0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه و تفکر، کانت و دکارت

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت

نویسنده:
زهره زاهدی
درباره فلسفه و تفکر، کانت و دکارت

جست‌وجو در تفکرات مشهورترین اندیشمندان حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی آگاهی و دید بسیار تأثیرگذاری در ذهن خواهد گذاشت. کتاب دوزبانه «فلسفه و تفکر، کانت و دکارت» قاعده و الگویی از تفکرات دو فیلسوف تأثیرگذار را برای خواننده روایت می‌کند. کم‌تر متفکر فیلسوفی است که بیش از دکارت و کانت نمایانگر وضعیت دوران خود باشد. آن‌ها دیدگاه دوگانه و روشن‌بینانه‌ای نسبت به جهان داشتند. این دو فیلسوف جنبه‌های خوب و بد هر چیز را بررسی می‌کردند. هم جنبه‌‌های فانی و هم فناپذیر هر چیز، هم ذهن و هم جسم را می‌دید.

امانوئل کانت  یکی از مهم‌ترین فیلسوفان مکتب اخلاق‌گرایی است و تأثیر زیادی روی فیلسوفان بعد از خود داشته است. او عقل و اخلاق را پایه‌ی فلسفه‌ی خود در نظر گرفته است و سعی می‌‌کند جهان اطراف را باتوجه به این دو عنصر توصیف کند. سنگ بنای فلسفه کانت که گاه آن را فلسفه انتقادی می‌خوانند، در رساله «نقد خرد محض» آمده است. او در این رساله اساس دانش انسانی را مورد ارزیابی قرارداد و معرفت‌شناسی فردی را ابداع کرد. کانت هم مانند فلاسفه پیش از خود، وجوه تفکر را به قضایای تحلیلی و ترکیبی تقسیم کرد. قضیه تحلیلی آن است گزاره در موضوع ادامه یابد.

رنه دکارت، فیلسوف فرانسوی، بین سال‌های 1596-1650 می‌زیست. او فرزند یک اشراف‌زاده بود و به سرتاسر اروپا سفر کرد و در موضوعات وسیع و متنوعی از جمله ریاضی، علوم، حقوق، پزشکی، مذهب و فلسفه تحصیل کرد. وی به‌شدت تحت‌تأثیر متفکرین عصر روشنگری بود. دکارت بنیان‌گذار فلسفه مدرن بوده و یکی از اولین کسانی بود که از مکتب ارسطویی پیروی نکرد و اولین نسخه مدرن دوگانگی ذهن و بدن را که از آن مشکل ذهن و بدن ناشی می‌شود را تدوین کرد و براین‌اساس علم جدیدی را که مبتنی بر مشاهده و آزمایش است، توسعه داد. او با استفاده از یک سیستم شک علمی، دانش ظاهری ناشی از قدرت، حواس و عقل را کنار گذاشت و مبانی معرفتی جدیدی را بر اساس این شهود که وقتی تفکر است، وجود جریان دارد را بنا کرد. رنه دکارت این تئوری خود را در قالب جمله مشهور من فکر می‌کنم، بنابراین من هستم بیان کرد.

درباره زهره زاهدی، مترجم کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت

زهره زاهدي؛ مترجم و نویسنده (متولد تهران، 1330) ، در رشته بانكداری از دانشگاه آمريكايي بيروت فوق‌ليسانس گرفت و تاكنون حدود 19 عنوان كتاب، در حوزه‌های مختلفي چون روان‌شناسی عمومي، رمان، زندگي فلاسفه و ... ترجمه و منتشر كرده است. نسخه الکترونیکی کتاب دوزبانه فلسفه و تفکر، کانت و دکارات را می‌توانید در دسته‌بندی کتاب‌های زندگی‌نامه سفرنامه و خاطرات را از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو دانلود و خریداری کنید.

چرا باید کتاب فلسفه و تفکر، کانت و دکارت را بخوانیم

با خواندن کتاب‌هایی با موضوع فلسفه و آشنایی با دیدگاه‌های گوناگون، می‌توان افق دید خود را وسعت بخشید، به عقاید متفاوت موجود پی می‌بریم و متوجه اشتباهات خود می‌شویم. اهمیت مطالعه تاریخ فلسفه و افکار فیلسوفان بزرگ به حدی است که انسان را به سرچشمه‌ها و ریشه‌ها رهنمون می‌کند. عشق به آموختن، توجه به خودشناسی و خودسازی، گسترش افق دید و رسیدن به زندگی متعادل و رضایتمندانه از ویژگی‌ها مثبت یادگیری فلسفه است. به‌طورکلی فلسفه كنجكاوي و رغبت به افزايش آگاهي را در شخص بر می‌انگيزد و او را به تفكر درباره مسائل زندگي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، تربيتي و ... وادار می‌کند و همين وضع نيز او را فعال و زنده نگه می‌دارد. در حقیقت، ما زمانی به یادگیری فلسفه می‌پردازيم كه درباره جهان‌، انسان‌، تاريخ انسان‌، حقيقت‌، فرهنگ و ... می‌انديشيم.

در بخشی از کتاب فلسفه و تفکر می‌خوانیم

1-شکیبا باش، زیرا عمر افترا کوتاه است. حقیقت فرزند زمان است، به‌زودی پدیدار خواهد شد و بی‌گناهی تو را اثبات خواهد کرد.

2-علم، دانش سامان‌یافته است. عقل، زندگی سازمان‌یافته است.

3-چنان عمل کن که اصول عملکرد تو قانونی شود برای همه جهان

4-چنان عمل کن که گویی قرار است قاعده کلی اعمال تو به خواست خودت، قانون عمومی طبیعت شود.

۱۶ ـ هر چه را که تاکنون به‌عنوان امر مسلم و یقین پذیرفته‌ام، از طریق حواسم دریافته‌ام. اما گاهی دریافته‌ام که حواس فریبم می‌دهند و شرط اول احتیاط آن است که هرگز به چیزی که حتی یک‌بار ما را فریفته است، اعتماد نکنیم.

۱۷ ـ من این‌طور می‌فهمم که ممکن نیست هرگز خدا ما را فریفته باشد، زیرا فریب و نیرنگ دلیل بر نقص مسلم است. اگرچه به نظر می‌رسد توان فریب‌دادن علامت زیرکی یا قدرت باشد، بااین‌حال تمایل به فریبکاری، بی‌شک نشانه‌ی ضعف و بدخواهی است و لذا در خداوند یافت نمی‌شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه و کانت

فلسفه و تفکر، کانت و دکارت در نوع خود کتاب بسیار برجسته‌ای است. این کتاب توانسته است جایش را در میان خواننده‌ی عام و متخصص باز کند. هدف اصلی کتاب آشناکردن مخاطب با دو فیلسوف برجسته و تأثیرگذار در زمان خود است. کتاب‌هایی مانند این کتاب در حوزه زندگی‌نامه که قدرت تغییر نگرش و روشن‌کردن ذهن را دارند، برای مخاطبان بسیار خواندنی و جذاب است. کتاب‌های دیگری هم در این زمینه برای علاقه‌مندان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
294.۲۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
55 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۵۰:۰۰
نویسندهزهره زاهدی
مترجمزهره زاهدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۹۴.۲۰ کیلوبایت
۵۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه و تفکر، کانت و دکارت
فلسفه و تفکر، کانت و دکارت
زهره زاهدی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
19,500
تومان