهار شخصیت با نام‌های ایوب، هاجر، اسماعیل و ثروت است. صحنه‌های هیجان‌انگیزی از ارتباط این افراد با یکدیگر در این فیلمنامه خلق شده است به‌گونه‌ای که مخاطب را به فکر فرو می‌برد. همراه شدن با داستان زندگی این چهار نفر، نه‌تنها لذات بخش است؛ بلکه ما را وادار می‌کند از خودمان بپرسیم آیا  از اشتباهات خود درس می‌گیریم؟ یا با چشم‌پوشی از آنچه اتفاق افتاده اشتباهات بزرگ‌تری را مرتکب می‌شویم؟

همچنین خواندن این کتاب را به دوستداران فیلمنامه‌نویسی و نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم.

فیلمنامه سه میمون با ترجمه پدرام رمضانی توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده که نسخه الکترونیکی آن در دسته‌بندی فیلمنامه در همین صفحه در دسترس شماست.

در بخشی از فیلمنامه سه میمون می‌خوانیم

منطقه کوم‌کاپی/ ایوب، ثروت/ خارجی/شب.

ماهیگیران با ماهی‌هایی که تازه صید کرده‌اند در حال بازگشت به بازارند. صدای مرغ‌هایی دریایی به گوش می‌رسد. ثروت و ایوب کنار هم روی نیمکتی نشسته‌اند. ثروت ماجرای تصادف را برای ایوب تعریف کرده و پیشنهادش را هم مطرح کرده است. ایوب آرام است و انگارنه‌انگار که سرنوشتش در آینده (با قبول این پیشنهاد) در حال رقم خوردن است.

او توکلش به خداست! در حال سیگارکشیدن گاه به دریا و گاه به ثروت نگاه می‌کند. ثروت که توانسته از شوک تصادف چند ساعت پیشش بیرون بیاید و خودش را جمع‌وجور کند و افکارش را منسجم کند، درعین‌حال اوضاع روحی به‌هم‌ریخته و خسته‌ای دارد. گوشش درباره چیزی که اتفاق افتاده حرف نمی‌زنند انگار هر کس درباره خودش حرف می‌زند.

ثروت: وکیل گفته تو دادگاه اول صددرصد برائت می گیره. یعنی حداکثر یه ماه، یه ماه و نیم.

ایوب: (با لحنی که به نظر خبره ی این کارهاست) در اولین دادگاه یه خورده سخته آقا ... چون قتل اتفاق افتاده ... الان گزارش کارشناس مهمه ... و اینکه مقصر کی بوده؟ باید ببینیم چند درصد شما مقصر هستین؟

پیشنهادهایی برای دوست‌داران فیلمنامه سه میمون

فیلمنامه سه میمون اثری فاخر با جلوه‌های ویژه است که توجه مخاطب را جلب می‌کند. اگر به خواندن کتاب‌های مشابه این فیلمنامه و آشنایی با آثار فاخر سینمایی علاقه‌مند هستید تعدادی از فیلمنامه‌های خوبی که می‌توانید بخوانید معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
100 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۰:۰۰
نویسنده نوری بیلگه جیلان
نویسنده دومابرو جیلان
نویسنده سومارجان کسال
مترجمپدرام رمضانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Uc maymun
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۹ مگابایت
۱۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2.5
(2)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سه میمون
سه میمون
نوری بیلگه جیلان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
2.5
(2)
25,000
تومان